16 Reacties
5 jaar geleden
Hoi! Ik geef volledig bv en ben afgelopen maandag wel 1x extra naar het consultatiebureau gegaan om te wegen, vanwege dezelfde zorg omdat ons zoontje in de eerste week ook van 3510 naar 3120 kelderde. Toen bleek hij al 3980 gr te zijn dus de zorg is wel enigszins over! Hij komt ongeveer elke 3 uur overdag en slaapt sinds een paar dagen zo'n 6 a 7 uur aaneengesloten s nachts. Drinkt wel heel gulzig (daardoor soms spugen) en heeft volle luiers. Nu met de warmte van gisteren had hij duidelijk meer honger. Zolang zn luiers goed nat zijn en het gewicht toeneemt mag je er op vertrouwen dat de bv goed gaat :)
5 jaar geleden
Als het goed is geeft je zoontje zelf aan wanneer het genoeg is. Doordat hij in slaap valt aan de borst, de tepel loslaat of meer sabbelt met steeds langere pauzes. De ene keer is het 60 cc de andere keer is het 120 cc. Zolang hij niet afvalt en goede plasluiers heeft is er niks aan de hand. Die kleine van mij (nu 4 weken oud) drinkt de ene keer 5 min. en maar één borst en de andere keer een kwartier per borst. Kijk vooral goed naar je mannetje dan komt het goed.
5 jaar geleden
Hier hetzelfde, volledig borstvoeding. Onze dochter groeit (na 4 kilo bij de geboorte en eerst 10% afvallen) wat minder hard dan 'gemiddeld'. Zolang ze wel groeit en tevreden is, ga ik er voorlopig mee door. We wegen haar tussendoor extra bij het consultatiebureau. We zijn ook nog even via de huisarts gegaan en die geeft aan een gezonde, drukke alerte dame te zien. Af en toe laten checken en verder loslaten werkt bij ons.
5 jaar geleden
Hoi, ik heb een babyweegschaal gehuurd bij de Medipoint. Ik geef hier ook volledig borstvoeding, elke dag weeg ik mijn kleine meid op het zelfde tijdstip, zo kan ik ook bijhouden of ze nou afvalt of groeit. Ze was ook 10% afgevallen na haar geboorte, helaas. Maar dankzij de babyweegschaal ben ik nu echt gerustgesteld... Misschien ook een idee voor je? ❤️✨
5 jaar geleden
Reactie op anouk3004
Hoi! Ik geef volledig bv en ben afgelopen maandag wel 1x extra naar het con ...
Hoi hoi, ik geef ook volledig bv en ben eigenlijk benieuwd of je productie niet achteruit gaat als de baby de hele nacht niet drinkt?
5 jaar geleden
Ik geef borstvoeding, zonder te kolven. Ik kan zien dat hij groeit en zijn luiers zijn vol genoeg
5 jaar geleden
Reactie op maryke-24
Hoi, ik heb een babyweegschaal gehuurd bij de Medipoint. Ik geef hier ook v ...
Maryke-24 ik heb voor het weekend tm maandag een weegschaal gekregen van de jgz verpleegkundige ze kwam langs om te wegen en maandag doet ze de intake. De wilde de weegschaal wel bij ons achter laten. Ik zie wel elke dag iets groei maar toch nog onzeker
5 jaar geleden
Als de kleur van baby goed is, hij zich goed op temperatuur kan houden, levendig is, voldoende poept en plast en zo'n iedere 3uur komt voor een voeding dan hoef je je geen zorgen te maken
5 jaar geleden
Reactie op Jooo_tje
NOIR ja dat is hij allemaal wel dus dan ga ik nu proberen te genieten en ge ...
Vertrouw op je kindje en je eigen lijf, jullie zijn voor elkaar gemaakt!
5 jaar geleden
Zolang de luiers goed zijn en hij tevreden oogt én aankomt zou ik mij absoluut geen zorgen maken.