13 Reacties

één jaar geleden

Hoi Daisy, Ik ben zelf werkzaam voor een verzekeraar en zag je berichtje voorbij komen. Om met de deur in huis te vallen: het afwijzen van jouw autoverzekering mag. Omdat jullie op hetzelfde adres wonen en elkaars partner zijn, wordt jouw partner meegenomen in de beoordeling van het risico. Vaak staat hiervoor 5 jaar. Wat je wel zou kunnen proberen is om met jullie gehele pakket over te stappen naar een verzekeraar. De ontzegging is immers in 2019 geweest en nadien is er een autoverzekering via de Vereende geweest. Als daar geen “gekke” dingen zijn geweest in de tussentijdse periode dan zou je het op deze manier kunnen proberen. Sommige verzekeraars staan hier wel voor open. Desnoods zou je nog kunnen vragen om een uitsluiting van jouw partner op jouw autoverzekering. Het is wel belangrijk om nog niks op te zeggen alvorens de nieuwe verzekeringen zijn geaccepteerd. Ik hoop dat je hiermee verder komt. Succes in elk geval!

één jaar geleden

Ik heb inderdaad nog niet opgezegd, gelukkig. Ik was al bang dat het vragen zou opleveren. Weet je toevallig welke verzekeraars soepeler zijn? Tot nu toe hebben we alles.voor woonhuis bij FBTO en voor auto zit ik bij Rabobank. Die uitsluiting voor mijn auto, zou ik die moeten aanvragen bij mijn huidige verzekering? Ik vind het zo oneerlijk overkomen. Kunnen beter apart gaan wonen. Dan kom ik tenminste niet in de problemen 😢 het voelt zo krom Heel erg bedankt voor je uitleg.

één jaar geleden

Reactie op Daisyy

Ik heb inderdaad nog niet opgezegd, gelukkig. Ik was al bang dat het vragen ...
Ik snap dat het oneerlijk voelt. Ik denk dat als je bijvoorbeeld open kaart speelt bij FBTO en kijkt wat jouw auto daar doet qua premie je wellicht ook kan overleggen over de auto van jouw partner. Het is immers al 4 jaar geleden. Je bent al een klant van hun en dus geen onbekende. Mochten ze het niet willen dan kan je altijd voorstellen om je partner te laten uitsluiten op jouw polis. Dan loopt de verzekeraar in dat opzicht geen “risico”. Welke verzekeraars soepel zijn weet ik zo niet. Ik denk dat internet verzekeraars al snel afvallen omdat je daar de kans niet krijgt om je verhaal te doen. Bellen is in zulke gevallen altijd beter! Succes! Mocht je ergens tegen aan lopen laat het maar weten. Ik hoop dat het lukt.

één jaar geleden

Reactie op JSND

Ik snap dat het oneerlijk voelt. Ik denk dat als je bijvoorbeeld open kaart ...
Dankjewel. Ik heb de afgelopen tijd al 15 maatschappijen gebeld en iedereen zegt uiteindelijk het zelfde. Dat van het uit laten sluiten kan ik nog proberen.

één jaar geleden

Reactie op JSND

Ik snap dat het oneerlijk voelt. Ik denk dat als je bijvoorbeeld open kaart ...
Ik heb gebeld nogmaals mrt FBTO maar ze zien partners als eenheid en daarom sluiten ze partners ook niet uit van deelname. Ze kunnen helaas niets voor me doen

één jaar geleden

Reactie op Daisyy

Ik heb gebeld nogmaals mrt FBTO maar ze zien partners als eenheid en daarom ...
Ook niet wanneer je alles naar ze overhevelt? Dus ook het woonpakket?

één jaar geleden

Reactie op JSND

Ook niet wanneer je alles naar ze overhevelt? Dus ook het woonpakket?
Het woonpakket hebben we daar al, lees wettelijke aansprakelijkheid, opstal en glasverzekering 😢

één jaar geleden

Mijn man heeft tot 2021 vast gezeten en ik heb alles verzekerd bij abn amro als gezin anders moest hij ook via vereende en vond ik veelste prijzig.

één jaar geleden

Reactie op Mama35

Mijn man heeft tot 2021 vast gezeten en ik heb alles verzekerd bij abn amro ...
Dankjewel. Maar mag ik vragen of het ook te maken had met verkeers delicten? Want dat is waar mijn man steeds op geweigerd werd.

één jaar geleden

Reactie op Daisyy

Het woonpakket hebben we daar al, lees wettelijke aansprakelijkheid, opstal ...
Mmmmm vreemd. Mis dan is de abn proberen zoals hierboven en dan alles overzetten?

één jaar geleden

Reactie op JSND

Mmmmm vreemd. Mis dan is de abn proberen zoals hierboven en dan alles overz ...
Abn ook geprobeerd. Wijzen ook af wegens rijontzegging

één jaar geleden

Reactie op Daisyy

Dankjewel. Maar mag ik vragen of het ook te maken had met verkeers delicten ...
Nee mishandeling.... De zooveelste vechtpartij :-(

één jaar geleden

Reactie op Mama35

Nee mishandeling.... De zooveelste vechtpartij :-(
Oh jee ook heftig zeg. Deed mijn partner 'vroeger' ook maar daar kwam hij altijd mee weg .