17 Reacties
VRIEND
6 jaar geleden
Hey meid wat vervelend. Ik heb denk ik alleen woorden van steun voor je. Maak je vooral geen zorgen om jouw bevalling en de baby. Gelukkig ben je er vroeg bij. Je hebt nog even tijd om het te behandelen. Ik had last van vaginale schimmel ook echt bijna heel me zwangerschap last van gehad. Ik at voorheen nooit zoetigheid met Zwangerschap begon ik zoete dingen te eten en dat kon de oorzaak zijn van vaginale schimmel. Dus de pillen werkte bij mij ook pas na de derde keer. Dus ergens snap ik hoe vervelend het is. Dat branderige gevoel jeuk etc. Continue de drang hebben om je zelf te wassen om
Gek van te worden. Wens je veel suc6.!! Wat ik je wel aanraad is even stoppen met gemeenschap. Want als je je zelf behandeld en je partner heeft het ook dan keert het elke keer weer terug na jou. Meer tips heb ik niet. 🌹
6 jaar geleden
Wat vervelend!
Kan het misschien ook een soa oid zijn . Hopelijk is het snel over ! Sterkte
6 jaar geleden
Wat enorm vervelend voor je!! 😰 Ik heb zelf (ook voor mijn zwangerschap) enorm vaak last van een blaasontsteking! Hebben ze jouw urine overigens ook getest op Streptokokken-B (ook wel bekend onder de naam GBS)? Ik had tot vijfmaal toe een blaasontsteking in een kort tijdsbestek en hier kwamen ze een jaar geleden toevallig achter. Huisarts gaf aan dat dit handig is om te weten voor en tijdens je zwangerschap. Ook de schimmelinfecties zijn helaas bekend terrein 😔.
Ik heb zelf ooit last gehad van een cyste van Bartholin. Dit was echter een enkele bult en zeer pijnlijk maar groeide bijvoorbeeld ook steeds meer. Ik kan mij nog wel herinneren dat deze cyste niet wit maar rood was. De artsen zeiden mij dat de cyste ofwel zelf zou kunnen knappen ofwel verwijderd kon worden door middel van een kleine incisie. Heeft de arts het hier toevallig over gehad? De klachten komen niet helemaal overeen maar mij is destijds verteld dat het geen kwaad kon.
Weet hoe vervelend het kan zijn en wens je heel veel sterkte! Hopelijk ben je snel van de ongemakken af!
6 jaar geleden
Dit is zeker vervelend ik had voor mijn zwangerschap ook wel eens last van die bulten al zat het bij mij bij de buitenste schaamlippen tegen de liezen aan. De huisarts bij mij zei toen dat deze bulten kwamen door het scheren daar, toen ik daar een tijdje mee stopte verdwenen de bulten ook dus daar zou het miss ook mee te maken kunnen hebben.
En ik weet niet of je nu misschien dingen gebruikt bij gemeenschap zoals glijmiddel ofzo maar misschien kan het dan ook een allergische reactie zijn.
Ik hoop iniedergeval dat het snel over is voor je sterkte ⚘
6 jaar geleden
Reactie op Geitenwollensokken
Wat vervelend!
Kan het misschien ook een soa oid zijn . Hopelijk is het sn ...
Ik las inderdaad dat dat een mogelijkheid is, maar ik heb al 9 jaar dezelfde partner en toentertijd aan het begin wel een test laten doen. Ik heb mijn man naar aanleiding van deze problemen gevraagd of het verstandig of nog eens zo’n test te laten doen, maar we hebben beide in deze periode geen andere partner of avontuurtjes gehad.
6 jaar geleden
Wat enorm vervelend voor je!! 😰 Ik heb zelf (ook voor mijn zwangerschap) e ...
De streptokokken swap is vorige week gedaan ivm aanhoudende blaasontstekingen, en daaruit bleek dat ik dat niet heb gelukkig. Vervelend om te horen dat je ook zoveel last hebt van verschillende problemen in dat gebied. Interessant om te horen de Bartolin cyste er anders uitziet en tot andere klachten leidt. Ik heb vanalles gelezen online maar kan weinig precieze info vinden over soort klachten + foto’s per type cyste, waardoor ik het moeilijk in te schatten vind wat ik waarschijnlijk heb. Gewoon afwachten op het gesprek met de gynaecoloog dus. De huisartsen hebben niks gezegd over eventueel verwijderen, dat komt morgen bij de gynaecoloog denk ik. Maar vind het gewoon spannend merk ik, ben er continu mee bezig. Ook wel omdat het echt per dag verandert en er bulten bijkomen en groeien.
6 jaar geleden
Reactie op Maeve266
Van de bulten weet ik niks van maar start met veel drinken en cranberrie pi ...
De cranberry pillen slik ik al iets van een jaar (op advies van mijn huisarts), en ik blijf toch blaasontstekingen krijgen. Nu tijdens de zwangerschap nog meer dan normaal. Ik ben incontinent sinds mijn vorige bevalling en heb diabetes, twee dingen die gerelateerd zijn aan blaasontstekingen. Jammer! Ik hoop dat het hierna weer minder wordt!
VRIEND
6 jaar geleden
Wat vervelend! Je zou ipv cranberry pillen D-mannose kunnen gaan slikken, dat is mij aangeraden door huisarts en voedingsdeskundige. Wat betreft schimmelinfecties die komen altijd sneller door suiker dus misschien kan een dieet met zo min mogelijk suikers (dus ook minder fruit ed) helpen wat meer balans te creëeren..? Heel veel sterkte iig!
6 jaar geleden
Je geeft aan dat je een kuur hebt ingenomen maar heb je ook een creme geprobeerd?
6 jaar geleden
Wat zou kunnen helpen voor de blaasontsteking is pure vit c pillen 500mg (kan je bestellen bij de apotheek) en voor de schimmelinfecties 2x per dag de vagina en labia afnemen met een watje met molkosan. De hele boel verzuren daar beneden.
En probiotica pillen vanwege de antibiotica en minder suikers zullen ook veel klachten kunnen verminderen
6 jaar geleden
Ik heb sinds 2 dagen aambeien, het is hell jeuk pijnlijke steken om wanhopig van te worden, dus mijn tip let op je voeding neem voor blaasontsteking veel jus de Orange. Drink en eet goed zodat je geen opstoppingen krijgt. Ik neem trouwens de zet pillen tegen pijn deze werken voor mij het beste en snelste
6 jaar geleden
Reactie op Bijnamamavantwee
Wat vervelend! Je zou ipv cranberry pillen D-mannose kunnen gaan slikken, d ...
Ik heb diabetes dus haal sowieso alleen nog maar koolhydraten uit volkoren producten en fruit. Ik ben deze zwangerschap pas 2 kilo aangekomen, dus teveel suiker in mijn dieet is bij mij denk ik niet de oorzaak. D-Mannose kende ik nog niet, ga ik uitzoeken, dankjewel!!!
6 jaar geleden
Je geeft aan dat je een kuur hebt ingenomen maar heb je ook een creme gepro ...
Ja, daar ben ik mee begonnen. Daarna van die injectiespuiten met crème gekregen en daarna pillen. Niks helpt. Uit de swap en kweek van vorige week bleek ook dat ik geen candida infectie heb (vandaar dat dat allemaal niet hielp denk ik, normaal helpt dat namelijk wel bij mij). Ik vraag me af of die cystes jeuk, pijn, kloppen en een branderig gevoel kunnen veroorzaken, maar daar kon ik niet zoveel over vinden. Tot nu toe heb ik alleen inwendige cystes gehad, op mijn eierstokken, en die deden pijn, maar jeukten niet. Ik hoopte dat iemand hier misschien ervaring heeft met uitwendige vaginale bulten en cystes.
6 jaar geleden
Ik heb ook verdikkingen op mijn buitenste schaamlippen. Ook bij de gynaecoloog geweest en die zei dat het spataderen zijn. Blijkt vaker voor te komen bij zwangerschap. Ik ben jullie 36.3 zwanger.