2 Reacties
2 maanden geleden
Qua tijdstip om te reizen vinden wij het fijn als ze veel slapen. Vooral Spanje is best een eind rijden. Toen onze kids nog heel klein waren gingen we altijd eten, douchen en ipv naar bed de auto in. Konden ze nog ff lichtjes kijken buiten en vielen ze op een gegeven moment in slaap. We vertrekken tegenwoordig om 2.00/3.00 uur. Dan slapen ze ook nog een groot stuk en hebben we zelf tenminste ook nog geslapen van tevoren.
Een autostoelorganiser is handig. Op deze leeftijd geen stiften maar kleurpotloden en kleurboekjes en kijkboekjes. PEZ snoepjes apparaatje gaat bij ons ook mee en ik heb navullingen dan bij me.
Heb ook bij Action simpele broodtrommeltjes gekocht (met klepdeksel dus geen losse deksel) en Lego erin. Had daar kaartjes in met na te maken plaatjes (via Pinterest gevonden), maar afgelopen jaar niet naar het soort en kleur blokjes gekeken maar hopppahhh vanalles erin gegooid en ze zaten er alle 3 (2 jongens en 1 meisje) lief mee te spelen op de achterbank. Grondplaatje van Lego even op maat knippen voor erin.
Snoep: voor jouw kleinste nog niet, maar voor 4-jarige…lolly’s. Daar doen ze lekker lang mee, lekker rustig op achterbank ;-)
Had zelf dit jaar stoelorganisers bij Amazon gekocht, bleek superhandig auto-prullenbak-zak-ding bij te zitten. Zie 5e foto in m’n link. Had bij bestellen niet door dat deze erbij zat.
https://www.amazon.nl/dp/B0868B817M/ref=pe_28126711_487102941_TE_SCE_dp_1
één maand geleden
Wij zijn afgelopen mei met onze 3 jarige gaan roadtrippen voor 5 weken. Onze planning was Spanje, maar we hebben alsnog een week in Marokko kunnen verblijven.
Ik ben best wel een behoorlijke controlfreak maar mijn man kwam met het idee om dit per dag aan te kijken, helemaal met hotels ect.
Dus wij reden dan 6/7 uren per dag, ofcourse met tussenstoppen.
Als de hotel of resort ons beviel bleven we gewoon langer. Eerlijk gezegd was de eerste dag pittig en zijn we voornamelijk gaan stoppen om te eten en te spelen. Wij hadden namelijk zijn step meegenomen, dus hij mocht onder toezicht rond steppen.
Maar in Spanje hebben bij ons echt vermaakt, elke stad of dorp had een speeltuin of een monkey town/ballorig achtig iets.
Doordat wij dit per dag aankeken, hebben wij echt oprecht genoten.
Ik houd van het plannen en uitzoeken, dus als de kleine sliep of als we in de auto zaten, ging ik alvast de volgende stop bekijken en uitpluizen.
Vanuit Nederland vertrokken wij rond 08.30 en waren de eerste dag 8 uren onderweg. Maar dat komt omdat we dit al eens eerder hebben gedaan, richting Barcelona. Daarna reden wij rond 6/7 uren per dag tot de eindstation Tarifa.
Neem een bal mee, voor leuke spelletjes onderweg. Een opbergcase bij de action, waar je dus stiften, kleurpotloden, papier, stickers mee kunt nemen.
Kortom :
Wat betreft tussenstops, jullie kennen jullie kids het beste. Als zij nog dutjes doen, rijd dan ook door tijdens hun dutjes. Als zij na 5 uren klaar zijn met in de auto zitten, luister ook echt naar hun. Want uiteindelijk is en blijft het een vakantie. Zodra jullie in de auto stappen, begint jullie vakantie.
Ik gebruikte booking.com om hotels te zoeken, maar boekte het altijd rechtstreeks bij de hotel zelf. Wij kwamen soms 75,- goedkoper uit