12 Reacties
5 jaar geleden
Hier ook en ook 10 maanden.. kan ze ook al goed op haar benen staan & zou ze misschien bijna kunnen stappen? Want ik had ditvandeweek ook gepost op instagram omdat ze heel hard wroet en constant wakker word. Ma ze zou heel hard bezig zijn met het bijna kunnen stappen en da verwerken ze snachts.. dus misschien heeft ze da ook?
5 jaar geleden
Hi, ik loop beetje tegen hetzelfde aan en ben er achter gekomen dat er ook stukje verlatingsangst bij komt kijken. Het slapen is zo'n strijd, gillen, staan, krijsen etc. Wij hebben er nu voor gekozen om hem weer bij mij te laten slapen, zeker verschil. Beginnen in eigen bedje en zodra het begint te rommelen, dan paar keer proberen, soms slaapt hij wel door, anders slaapt hij bij mij. Ik heb verder geen tips, het is een fase, het is een fase, het is een fase....🙈 succes!
5 jaar geleden
Reactie op Lauwww
Hi, ik loop beetje tegen hetzelfde aan en ben er achter gekomen dat er ook ...
Haha hier vantzelfde! Ik probeer ook eerst in haar bedje maar leg ze ook bij mij als het te lang duurt. Als ik haar in haar bedje leg en moet elk uur opstaan door haar gewroet..
Leg ik ze ook liever bij mij om allebei een goede nacht rust te hebben, en geloof er of nie.. daar slaapt ze aan 1 stuk door en langer dan in haar eigen bed. Soms zit er wel een goede nacht tussen en in haar eigen bedje! ☺️
5 jaar geleden
Hoi ik liep tegen hetzelfde aan met mijn zoon. Ik kreeg toen de tip van vrienden die het zelfde hadden om een homeopathisch medicijn te geven oxytocinete geven. Bij hun zoontje hielp dat meteen en hun zoon sliep gelijk door. Mijn zoontje sliep de tweede nacht door van half acht tot half acht. Laatste maanden werd sliep hij onrustig werd hij om de twee uur wakker soms zelfs om de drie kwartier.
Sommige kindjes hebben heel veel last van onrust in hun lichaam door de wee opwekkers die bij de bevalling zijn gebruikt en door de homeopathisch medicijn lost dat vanzelf op.
Ik ben nu een week bezig voor mijn zoontje en ik zie echt een duidelijke verandering in de nacht en overdag wordt hij ook rustiger. Ik kan het iedereen aanraden. Maar het moet wel voorschreven worden door een homeopaat en niet zomaar gegeven worden.
5 jaar geleden
Reactie op zoveelste anoniem
Hoi ik liep tegen hetzelfde aan met mijn zoon. Ik kreeg toen de tip van vri ...
Ik wil je niet afvallen of een erge mening geven, maar vind het nogal heftig om een klein kindje wat door verschillende fases gaat om dingen te leren en wat verwerkt moet worden, al aan medicijnen te laten wennen. Ookal is het homeopathisch.. Mijn kindje hoeft niet perse een nacht al door te slapen, of overdag rustig te zijn. Hij moet ontdekken, leren, verwerken en groter worden, op zijn tempo en zijn manier. Dat daar soms onrust bij komt kijken, is normaal in mijn optiek. Ieder zo zijn ding, maar ik zou niks willen geven, want mijn kind gedwongen rustiger maakt..
5 jaar geleden
Reactie op Lauwww
Hi, ik loop beetje tegen hetzelfde aan en ben er achter gekomen dat er ook ...
Wij hebben hier ook voor gekozen! Het is nou eenmaal zo dat kinderen savonds alles verwerken. En als ze in een periode zitten waar ze veel leren en ontwikkelen, is de drukte nou eenmaal meer aanwezig als ze gaan slapen.
Ik merk dat onze kleine voor hij gaat slapen zijn energie kwijt moet, dus ik laat hem voor het slapen gaan bij ons in bed woelen (duurt ong een half uurtje). Dan leg ik hem in zijn bed en slaapt hij. Tot het genoeg voor hem is en het niet meer te doen is, dan ligt hij bij ons.
Elke nacht wordt het een beetje meer dat hij in z’n eigen bed slaapt, en het werkt voor ons perfect. Het is inderdaad een fase 😝
5 jaar geleden
Reactie op Lauwww
Ik wil je niet afvallen of een erge mening geven, maar vind het nogal hefti ...
Oja ik ben er helemaal mee eens wat je zegt kleintjes moeten zeker veel verwerken en hoeven idd niet door te slapen.
Maar mijn zoontje verwerkte niks het werd van kwaad naar erger hij had blinde paniek s’nachts ik kreeg hem niet meer getroost al maanden niet. De laatste maand werd hij om de drie kwartier wakker en was overdag alleen maar moe en niet willen slapen.
Het was heel zielig hij voelde zich zo rot en steeds meer overprikkeld. Hij werd echt een huil baby de laatste tijd.
Nu zijn we een week bezig met het medicijn en hij is al zoveel vrolijker en minder moe. En ja hij slaapt ook door dat is gewoon 1van de voordelen voor hem en voor mij.
En ik zie nu ook echt dat hij zich heel erg rot heeft gevoeld de laatste maanden van de wee opwekkers.En ik ben heel erg blij dat ik deze keuze voor hem heb gemaakt. Daarbij voel ik mezelf ook meer gehaast en gestrest na de bevalling en ga ik het zelf ook gebruiken na de borstvoeding. Als ik dat nu die drinkt mijn zoontje mijn afvalstoffen en dat wil ik niet.
Lang verhaal maar dit is de reden waarvoor ik het doe en voorgeschreven heb gekregen.
5 jaar geleden
En ik vergeet iets te zeggen het homeopathisch medicijn is echt alleen als je wee opwekkers heb gehad en als je er last van heb. Als je er geen last van heb zie je ook geen verandering in gedrag na gebruik. Met geen verandering is het verder een onschadelijk medicijn en kan het geen kwaad je dwingt er geen gedrag mee af anders zou ik het ook absoluut niet geven. Ik werk zelf in de geestelijke gezondheidszorg.
5 jaar geleden
Oja ik ben er helemaal mee eens wat je zegt kleintjes moeten zeker veel ver ...
Bedankt voor je antwoord. Het is vervelend als een kleintje zo overprikkeld is. Iedereen zijn keus daarin om daar anders mee om te gaan. Als dit voor jullie/jou werkt is dat uiteraard goed 🙂
5 jaar geleden
En ik vergeet iets te zeggen het homeopathisch medicijn is echt alleen als ...
Ik merk dat ik ook best een onsamenhangend verhaal ervan heb gemaakt sorry daarvoor. Wilde nog wel even zeggen. Het is geen blijvend homeopathisch medicijn je geeft het twee keer in de week voor een iets meer dan een maand als het werkt. Het is ook alleen puur om de afvalstoffen van de wee opwekkers uit je lichaam te drijven wat bij sommige mensen blijft sluimeren in je lichaam wat de onrust veroorzaakt. Mijn zoon is in zijn ontwikkeling erg ver en had gister zijn eerste stapjes gezet zonder wat vast te houden en zegt al zijn eerste woordjes met 10 maanden. Het beïnvloed niks in ontwikkeling. Het zorgt er alleen voor dat hij zich minder gestrest voelt.
Hoop dat dit wat duidelijker is.