18 Reacties
5 jaar geleden
Mijn mannetje heeft de laatste voeding om 22u en komt dan tegen 4 weer. Na die keer voeden kolf ik m'n (behoorlijk volle) borsten leeg, juist ook om voorraad op te bouwen. Dus ik zou het moment aanhouden, dat is ongeveer wat ik doe.
5 jaar geleden
Om de twee uur geef ik hem borstvoeding ook als hij slaapt. İk pak hem van zijn bed en wordt half wakker en drinkt zo 10-15 minuten en zet ik hem daarna weer terug. Hij is nog 2 maanden.
5 jaar geleden
Ik heb 1 nacht gekolfd, maar je houdt de productie dan op dat moment ook juist op gang terwijl je wilt dat je borsten 's nachts minder gaan produceren. Na 3 nachten was de stuwing 's nachts over. Je zou wel als het echt niet te doen is een klein beetje kunnen kolven, dan krijgen je borsten niet de volle trigger om weer melk te produceren en bouwt het dus toch wat af
5 jaar geleden
Als je gaat kolven blijf je je productie hoog houden. Ik heb precies hetzelfde. Als ik het niet meer volhou maak ik de kleine een wakker en leg haar aan. Ik probeer dit elke dag steeds later te doen. Zo wennen je borsten er langzaam aan. Je wilt straks dat ze gewoon rond 6/7 u pas komt.
5 jaar geleden
Mijn zoontje is bijna 3 maanden en slaapt na zijn laatste voeding om 21u tot 4u of soms 5u in de ochtend Ik slaap zonder bh en vaak is er een kleine lek 🙈 Maar bij het voeden om 4u of 5u in de ochtend drinkt hij alles leeg De volgende voeding is dan tegen 7u30 Ik heb in de voormiddag veel productie, dan doe ik zeker elke 2u een voedingsmoment of kolf ik. Mijn productie heeft zich aangepast en de baby 😊
5 jaar geleden
Zoontje drinkt tegen 18u30 laatste voeding en slaapt dan door.
Wanneer wij gaan slapen rond 22u30-23u haal ik hem zachtjes uit zijn bedje en geef ik hem een droomvoeding en daarna slaapt hij terug gewoon door.
Dat vermijdt dat je borsten op ontploffen staan tegen de volgende voeding. Waarschijnlijk zal ze dan ook ineens tot de ochtend doorslapen wat voor jou dan weer een zeer goed iets is 😄
5 jaar geleden
Hier ook vaak om 8 uur half 9 slapen tot 3 a 4 uur. Ik geef dan een borst zodat die goed leeg gedronken word en de andere kolf ik voor voorraad. Tijdens sprongetje ineens om de 3 uur weer drinken snachts dus daarna moesten mijn borsten ook weer wennen 🤪 heerlijk bv om gek van te worden soms
5 jaar geleden
Bij mij kreeg ik na 3 nachten al geen stuwing meer maar ging mijn productie overdag ook omlaag. (Baby werd wel wakker maar kreeg gekolfde flesjes van papa)
Snachts schijn je meer prolactine aan te maken dus ben ik maar weer gaan voeden in de nacht...
5 jaar geleden
Als je La leche league bekijkt, dan blijven een aantal nachtvoedingen toch belangrijk (voor de hersenontwikkeling). Als je dit even volhoudt, gaat je productie zich aanpassen (vraag aanbod). Maar als je toch een tijd bv wil geven kan dat je productie in gevaar brengen... mij lijkt het beste je kindje een droomvoeding te geven (dan slaapt hij door maar heeft hij de voeding wel gehad, zijn jouw borsten opgelucht en blijft je productie op punt).
5 jaar geleden
Mijn dochter van 10 weken slaapt door van 19uur tot 4uur. Ik laat het zo, ze komt dan overdag vaker voor een voeding. Je lijf gaat dit vanzelf aanpassen/regelen, dat is het principe can vraag en aanbod
Geen last van stuwing, mijn borsten zijn al zindelijk, het is mijn tweede kindje, de eerste heb 2,5jaar gevoed.
5 jaar geleden
Mijn baby slaapt van 23:00 tot 6:00, de eerste twee a drie nachten had ik stuwing maar daarna geen last meer van gehad. Past zich vanzelf aan dus! Productie is verder niet afgenomen
5 jaar geleden
Mijn kleine man is ook net 2 maanden, heeft nu 6 voedingen per dag (op verzoek) hij slaapt nu ook door eerst 7 uur en dan weer iets van 4/5 uur. Echt lekker! Je borsten gaan daar aan wennen! Ik had bakjes naast mijn bed staan en kneep de melk er uit in het begin want werd daar ook wakker van! Ik deed niet kolven omdat ik bang was dat ik over productie kreeg dus deed alleen het nodige eruit knijpen.
Ik heb nu nergens meer last van en een te vrede baby 🥰 succes!
VRIEND
5 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Zo te lezen moet ik gewoon geduld hebben en er op vertrouwen dat m’n lichaam zich er snel op gaat aanpassen. Fijn om te lezen dat anderen dit ook meemaken 🙂