41 Reacties
5 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vind dat er meer kinderen zijn die dit hebben. Ik ga vaak met haar op bed en geef haar nog de borst, maar dit werkt niet elke avond.
5 jaar geleden
Reactie op Aislynn
Hoeveel slaapt ze overdag en hoeveel uur is ze wakker?
Ze slaapt overdag ongeveer 3a4 uur. En ik hou eigenijk altijd rond de 90min wakkere tijd aan.
5 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Ze droomt ook veel en huilt veel in haar slaap. Ze kan nu omrollen, veel aan het spelen met haar speelgoed (wat is spelen) in de box. Er gaat nu zoveel in dat koppie rond dat ze daar echt huil uren van heeft. Vandaag wel is waar een uurtje er over gedaan om haar te laten slapen.
5 jaar geleden
Reactie op Annelien1986
Nu hebben we nog de gouden tip nodig wat eraan te doen
Gewoon je ritme aanhouden. Het gaat vanzelf over. Het is vast een sprongetje. Ze blijven wat langer wakker, misschien is het kindje wel toe aan langer wakker zijn overdag. Als er echt iets is dan weet je dat.
5 jaar geleden
Hier ook gehad. Een paar weken even heel heftig. Huilen en niet mee in haar eigen bed willen slapen, maar alleen avond en nacht. Ze heeft zelfs een paar nachten bij ons in bed gelegen. Ik denk dat het verlatingsangst was. Ze moest van de week ook heel erg huilen toen ze opa en oma zag, wat de week ervoor hard lachen was! Het was opeens ook weer over.
5 jaar geleden
Reactie op Annelien1986
Ze slaapt overdag ongeveer 3a4 uur. En ik hou eigenijk altijd rond de 90min ...
Mijn zoon is maandag 5 maanden oud en wij gebruiken sinds een maand de methode van Snuggles and Dreams. Hierin wordt een heel ritme beschreven voor flessen, dutjes en wakker tijden. Daarnaast ook verschillende slaaptrainingen, zodat een baby leert om zelfstandig in slaap te vallen. Wij hadden hier heel veel baat bij. Hiervoor stonden we altijd onze zoon in slaap te wiegen en nu slaapt hij zelfstandig en slaapt hij savonds ook door van 19u tot 7u. De wakker tijden zijn voor een baby van 5 maanden 2 uur per keer en het namiddagdutje duurt maar 30 tot 45min maximaal.
Ik probeer overigens geen reclame te maken voor deze methode, maar het heeft ons enorm geholpen. 😊
5 jaar geleden
Mijn meisje is nu wel wat langer wakker dan 90 minuten. Ik merkte dat bij ze bij anderhalf uur nog erg onrustig was. Dus nu is haar wakker tijd echt 120 minuten en dat gaat ineens prima. (Donderdag is ze 5 maanden)
5 jaar geleden
Reactie op Aislynn
Mijn zoon is maandag 5 maanden oud en wij gebruiken sinds een maand de meth ...
Ik ken deze methode niet maar dit is wel precies hoe het met onze dochter gaat haha
2 uurtjes wakker, in de middag een lang dutje en in de ochtend en namiddag korte dutjes van 45 minuten. Zelf in slaap vallen deed ze eigenlijk al vanaf het begin gelukkig. Maar ik leg haar altijd wakker in bed. Doe ik dat niet dan is ze snel weer wakker..
5 jaar geleden
Reactie op Aislynn
Mijn zoon is maandag 5 maanden oud en wij gebruiken sinds een maand de meth ...
Dankjewel voor de tip:)
5 jaar geleden
Hebben jullie ook dat jullie kindje overdag korte tukjes doet? 30/45 min?