6 Reacties

5 jaar geleden

Viooltjes kun je eten dus die lijken mij veilig. Wat een leuk idee trouwens! 馃尯馃尭

5 jaar geleden

Super leuk idee? Ik lees ff mee ben ook wel benieuwd

5 jaar geleden

Dat is een leuk idee!Ik lees ook mee! Misschien dat het anders handig is om plaatjes van bloemen te laten zien en dan samen op pad te gaan om de bloemen in het echt te zien maar zonder ze te plukken of vast te pakken? Mijn vader ging vroeger met mij op de fiets door het park en leerde mij zo ook de boomsoorten en diersoorten. Mijn vriend vroeg zich al af waar ik zoveel natuurkennis van heb 馃檲馃ぃ...

5 jaar geleden

Reactie op jennk

Viooltjes kun je eten dus die lijken mij veilig. Wat een leuk idee trouwens ...
Niet alles wat voor ons veilig is om te eten is ook al veilig voor baby's 馃榿 Misschien kan het hoor! Geen idee. Wel super leuk idee inderdaad. Onze boef had vorige week een hand vol gras toen ik hem in de tuin weg legde haha. Mocht ie nog niet eten van mij.. voelde nog niet prettig haha

5 jaar geleden

Leuk idee om kennis te laten maken. Mijn kindje ga ik leren dat hij moet kijken en niet aankomen, en als hij wil voelen heel voorzichtig. Ik loop regelmatig met hem door de tuin en onderweg benoem ik wat we zien. Maar voor 'voorzichtig' is hij nu nog veel te jong. Dat gaat nu allemaal lomp en naar zijn mond. Dan zijn bloemen die voor ons eetbaar zijn wrs het veiligste om mee te leren. Ik weet dat je bepaalde violen kunt eten, niet zeker of dat met alle is. Oost Indische kers is leuk om te zaaien en alle delen zijn eetbaar. Hij bloeit tot de vorst. Ik heb ook aardbeien in de tuin. Die mag hij dan samen met mij gaan plukken want niet alles wat rood is kun je eten! Je kunt ook eens zoeken naar eetbare bloemen, veel moestuin/zadenwinkels hebben dat in hun assortiment. Ben het wel eens met Annemiek dat wat voor ons (met mate) veilig is, voor baby's en kinderen niet veilig is of niet bekend is of het veilig is. (Eetbare bloemen worden niet als puur rauwkost gegeten maar vooral als eetbare decoratie en opfleuren van eten gebruikt, misschien dat een bosje bloemen eten niet meer zo veilig is)

5 jaar geleden

Ik geef hem van alles als we onderweg zijn! Hij vindt het prachtig interessant en moet steeds lachen. Ik let wel op dat hij niks in zijn mondje stopt.