17 Reacties

5 jaar geleden

Ik gebruik geen bakje. Heb de doekjes van pampers, daar zit een goed afsluitbaar ‘klepje’ op de verpakking. Ik leg ze op de kop weg zodat alle doekjes nat blijven. Werkt toppie!

5 jaar geleden

Ik heb zo’n houder, maar nooit problemen mee. Wat ik wel vaak doe is alvast 3 doekjes pakken als het een poep luier is. Meestal heb ik er dan wel 3 nodig en dan hoef je niet te klungelen met 1 hand terwijl je met je andere beentjes probeert tegen te houden 😂

5 jaar geleden

Doekjes van pampers aqua pure. Deze zijn inclusief dekseltje. Ideaal!

5 jaar geleden

Ik heb geen enkele houder en gebruik de zwitsal doekjes maar hier gaan ze zo hard ze hebben weinig kans tot uitdrogen als je het plakkertje gewoon weer even dicht doet haha

5 jaar geleden

Ik gebruik die van de Kruidvat zonder bakje of wat dan ook. Goed dicht pakken en omdraaien en dan drogen ze bij mij niet uit. Nu heb ik wel een tweeling en ben ik niet zuinig met doekjes dus gaat het misschien harder 🤔

5 jaar geleden

Oxo babydoekjes box!!!!! Niet goedkoop maar beste aankoop ever ;) Onze kleine is 4 weken en kreeg hem in mijn 10 dagen pakket aangezien iedereen in mijn omgeving met baby’s erbij zweert ;)

5 jaar geleden

Ik heb zo’n houder, maar nooit problemen mee. Wat ik wel vaak doe is alvast ...
Dat doe ik ook idd! Eerst even via de zijkant in de luier spieken wat de schade is en dan alvast een doekje klaar leggen haha

5 jaar geleden

Hier ook doekjes van pampers, met afsluitklepje, ideaal!

5 jaar geleden

Geen box hier, vind deze dus totaal niet handig. Hebben doekjes in een verpakking met hersluitbaar plastic dekseltje (aldi, action, lidl hebben deze onder anderen in verschillende varianten)

5 jaar geleden

Ik heb hier 2 boxjes. 1 van de Prenatal, daar kan je je vingers bijna niet in krijgen. Die heb ik met allerlei dingen aangepast zodat het gat groot genoeg is om je vingers in te krijgen. De ander is van de Babydump/Babypark, die is wel groot zat om je vingers in te krijgen 😉

5 jaar geleden

Mijn geweten begon een beetje te knagen door de hoeveelheid afval die we ineens produceerden met al die doekjes en luiers. Ik heb op aanraden van een vriendin de wegwerpdoekjes van CheekyWipes besteld, bevalt supergoed! 25 doekjes en een box voor schone en voor vieze doekjes (inclusief waszakje) met essentiële oliën om het fris te houden. Omdat we toch al zoveel wassen komen we nooit zonder te zitten. Het maakt ook veel makkelijker schoon vind ik, je hebt meestal maar 1 doekje nodig, die wegwerp doekjes gaan vaak weer dubbel en dan weet je amper welke kant je nou nog kunt gebruiken. Het is even een investering, maar als je bedenkt hoeveel pakken wegwerpdoekjes je er nog doorheen zal vegen haal je die er vrij snel alweer uit! Kan ze echt aanraden! https://www.blabloom.com/nl/producten/cheeky-wipes-kit-hand-en-gezicht-met-gekleurde-bamboe-doekjes/2672/

5 jaar geleden

Reactie op Tanja LM

Mijn geweten begon een beetje te knagen door de hoeveelheid afval die we in ...
Wij gebruiken deze ook en ik wil nooit meer wegwerp, ook mijn vriend is helemaal overtuigd!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op lynsus

Oxo babydoekjes box!!!!! Niet goedkoop maar beste aankoop ever ;) Onze klei ...
Hier ook! Duur, maar geen spijt van! Twijfel zelfs om een tweede aan te schaffen en beneden neer te zetten waar we onze knul ook vaak verschonen. Aanrader!

5 jaar geleden

Ik gebruik wasbare billendoekjes! Echt een aanrader, ze zijn super zacht, alleen even nat maken met water of de bijgeleverde olie spray gebruiken! Ik kreeg ze bij m’n wasbare luiers, maar ben helemaal fan! Billiesbox heet het!

5 jaar geleden

Hier ook fan van de Billiesbox wasbare billendoekjes! Superzacht en wij hebben vaak aan 1 doekje per verschoning genoeg, terwijl we met wegwerp al snel 3 doekjes nodig hadden. Geen gat in het doosje, deksel kan gewoon helemaal open dus je hoeft ook niet te prutsen om ze eruit te krijgen. Wij bewaren de doekjes met een laagje water in de doos maar je kunt ze inderdaad ook droog bewaren en een spray gebruiken.

5 jaar geleden

Reactie op Mispoes

Hier ook! Duur, maar geen spijt van! Twijfel zelfs om een tweede aan te sch ...
Welke is dat dan precies?

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Amyl

Welke is dat dan precies?