14 Reacties

5 jaar geleden

Mijn zoontje doet precies hetzelfde en ik heb dus ook een bedomrander in z’n bedje geplaatst. Alleen vindt hij het wel een leuk ding om mee te spelen en trekt hij het er steeds tussen uit 🤣. Bij mij is het dus geen succes dus ik ben ook op zoek naar alternatieven

5 jaar geleden

Ja ik wou dat dus ook doen kreeg commentaar van het CB dat dat dus niet veilig was Maar telkens zijn hoofdje stoten is toch ook niet goed lijkt mij Ik lees ff mee

5 jaar geleden

Ik heb een bedomrander gekocht omdat mijn zoontje steeds z'n speen uit bed gooit😂 komt van de week binnen

5 jaar geleden

Hier gebruiken we die van Ikea... Maar... Ze denkt dat het om mee te spelen is. 😂

5 jaar geleden

Hier ook getwijfeld om een bedomrander te gebruiken, maar na een foto van mezelf als baby die ermee aan het spelen was toch besloten niet te doen.. wij leggen nu opgerolde luierdoeken langs de bovenkant omdat ie omhoog "kruipt" en steeds met z'n hoofd tegen de spijlen lag. Werkt prima! Eerst lagen die aan de zijkant toen ie alleen nog rolde. Wat je misschien zou kunnen proberen is een lakentje door de spijlen "weven" om te kijken wat ie ermee doet 😁 Het word overigens wel afgeraden om een omrander te gebruiken ivm veiligheid.

5 jaar geleden

Voor de beeldvorming, zo ziet dat er dus uit. 2 doeken in elkaar opgerold. Maar als ie een feest bui in bed heeft dan vliegen ze nog wel eens door z'n bedje 😂 maar dat vind ik een prettiger idee dan iets wat vast zit aan de spijlen

5 jaar geleden

Wij leggen het voedingskussen altijd om hem heen (lang en redelijk dun van de Hema)

5 jaar geleden

Het gaat niet zo zeer om de kant langs zijn hoofdje maar meer om heel het gedeelte wat boven het matras uit steekt qua spijlen. Hij strekt zijn armpjes en verlies dan evenwicht naar de zijkant dus knalt hij vrij hoog tegen het bed aan (weet ff niet hoe ik t verder kan uitleggen 🤣)

5 jaar geleden

Reactie op xXLauraXx

Het gaat niet zo zeer om de kant langs zijn hoofdje maar meer om heel het g ...
Oh ja dan wordt het lastiger met opgerolde doeken hahaha! Hier word er ook regelmatig omgevallen tegen de spijlen aan. Het is gelukkig hout, dat geeft nog wat mee haha. Het is inderdaad niet echt een prettig idee maar hij lijkt er geen last van te hebben..

5 jaar geleden

Wij hebben een meegroei bedje dat dus net even wat groter is dan een normaal ledikant.. ze draait, uiteraard, nog steeds alle kanten op en trekt zich wel ook wat op aan de spijlen. Maar haar hoofd stoten in bed heeft ze eigenlijk nog nooit gedaan (even afkloppen).

5 jaar geleden

Reactie op Bijnamamavantwee

Wij leggen het voedingskussen altijd om hem heen (lang en redelijk dun van ...
Dit doen wij ook!

5 jaar geleden

Ik zou persoonlijk geen bedomrander gebruiken vanwege het gevaar. Dus stel ze trekken het eraf en komen er onder dat ze dan geen adem krijgen. Mijn zoontje heeft het ook dat hij wanneer hij op zijn buik ligt zijn even wicht verliest. Mijn dochter heeft dat ook gehad toen ze nog zo klein was. Maar het is vaak maar een paar weken. En het klinkt altijd harder dan het werkelijk is. Bij mijn zoontje heb ik het bed nu gedraaid. Hij deed het vooral wanneer hij wakker was en naar de deur wilde kijken of ik er al aan kwam. Nu ik het bedje gedraaid heb kan hij mij al zien door te spijlen zonder om te moeten draaien.

5 jaar geleden

Wij hebben ook een bedomrander vooral vanwege nachtelijke zoektochten naar een verloren speen. Maar ik heb er zelf een gemaakt van gevoerde stof en die om en om door de spijlen gedaan, dan kan hij snachts nooit losgetrokken worden maar biedt hij wel een dichte rand en kan je kindje toch z’n hoofd niet stoten aan de spijlen. Dat is misschien de tip! Je vlecht de dikke stof er dan doorheen en bevestigt er lusjes aan die je nog eens extra vast zet!

5 jaar geleden

Wij hebben een Snoozz voor onze kleine. Dat is een soort doek wat om het matras gaat maar daaraan een broekje (3 flappen stof met klittenband) om maar zo te zeggen. Zo kan ze niet het hele bed door en stoot ze ook haar hoofdje niet meer. Je hebt een tot 6 maanden versie en dan daarna kan je een groter “broekje” bestellen. Omdat onze kleine in een slaapzak slaapt doen we alleen de buikband om en niet de middelste flap. Is ook fijn voor kleinere baby’s die heel onrustig slapen