5 Reacties

5 jaar geleden

Ik geef m'n dochtertje (7,5 maand) 2x flesvoeding ipv borstvoeding. Daarvoor dronk ze nog om 11 en 15u, die heb ik beide afgebouwd. Eerst die van 11u en anderhalve week later die van 15u. Maar mijn productie was wel stabiel. Als je het gaat proberen af te bouwen loop je wel kans dat de productie verder terugloopt. Ik had dat in m'n achterhoofd en hoopte dat het niet zou gebeuren. Maar wat ik wel herken! Dat je een beetje klaar bent met dat kolven. En het is ook oké als je daar geen zin meer in hebt! Succes :)

5 jaar geleden

Ik lees even mee. Vanaf vandaag begonnen met afbouwen van de borst overdag. Geef nu 07:00 uur borst. 11:00 uur nannycare 15:00 borst 19:00 borst. @lisettelak hoeveel ml flesvoeding geef je per keer?

5 jaar geleden

Reactie op kleinekeutel

Ik lees even mee. Vanaf vandaag begonnen met afbouwen van de borst overdag ...
Ik had volgens de verpakking, 180ml met 6 schepjes per keer gedaan. Ook omdat ze in totaal al op 4 voedingen zat. Bij het consultatiebureau zeiden ze dat ik 1 van die flessen dan af kon bouwen ivm de vaste voeding, maar had het idee dat ze nog wel veel honger had. Dus ik wacht gewoon tot ze het zelf laat staan denk ik :)

5 jaar geleden

Ik had het ook graag gedaan, maar helaas was de borst in de avond voor hem niet meer voldoende om lekker te kunnen slapen. Mijn productie loopt dus erg terug. Op dit moment nog net genoeg om alleen in de ochtend te geven en daarna nog pap na van kunst. Nu is het wachten tot ik niks meer heb. Jammer, maar ben blij met de 8 maand die ik heb kunnen geven.

5 jaar geleden

Hi, Ik geef ‘s ochtends om 07.00 uur en ‘s avonds om 19.00 borstvoeding. Heel langzaam heb ik de andere 2 voedingen overdag laten vallen. Ik was ook vooral klaar met kolven. Dus ik ben begonnen met eerst 1 voeding alleen niet kolven (op 4 werkdagen). Daarna ook gestopt met die voeding op niet werkdagen, toen ik merkte dat die voeding te hard terugliep. Dat duurde ongeveer 2 maanden. En toen ook met de tweede voeding eerst alleen gestopt met kolven tijdens werkdagen. Ik combineer FV met BV. Rond 23.00 uur heb ik wel ook nog heel lang gekolfd. Nu merk ik dat de 19.00 uur BV terugloopt en kolf ik ook weer af en toe rond 23.00 uur. Daardoor lijkt de productie weer iets toe te nemen. Ik heb weleens gehoord dat als je 9 maanden bv haalt, je daarna makkelijk flexibel kunt blijven voeden. Dus ik hoop dat me dat gaat lukken.