6 Reacties
één jaar geleden
Zit niet in een zelfde soort situatie maar bij ouderschapsverlof is het wel zo dat de dagen of weken in overleg met het bedrijf moeten volgens mij en bij hun uit moet komen. Je hebt sowieso recht op ouderschapsverlof maar wanneer je het opneemt hebben ze helaas wel inspraak in. Dit staat op rijksoverheid.nl " Uw werkgever mag uw verzoek om ouderschapsverlof niet weigeren. De werkgever mag alleen de verdeling van uw werkuren weigeren. Hij mag dat alleen als uw verlof het bedrijf ernstig in de problemen brengt. In dat geval overlegt uw werkgever met u over een andere verdeling van de verlofuren. "
één jaar geleden
Reactie op Leyla1994
Zit niet in een zelfde soort situatie maar bij ouderschapsverlof is het wel ...
Nou het is dat zij een keus geven. Of alle weken in een keer. Of alle weken meteen, maar 1 dag per week.
Zij willen het niet uitspreiden over het eerste jaar.
Er is nu inderdaad weinig personeel in de gehele opvang. Het is onbekend of dit in mei 2024 ook zo is. Lijkt mij.
VRIEND
één jaar geleden
Ik was in oktober uitgerekend, wilde 2 weken aansluitend en de rest 1 dag per week (maar was iets fout gegaan met de berekening) nu heb dus de eerste 27 weken dat ik 2 dagen werk ipv 3. Ik vind het heerlijk. Mijn man heeft wel 1/2 weken aansluitend opgenomen en daarna 1 dag extra vrij pw.
één jaar geleden
Reactie op Sabine268
Mag ik vragen of dit ook in de kinderopvang was?
Helaas willen ze niet ove ...
Nee geen kinderopvang me oudste zit wel op de kinderopvang maar ik werk ook ben zorghulp 4uurtjes per week..maar ik mag zelf bepalen wanneer ik het opneem
Vandaar dat het gemakkelijk ging met ouderschapsverlof opnemen.!!