45 Reacties

5 jaar geleden

Geen oordeel hoor, maar ben gewoon benieuwd, waarom zou je dat doen?

5 jaar geleden

Nee te schattig die dons haartjes

5 jaar geleden

Reactie op ChezZ

Nee te schattig die dons haartjes
Onze zoon van 2 is nog nooit naar de kapper geweest. Hij heeft nu een matje. En nu wordt het haar wat dikker en het verkleurd. Dus een kort kapsel zal nu beter staan

5 jaar geleden

Reactie op Jolijnchris

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar

5 jaar geleden

Reactie op Jolijnchris

Dat vraag ik me nu ook oprecht af 😳

5 jaar geleden

Ik heb er lang over getwijfeld. Omdat dat in het cultuur waar ik in opgegroeid ben dus wel gebeurt. Maar k heb het uiteindelijk toch niet gedaan.. ook al wilde me familie t wel. Mijn kind, mijn keus.. Ik ben niet met het geloof of cultuur. Maar de reden dat ze dat doen is rijnheid. Zodat ze dus 'schone mooie' haartjes ervoor terug krijgen.

5 jaar geleden

Reactie op Jolijnchris

Nou in onze cultuur is het dus een gewoonte om haartjes 1 keer of 2 keer kaal te scheren. Zodat het beter terug zou groeien. Krijg ook vaak de vraag ga je hem kaal scheren? Wanneer ga je hem kaal scheren? Eerst was ik er op tegen. Maar nu twijfelde ik er toch aan. Vandaar dat ik vroeg of het niet alleen cultuur is maar een soort dingetje is wat iedereen doet .

5 jaar geleden

Reactie op jenn01

Ik heb er lang over getwijfeld. Omdat dat in het cultuur waar ik in opgegro ...
Ik herken dit! Mijn eerste dochter, is nu 20, van mijn eerste vriend die Turks is was dit ook een gegeven om rond half jaar de haren te scheren, ik vond dit zo raar maar inderdaad in hun cultuur is dit normaal . Turkse babys hebben ook veel meer haar en ik moet toegeven nu , heb het toen ook niet gedaan, om die eerste haren af te scheren komen er nieuwe mooie volle haren voor terug en ik heb het toen niet gedaan maar toen mijn dochter bijna 2 was begonnen haar haren uit te vallen en nwe haren door te groeien en dit zag er echt maandenlang niet uit! Waarop mijn toendertijd schoonzus zei; kijk, daarom scheren wij de babyharen vroegtijdig af om dit te voorkomen. ;) dusss... er zit een kern van waarheid in.....

5 jaar geleden

Maar dan snap ik het nog niet eerlijk gezegd. Haar is haar, het groeit al in je hoofd. Dus als je het scheert dan is het eerste beetje haar misschien iets dikker omdat het geschoren is maar als het langer wordt is het toch hetzelfde haar als dat ze al hadden? Of zie ik dat nou verkeerd? Je kan je kindje er geen kwaad mee doen natuurlijk mits het veilig gebeurd ivm fontanel en ze moeten ook goed stil liggen. Ik zou het persoonlijk doodeng vinden. Vind nagels knippen al eng 🤣

5 jaar geleden

Reactie op R-25

Maar dan snap ik het nog niet eerlijk gezegd. Haar is haar, het groeit al i ...
Het is ook doodeng maar dit zou k zoeizo dan laten doen bij een professionele kapper: en niet gewoon thuis ofzo. Want het is indd doodeng vooral fontanel

5 jaar geleden

Cultuur dingetje...want nee, dat doet zeker niet iedereen Ook jij hoeft dat dus niet te doen Het is jouw kindje en jij beslist Alles is dus goed Mijn advies is echter, hoofdje lekker met rust laten, het is zo gevoelig. ♥️

5 jaar geleden

Vanuit het geloof (Islam) is het traditie om de haartjes van de baby weg te scheren en dit te wegen. Vervolgens weeg je dit, stel er komt 20 gram uit. Dan vergelijk je de gewicht met de waarde van 20 gram goud. Het is namelijk de bedoeling dat je dit weggeeft of doneert aan mensen die het minder hebben. Vanuit de Marokkaanse cultuur wordt gezegd dat ze prachtig bos haar voor terugkrijgen.

5 jaar geleden

Reactie op Miryam.asel

Het is ook doodeng maar dit zou k zoeizo dan laten doen bij een professione ...
Haha ja toch. Maar je moet gewoon vooral doen wat jij wil en niet naar anderen kijken.

5 jaar geleden

Reactie op Loola

Ik herken dit! Mijn eerste dochter, is nu 20, van mijn eerste vriend die Tu ...
Haren die je afscheerd blijven in de wortel hetzelfde. Ze kunnen dus niet mooier terug komen, daarvoor moet het echt uitvallen🙈

5 jaar geleden

Reactie op Saidam

Vanuit het geloof (Islam) is het traditie om de haartjes van de baby weg te ...
Dat is wel een mooi gebruik :-) Leuk om deze berichten te lezen, ik had er nog niet eerder van gehoord. Overigens vallen de haartjes op een gegeven moment ook uit toch? Wanneer gebeurt dat eigenlijk? En gebeurt dit bij alle baby's?

5 jaar geleden

Reactie op Mariek83

Dat is wel een mooi gebruik :-) Leuk om deze berichten te lezen, ik had er ...
Volgens mij gebeurt dit na de zevende dag na de geboorte.

5 jaar geleden

Reactie op Mariek83

Ja me zoontje is drie maanden en merk dat zijn haartjes uitvallen. Vandaar dat k het ook wil afscheren.

5 jaar geleden

Reactie op Saidam

Vanuit het geloof (Islam) is het traditie om de haartjes van de baby weg te ...
O ja dit had ik indd ooit gehoord je doneert de gram in goud/ dus geld aan de armen. Nog meer reden om Het te doen

5 jaar geleden

Reactie op Mariek83

Ja, het is inderdaad een mooi gebruik. Persoonlijk begrijp ik wel dat het eng is voor sommige mensen, zelf heb ik het ook niet gedaan.

5 jaar geleden

Reactie op Miryam.asel

O ja dit had ik indd ooit gehoord je doneert de gram in goud/ dus geld aan ...
Precies! Het laat je weer denken aan mensen die het minder hebben.