17 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees mee , mijn zoontje bijna 7 maanden , kan wel happen van een lepel, maar moet er ook niks van hebben, na 2 hapjes is hij het ook beu.

4 jaar geleden

Mijn 6maanden oud zoon eet heel goed ook zijn fruithapjes eet hij goed, maar als hij ziek is dan laat hij ze eten staan ook ze fruithapje dan schud hij ze hoofdje van nee ik wil niet.dan geef ik hem de borstvoeding en dan gaat hij slapen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Ons zoontje at in het begin heel flink groentjes en fruit (het vloog echt binnen, mondje wijd open) maar lijkt nu echt zijn interesse kwijt. Na enkele happen weigert hij echt en wordt hij boos omdat hij melk wil. Ik probeer nu sinds gisteren eerst wat melk te geven (ik geef bv) en een klein half uurtje later vast voedsel. Dit lijkt alleszins al iets beter te gaan. Er gaat al een beetje meer in dan ervoor. Misschien helpt het bij jullie ook om eerst de honger er af te halen (omdat ze gewoon zijn om hongergevoel onmiddellijk te stillen met drinken) en dat het eten enkel om te proeven is en zo opbouwen? Steeds iets minder melk en iets meer vast voedsel?

4 jaar geleden

Heb je al eens, bijvoorbeeld broccoli, in de hand gegeven? Je kunt het zacht stomen of iets langer koken.

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde :( al gaan de doperwtjes nu sinds 2 dagen wat beter. Mijn enige tip is: blijven proberen en steeds 3 of 4 dagen hetzelfde geven.

4 jaar geleden

Reactie op ChezZ

Heb je al eens, bijvoorbeeld broccoli, in de hand gegeven? Je kunt het zach ...
Precies ja, de Rapley methode. Bij sommige baby's werkt dit!

4 jaar geleden

Kindjes zijn vaak pas om en bij de 6 maand klaar voor hapjes en bij sommigen duurt dit nog langer. In principe is melk de hoofdmaaltijd tot aan 1 jaar dus hoef je je niet super veel zorgen te maken (enkel de ijzer behoefte is er wel meer na 6 maand). Ik zou gewoon blijven aanbieden. Wat kan helpen is samen aan tafel eten. Misschien vindt hij het leuk om zelf stukjes te eten (rapley methode maar goed te informeren hoe je dit doet). Succes !

4 jaar geleden

Ik lees ook dat er kindjes al 200 gram groente en 200 gram fruit eten, wow... Ons meisje wordt 26 januari ook 6 maanden, zijn ook ongeveer met 4,5 maand begonnen.. ze kijkt ook graag naar ons terwijl we eten en wil ook wel graag alles proberen, maar meer dan een paar hapjes krijg ik er ook niet in.. Verder volledig bv, en idd zoals ik hier al las, ik geef eerst bv zodat ze niet heel erg honger heeft, en na een uur ongeveer geef ik fruit of groente.. want als ze honger heeft gaat het te langzaam.. En nu ze het blazen heeft ontdekt zit echt alles onder 🤣 Ik maak me er niet zo druk om, probeer het gewoon en zal wel steeds beter gaan.. Maar ik ga ook eens op zoek naar de Rapley methode, misschien gaat dat sneller.. bedankt voor de tip...

4 jaar geleden

Hier het zelfde. Keek ook ons eten uit de mond maar zelf wil hij niet echt veel hapjes eten. Hij is over 5 dagen 6 maandjes. Ik moet volgende week naar het cb. Ik ga het daar maar na vragen of het erg is. Ik heb ook vers eerst geprobeerd en daarna potjes. Maar wil niet eens de helft van zo'n klein 4 maanden potje. Ik las ook inderdaad dat andere kindjes best veel gram fruit eten. Ik dacht hoe dan 🤷‍♀️😅 mijne totaal niet. Houdt wel van zijn flesje.

4 jaar geleden

Bedankt voor de tips! Ik heb al geprobeerd een half uur voor de fles (dat hij meer honger had en dus ging eten). Ook een half uur na de fles (dat de honger er wat af is). Heb het ook echt wat dagen achter elkaar geprobeerd. Enige wat ik nog niet heb gedaan is de replay, omdat ik daar een beetje bang voor ben. Misschien is dit wel de methode die hij nodig heeft, dus ga het maar eens proberen! Ik lees ook al zoveel kindjes die veel eten, hele maaltijden inclusief brood en pap en maisvingers etc. Als ik naar mijn zoontje kijk en me bedenk dat hij met een jaar met de pot mee moet eten haha 😅 ik ga er maar vanuit dat het goed komt. En het stelt me gerust dat de melk tot 1 jaar hoofdvoeding is ☺️
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Hier ook met rapley methode. Heb me wel eerst goed ingelezen! Zijn met kerst begonnen en onze zoon was afgelopen woensdag 6 maanden. Pas sinds 2 dagen kauwt hij echt op het eten en gaat er wat in. Zoals je al zegt, melk is de hoofd voeding en het heet niet voor niks 'oefen'hapjes 😉 om je een beeld te geven, onze zoon eet nu denk 2 theelepels fruit. De rest kauwt ie op en spuugt ie nog uit haha. Ze geven zelf wel aan als ze eraan toe zijn. Ik ken geen grote kinderen die nog steeds alleen maar borstvoeding of fles krijgen 😁 en wat betreft die flessen, Wat op de verpakking van de kunstvoeding staat is een advies. Als je de hoeveelheid gewoon door het aantal voedingen deelt zit je ook goed! Ik eet zelf ook meerdere keren per dag een kleine maaltijd hoewel iemand anders liever 3 grote maaltijden eet. Komt goed! Succes 😉

4 jaar geleden

Maisvingers zijn een manier om te kijken of rapley iets voor jullie is. Het smelt in zijn mond dus ook niet eng voor jou. Ik ben daarmee begonnen en het eten gaat best goed denk ik😂

4 jaar geleden

Onze dochter eet haar hapjes graag, maar ik merk wel dat het veel soepeler gaat als ik het wat minder glad blend. Ze houdt het beter in haar mondje, maakt een soort kauwbewegingen, laat het niet zo snel meer uit haar mondje lopen en vindt het leuker en lekkerder, zo lijkt het. Misschien een idee?

4 jaar geleden

Hoi, misschien is dit artikel interessant om te lezen: https://groenevrouw.nl/blog/die-zes-maanden

4 jaar geleden

Komt vanzelf. Pas vanaf 8 maanden hoef je flessen te vervangen voor vaste voeding.

4 jaar geleden

Bij ons maakt het veel uit of hij moe is of niet. Dus misschien proberen als hij net wakker is. En dan kan t ook helpen om groentehap tussen de middag te doen ipv s s avonds. Doen wij nu ook, en dan de boterham s svonds want die gaat er altijd wel soepel in. Wij hebben wel het idee dat kommetjes pap geholpen hebben om het idee van lepel happen beter te gaan snappen en lekker/leuk te vinden.

4 jaar geleden

Reactie op Mamavan3boefjes

Hoi, misschien is dit artikel interessant om te lezen: https://groenevrouw. ...
Mooi artikel! Bedankt voor het delen ☺️