4 Reacties

één jaar geleden

Geen tips wel deels herkenbaar

één jaar geleden

Ook niet echt tips. Hier precies hetzelfde. Soms vind ik het heel zwaar en baal ik. Maar dan bedenk ik me, ze is alweer bijna 3. Nog een jaar en ze gaat naar de basisschool. Dus ik probeer er ook van te genieten en te denken; ook dit gaat een keer voorbij en dan zegt ze, nee mama ik doe het zelf. En dan denk je wel even terug naar de tijd dat mama zo nodig was. Mama zijn is niet makkelijk en soms loeizwaar, maar het is zo'n dankbare baan. ❤️

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Onze zoon van 2,5 wil ook het liefst mama. Wanneer ik hem naar de gastouder/ouders oid breng wanneer ik moet werken, doet hij alsof hij vermoord wordt, zo hard krijst hij af en toe, maar wanneer ik de straat uit ben schijnt hij alweer vrolijk te zijn. Hij lijkt zichzelf wat te beperken soms ook doordat hij bij mij wil zijn (wanneer hij bijvoorbeeld ergens kan spelen ofzo). Hopelijk gaat deze fase weer gauw voorbij 😅

één jaar geleden

Mijn zoontje van 2,5 wil ook het liefst alleen bij mama zijn. De nachten zijn weer zwaar. Hij begint zijn grenzen op te zoeken en huilt/ schreeuwt zonder aanleiding. Het schijnt de peuterpuberteit te zijn. Je kan hier eigenlijk niks aan doen. Veel geduld en gewoon laten gaan. Hoe moeilijk het ook is. Heel veel succes mama's ❤️. Hieronder kan je wat informatie of tips lezen. https://psychogoed.nl/peuterpuberteit-positief-opvoeden-in-5-stappen/