35 Reacties

5 jaar geleden

Misschien toch eens langs de huisarts ?

5 jaar geleden

Ik zou ook de huisarts bellen. Dit is wel heel erg lang niet. Mijne poept meestal wel 2 keer per dag.

5 jaar geleden

Huisarts bellen. Dan kun je vast wat krijgen. Dit moet voor je baby ook niet fijn zijn

5 jaar geleden

Probiotica!!!

5 jaar geleden

Probiotica dat werkt echt goed! In het begin dagenlang niet gepoept. Niet zolang als die van jou. Maar wel snel effect. Verkrijgbaar bij apotheek of drogist.

5 jaar geleden

Dit hebben wij ook gehad. Direct huisarts bellen en Macrogol voor laten schrijven. Hier krijgen de kleintjes echt geen luie darm van (was ik ook bang voor). Maar dat is eerder andersom. Als de darmen verstopt raken, doet hij niks meer en raken ze ‘uitgewerkt’. Met macrogol nu stuk soepeler en kan de darm wel leren werken, want de peristaltische beweging moet blijven plaatsvinden en dat kan nu ook met resultaat.

5 jaar geleden

12 dagen met vast voedsel is best wel pittig lang denk ik. Best even langs de pediater. Mijn zoontje had 6 dagen geen stoelgang en ben ook via ziekenhuis gegaan. Kreeg een lavement want was manueel niet op de lossen. Niet normaal wat daaruit kwam. Moet heel oncomfortabel zijn voor zo'n kleintje. Mag nu geen banaan en geen wortel meer en moet extra Hépar water krijgen. Laxeermiddel voorgeschreven gekregen moest het weer voorvallen.

5 jaar geleden

Je zou probiotica of lactulose kunnen gebruiken. Lactulose zijn suikers dus daar kunnen ze wel wat winderig van worden, maar daar kun je op ieder moment ook weer gewoon mee stoppen als de ontlasting weer op gang is.

5 jaar geleden

Reactie op J_dc

12 dagen met vast voedsel is best wel pittig lang denk ik. Best even langs ...
Oh en nog, mijn zoontje krijgt al 5 maanden elke dag probiotica maar is niet voldoende om verstopping te verhelpen. Betekent dat er onvoldoende vocht naar de darmen wordt onttrokken en alles dus kan uitdrogen daar vanbinnen. Pediater zei ook dat als je kindje regelmatiger last heeft dat je best 2 eetlepes olijfolie door 1 groentenmaaltijd mag roeren en echt een hoopje water leren drinken dat darmen voldoende vocht krijgen om stoelgang soepel te houden. Hopelijk kunnen ze je dadelijk helpen, succes! 🍀

5 jaar geleden

Ik had er misschien bij moeten zetten dat de dokter zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Komt vanzelf.. maar ik heb daar mijn vraagtekens bij, vandaar :)

5 jaar geleden

Reactie op Lot1987

Ik had er misschien bij moeten zetten dat de dokter zei dat ik me geen zorg ...
Ik ging er ook van uit dat het vanzelf ging komen. Ik zag het zo zitten als ik zijn luier veranderde en hij duwde uit al zijn macht maar kreeg er niks uit. Had er echt wel pijn van. Maar als je zegt dat je zoontje helemaal geen last lijkt te hebben, is misschien een ander verhaal. Ik zou toch naar je moedergevoel luisteren en nog een 2e opinie gaan vragen ergens.

5 jaar geleden

Ik geef een theelepel Olijfolie en dit werkt meestal wel bij mijn kleine

5 jaar geleden

Inderdaad zoals zoveel schrijven, een recept lactulose bij de HA aanvragen. Mocht je niets willen geven werkt het ‘fietsen of zwemmen’ met de beentjes na de voeding ook nog wel eens stimulerend.

5 jaar geleden

(ik zie ik de reacties al dat je al contact hebt gehad met HA, dus bij deze andere tips haha) Ik heb laatst gelezen dat ze in hurk houding het beste kunnen poepen. Hier zijn de wipstoel en z'n stoel aan tafel omgedoopt tot "poepstoel" 😂 op een of andere manier is dat een fijne houding om te poepen. Ik doe ook wel eens hem op schoot tegen m'n benen aan leggen, met z'n gezicht naar mij toe. Dus ook in stoel houding zeg maar. Als hij last heeft met poepen en we doen 1 van die 3 dan komt het gegarandeerd haha. Verder werkt zuigen ook laxerend, dus miss tutje geven als hij die heeft. Voor ons zelf is beweging ook goed om de stoelgang op gang te helpen dus als ie ligt met z'n benen fietsen en met beide benen rondjes draaien. Hier kwam er dan ook vaak vast zittende lucht vrij

5 jaar geleden

Toen mijn zoontje last had met poepen heb ik onder zn voeten gemaseerd binnen half uur had hij gepoept! Onder je voeten zitten alle punten in je lichaam ook de darmen enz !!

5 jaar geleden

Temperatuur eens opmeten? Niet om te meten, maar hier poept hij dan in de helft van de gevallen erna 😂

5 jaar geleden

Lactulose werkte hier goed!

5 jaar geleden

Geef je nog borstvoeding? In dat geval even terug naar 100% borstvoeding, doet wonderen.

5 jaar geleden

Reactie op Lot1987

Ik had er misschien bij moeten zetten dat de dokter zei dat ik me geen zorg ...
Ik snap heel goed dat je daar je vraagtekens bij zou hebben. Zou ik zelf ook gedaan hebben. Hopelijk wordt er super snel een enorme luier geproduceerd 😁😂

5 jaar geleden

Ik stop trouwens wel eens de thermometer erin als ik zie dat het mijn zoontje wel dwars zit maar niet lukt. Vrijwel altijd succez