11 Reacties

5 jaar geleden

Ik ga ervan uit dat je natuurlijk alles al hebt geprobeerd, maar kan het niet ook samenhangen met wat jij eet? Aangezien je bv geeft...

5 jaar geleden

Daar ga ik niet vanuit. Toen we tusden 4 en 6 even niets gaven, ging het wel echt beter. Het is ook wel lastig om elke keer goed te snappen wat er aan de hand is he.. voel me soms wel machteloos:( Ook over eigen voeding worden heel wisselende dingen gezegd, dat maakt dat ik eigenlijk gewoon standaard eet

5 jaar geleden

Misschien omdat je nog teveel bv geeft? In principe hebben ze dan aan 3 “flessen”genoeg. Als je minder bv geeft eet hij misschien meer? Maar als hij dat niet doet zou ik gewoon lekker bv blijven geven. Ze geven vanzelf wel aan wanneer ze er klaar voor zijn. Hij is pas 8 maanden dus bv is voor nu nog gewoon prima hoor. Ook al lees je dat andere kindjes al meer eten, don’t worry. De een kan nu al staan, de ander kan nog niet eens zelfstandig zitten. Ze gaan allemaal een keer eten en lopen..

5 jaar geleden

Hey Elizabeth, Gewoon even aan het meedenken en misschien heb je iets aan mijn ervaring. Ik had (zonder het op voorhand te beseffen) rond 7 maanden een stevige productiedip, vooral savonds maakte ik alles behalve voldoende meer aan voor mijn zoontje, sochtends en middag was wel ok. Sinds toen werd hij savonds wakker (ook rond 21-22u) en was hij echt razend, ik wist niet wat er mis was, hij was ontroostbaar. Tot ik op een bepaald moment even had gekolfd om te zien hoe mijn productie was en ik zag toen dat die héél fel was afgenomen. De dagen nadien heb ik zijn laatste voeding vervangen door een flesje afgekolfde melk zodat ik zeker wist dat hij voldoende binnen had (ik bood 150ml aan en hij wou nóg dus ik wist zeker dat hij echt honger had). Aangezien je kleintje nog niet echt veel vaste voeding eet, zijn die 4 voedingen overdag wat aan de lage kant. Dan zou hij per voeding al aan minstens 150ml moeten zitten wat de meeste vrouwen in 1 voeding vaak niet produceren (soms wel natuurlijk maar je kindje drinkt dit niet perse allemaal leeg dan per voeding). Hoeveel voedingen geef je nog snachts? Ook liggen groentjes en aardappel zwaarder op de maag en moeten ze hard voor werken om te verteren dus de kans dat hij daar savonds krampen van heeft, is natuurlijk wel groter. Hier krijgen de baby's groentjes net voor de middag en fruit rond 15u. Savonds krijgt hij nog wat yoghurt met fruit of een boterham met banaan, pindakaas, uitgesmeerde aardbei,... en daarna vlak voor hij gaat slapen borstvoeding (of afgekolfde melk als ik voel dat productie niet top is). Hier geef ik ook nog steeds (voorbij 8 maanden al) elke dag Protectis voor zijn darmen en heeft sinds zijn 1 maand nooit meer krampjes gehad. Misschien kan je hier eens wat van proberen. Succes! 🍀🤞🏼

5 jaar geleden

Vooral doen wat jij denkt dat goed is! Volg je moeder gevoel! Onze zoon krijgt nog 800ml melk en net met CB gesproken en die zei ook dat het nog erg veel was, maar ik heb aangegeven dat we met de Rapley methode vast voedsel introduceren en hij nog niet veel binnen krijgt en toen was het oke. Dan nu on-topic: ik denk wel dat hij last van z'n darmen kan hebben, de reden..? Tja dat is lastig.. allergie/wennen/teveel. Hier is het toevallig als ie ook erg moe is dat hij overstuur raakt na het eten, ik weet niet of dat aan de orde kan zijn? Enne "food under one is just for fun". Makkelijk gezegd want je ziet zoveel voorbij komen over eet schema's, maar ik zeg die slogan heel vaak tegen mezelf. Dus hij heeft nog 4 maanden om te leren eten 😉 dus miss even de druk eraf halen dat ie perse moet eten en 1 a 2x per dag iets kleins aanbieden en zo heel langzaam uitbreiden. Dan kun je misschien ook beter monitoren wanneer/waarmee het "mis'" gaat. Het zijn maar ideeën hè! Je moet vooral doen wat voor jullie goed voelt

5 jaar geleden

In welke verhouding groente/aardappel krijgt hij zijn warm eten en hoeveel dagen na elkaar? Misschien ook het soort groente in de gaten houden? Iedereen reageert anders hierop.... net als bij banaan stopt het voor de een en bij een ander juist niet... Wortel en bloemkool kan dat ook doen en is een kwestie van wennen, misschien alleen groente zonder aardappel?

5 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook heel erg lang last gehad van krampjes. Ik probeerde als ik vrij was altijd vers te geven en op drukke dagen gaf ik een potje. Op de dagen van vers eten werden de krampjes erger. Nu geef ik alleen nog potjes met avond eten en hij heeft geen last meer van krampjes. Fruit geef ik nog wel vers. Misschien is dat ook iets voor jou zoon om te proberen. In de potjes van de Albert Hein zitten de minste toevoeging in vergelijking met andere potjes.

5 jaar geleden

Allereerst food under one is just for fun. Onze kleine meid van 8 mnd eet á la rapley/ kleintjes methode. Krijgt dus ook nog maar weinig vaste voeding binnen. Zolang jouw kindje genoeg bv krijgt en goed groeit is het allemaal prima. Elk kindje zijn/haar eigen eetschema. Tips/ideeën: Probeer sowieso altijd eerst bv aan te bieden en na een half uur/uur vaste voeding. Heb je al geprobeerd hem stukjes te laten eten zelf (rapley methode). Door het kauwen komt het eten met speeksel in aanraking en begint de vertering al in de mond. Bij hapjes hoeft je kindje niet zo veel moeite te doen en begint de vertering pas in de maag/darmen. En wat je zelf al zegt, geen avond eten aanbieden. Vaak komen de krampjes dan ‘s nachts. Probeer eens te letten op eten zoals; koolsoorten, bonen, mais, maar ook fruit met een haartje (kiwi/framboos/aardbei etc) kan voor het eerst levensjaar moeilijk te verteren zijn (tevens allergie gevoelig). Denk dat je zowel genoeg input hebt 🙈, beetje lang verhaal 😅. Hopelijk heb je hier wat aan en gaan de krampjes snel over.

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie meedenken! Door jullie tips en meedenken 2 avonden geen vaste hap gegeven & gelijk 2 nachten super geslapen! Enerzijds was ik eerst verdrietig dat wij hem dit dus hebben aangedaan, maar dat snel geralitiveerd. We weten nu zeker dat het daar aan lag, dus nu langzaam opbouwen. ♡ hij was zo vrolijk vandaag! 1000x dank!

5 jaar geleden

Reactie op Elizabeth2020

Bedankt voor jullie meedenken! Door jullie tips en meedenken 2 avonden geen ...
Wat fijn om te lezen! Enne.. je doet je kind niet iets aan. Je probeert iets en soms werkt het en soms niet. Ze kunnen zelf niet aangeven wat er mis is, dus het blijft een zoektocht! Zeg ik heel stoer, maar ik ken je gevoel hoor!! Onze zoon huilde heel veel in het begin en uiteindelijk bleek dat ik niet genoeg melk aanmaakte.. heb me rot gevoeld! Maar daar kon ik niks aan doen.. Dus net als jij gerelativeerd en gewoon trots zijn dat je het toch maar mooi opgelost hebt en je mannetje zich weer lekker in z'n vel voelt!

5 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Wat fijn om te lezen! Enne.. je doet je kind niet iets aan. Je probeert iet ...
Wat voel je je dan soms machteloos he! :( hier op het forum kun je dan met de ideeën van andere mama's bedenken wat het meest passend is :)