14 Reacties
5 jaar geleden
Mijn zoontje heeft ook een asymmetrische bilplooi maar dat was alleen de huid gelukkig en niet iets bij de rug. Het was wel heel zielig om zn echo te laten maken heb echt de ogen uit mn hoofd zitten huilen samen met hem 馃槼 succes! Komt wel goed, komt vaak voor. Nu is mijn zoontje 4 maanden en is zijn bilspleet al minder scheef, trekt wel wat bij 馃槉
5 jaar geleden
Bij mijn eerste kindje zijn we op basis van een extra bilplooi aan een zijde ook naar het ziekenhuis geweest. Afhankelijk van hoe oud je kindje is maken ze een foto of echo. Er was toen gelukkig ook niks aan de hand.
5 jaar geleden
Ons meisje heeft ook een echo gehad, omdat papa heupdysplasie heeft. Ze had verder zelf geen aanwijzingen. Maar ze vond het prima om de echo te laten maken.
Bedenk het zo als het toch dysplasie blijkt te zijn: beter dat ze er nu achter komen en er iets aan kunnen doen, dan dat je kleine met 35 al een kunstheup moet (zoals bij mijn man).
Een sprei broekje is even vervelend en heel onpraktisch, maar de kleintjes herinneren zich er niet van ;-)
5 jaar geleden
Wij hebben laatst een echo moeten laten maken omdat in mijn familie het voorkomt. Mijn zoontje vond het prima. Hij lag lekker. Het was een goede uitslag.
Mijn neefje heeft wel een spreidbroekje gehad. Is 1 vd vrolijkste babies die ik ken met en zonder broekje.
Hoe rustiger ik bent hoe rustiger de baby is denk ik altijd.
5 jaar geleden
Ivm dat mijn broer vroeger een spreidbeugel had voor zijn heupen hebben ze mijn dochter ook onderzocht met een echo.
Ze lag heerlijk op haar zij tussen 2 steunen te kijken wat er allemaal ging gebeuren.
De mevrouw die de echo maakt kletst vriendelijk tegen je kindje(ze zien meer baby's niet je maar denken) aan het doet ze geen pijn. En daarbij sta je met 10 min al weer buiten馃槉
5 jaar geleden
Ik open de app en het eerste wat ik zie is dit bericht... Nu schrik ik daar van want toevallig zeg ik gisteren nog tegen mijn man... Kijk haar bil"spleet"plooi is scheef! We hebben er een beetje om gelachen en er eigenlijk niet stil bij gestaan dat hier iets achter kan zitten! Moet ik hiervoor contact opnemen met het cb??
5 jaar geleden
Ik open de app en het eerste wat ik zie is dit bericht... Nu schrik ik daar ...
Ik denk dat de verloskundige er dan iets van heeft gezegd toen je bent bevallen?
5 jaar geleden
Ik open de app en het eerste wat ik zie is dit bericht... Nu schrik ik daar ...
Als het goed is kijkt de jeugdarts hier ook naar en wordt je dochter gecheckt op aanwijzingen voor heupdysplasie.
Onze dochter heeft een verhoogd risico en ook een scheve bilspleetpooi. Hier bleek bij de echo dat er niet aan de hand is. Bij twijfel CB of HA vragen.
5 jaar geleden
Hier ook. Via consultatiebureau doorverwezen voor echo. Blijkt niks aan de hand te zijn, maar bij twijfel laten ze het voor de zekerheid toch even checken. Maar goed ook dan kunnen ze er op tijd iets aan doen :)
5 jaar geleden
Mij dochter
Van nu 12
had ook heubdysplasie en daar ook nog klompvoetjes bij
Ze had haar voetjes tot haar dijbeen helemaal in gegipst en dan ook nog een sprijdbroekje
Ze heeft het sprijdbroekje ongeveer 4 maand gehad
En is met 3 maanden oud geopereerd aan haar agilis pees
Want die waren tekort
Gelukkig is het allemaal goed gekomen
En heeft ze alleen nog spalken in haar schoenen
Die ze over een tijdje niet meer hoeft te dragen
Dus het is goed dat ze er optijd achter komen
Hoe jonger hoe beter
Mijn zoontje
Is ook gecontroleerd en heeft het gelukkig niet