17 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb nog steeds veel problemen. Dochter weigert alles. :( Ik moest toen live voeden bij de crèche, want echt heel zwaar is voor mij nu ivm bekken klachten.

5 jaar geleden

Hier idem. 5 maand en van kv moet ze niks weten. Ik deel een tip die ik bij ons borstvoeding centrum hoorde. Sommige kinderen missen de toeschiet reflex. In de speen knijpen kan dit nabootsen. Weet niet of het helpt. Hier helpt ook dat niet.

5 jaar geleden

Het kan een paar dagen duren, maar kleintjes wennen aan een nieuw ritme.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje had dat ook. Misschien ligt het aan de speen. Ik had de philips avent anti colic flessen en daarna kocht ik dr philips natural en nu drinkt ze gewoon!

5 jaar geleden

Oh wij hebben dit ook heel heftig gehad, alleen ging onze dochter met ruim 3 maanden naar de crèche en kreeg dus nog helemaal geen hapjes! Ik heb me er heel druk om gemaakt van te voren omdat ik bang was dat ze echt niks zou drinken als ik aan het werk was! Ze begon al te krijsen als dr fles alleen nog maar in het zicht kwam! Ik heb echt ALLE merken flessen geprobeerd!! (Echt ALLE merken 😅) Op een gegeven moment merkte ik dat ze van de MAM flessen "iets " minder overstuur raakte. En toen heb ik haar elke dag tussendoor een flesje gegeven op een moment dat ze eigenlijk geen honger zou hebben. Dus een klein uurtje ofzo na de borstvoeding. En ook met het kleinste speentje zodat het niet te snel ging. Dit heeft heel goed geholpen. Omdat ze het niet op dat moment MOEST drinken omdat ze honger had, maar het was maar een extraatje. Op een gegeven moment wel op het juiste voedings moment geprobeerd. En dit lukte alleen mijn vriend of moeder en als ik er niet bij was. Toen ging mijn moeder op een gegeven moment hele dagen oppassen en toen dronk ze steeds de 1ste fles niet of heel weinig en een uur later dronk ze heel goed en de rest van de dag ook zonder problemen. Nu is ze ruim 5 maanden en drinkt ze bij iedereen heeel goed uit deze MAM flessen. Behalve bij mij, dan wilt ze nog wel eens moeilijk doen! Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes, en probeer je er niet al te veel zorgen over te maken. Als je zoontje door krijgt dat dat de enige manier is om melk te kunnen drinken dan gaat hij het vast wel doen!

5 jaar geleden

Mijn dochter inmiddels 5,5 maanden neemt ook geen fles. Af en toe wel of een paar slokjes maar ze speelt er meer mee. Ik ben toen begonnen met Rijstebloem met bv te mengen en haar zo dmv hapjes te geven. Zelf ben ik niet zo bang dat ze te kort komt want ze mag nu ook groente- en fruithapjes. Ze haalt het vanzelf in. Bij mij helaas 's nachts. Het is maar zo. Heb het met mijn jongste dochter ook meegemaakt. Maar merk dat ik me nu minder druk maak. Mijn zoontje nam wel gewoon de fles. Waardoor het komt weet ik niet maar ze worden vanzelf groot en ze gaan steeds meer eten. Wat je nog wel kan proberen is voeden via een spuitje. Mijn dochter accepteert dat (helaas) wel maar dat komt omdat ze al 3 x antibiotica heeft gehad 😣 Succes!!

5 jaar geleden

Reactie op Soekyz

Hier idem. 5 maand en van kv moet ze niks weten. Ik deel een tip die ik bij ...
Dat hebben we min of meer onbewust geprobeerd, mijn man knijpte altijd in het speentje om wat melk uit te sproeien, zodat hij zo de smaak zou herkennen. Meestal sabbelt hij gewoon op de fles of duwt hem weg met zijn handjes

5 jaar geleden

Reactie op nikki_w

Oh wij hebben dit ook heel heftig gehad, alleen ging onze dochter met ruim ...
Fijn om te horen! Er is dus hoop! Ik hoop inderdaad nog steeds dat het ligt aan het feit dat ik de fles geef, en dat hij hopelijk wel de fles gaat nemen van de verzorgsters.. De eerste oefen flesjes in de eerste maanden waren ook de MAM :D Nu wil hij die precies niet meer.. Voorlopig iets van succes met de TommieTippie en Avent Natural

5 jaar geleden

Reactie op Ger83

Mijn dochter inmiddels 5,5 maanden neemt ook geen fles. Af en toe wel of ee ...
Dat spuitje is een goede tip! Zou ik eens moeten proberen. Want de perdolan siroop via zo'n spuitje wil hij wel redelijk nemen, helft vliegt er wel uit. Maar het is toch iets. Die rijstebloem wou ik ook eens testen, want hapjes lijkt hij wel lekker te vinden.

5 jaar geleden

En ook vraag ik mij af hoe hij daar gaat dutjes doen, want hij valt zoooo graag in slaap aan de borst..

5 jaar geleden

Ik had 2 weken even niet actief flesje geprobeerd en had opeens hetzelfde probleem. Volledig weigeren van de fles, terwijl het voorheen geen probleem was. Ik heb een maand lang iedere dag na de borstvoeding nog een beetje borstvoeding gegeven in een flesje. Inderdaad wat hierboven ook genoemd is, na de voeding wat geven. Dan zijn ze meestal wat relaxter en krijgen ze weer een beetje uit een flesje drinken onder de controle. Als dit goed gaat, dan na 3 minuten borstvoeding proberen flesje te geven. Iedere dag maar 1x proberen, want anders kunnen ze overstuur raken. En op den duur als dat goed gaat weer eerst beginnen met een flesje geven. Bij mij heeft dit goed geholpen, want ze drinkt weer zonder moeite flesje! En ik houd het nu iedere dag bij. Iedere dag even de feeling met flesje geven, als is het maar 50 cc in het flesje.

5 jaar geleden

Reactie op Vns

Ik heb nog steeds veel problemen. Dochter weigert alles. :( Ik moest toen l ...
Ja ik vrees dat ik dat ook zal doen, gelukkig is de crèche niet ver, als het nog telewerken is tenminste. Volgens dat ik begreep mag men hier in België tot 9 maanden borstvoedingspauzes nemen, dus dat zou wel handig zijn

5 jaar geleden

Reactie op Ingemeijer

Ik had 2 weken even niet actief flesje geprobeerd en had opeens hetzelfde p ...
Dit ga ik ook eens proberen zo na de voeding ! Goede tip! Nu deed ik meestal een halfuur of kwartiertje voor de voeding.

5 jaar geleden

Wij hadden ook een spontane flesweigeraar. Een week eerder nog een flesje gehad, maar net de eerste dag bij de oppas en hem niet pakken. Hij snapte niet meer hoe hij moest drinken en kokhalsde als de speen in zn mond zat. De daaropvolgende dagen van alles geprobeerd en diverse flessen/spenen besteld (daarvoor dronk hij echt uit iedere fles, als hij maar eten kreeg en snel). Eenmaal kv in de fles heeft hier wonderen gedaan. Volgende fles gekolfde melk ging er toen ook in. Wellicht helpt kv vaker aanbieden nog en kun je dit vervolgens langzaam afbouwen en mengen met bv. Succes!

5 jaar geleden

Wij hadden een gelijksoortige probleem. Met 3 maanden gestart met opvang en daar dronk ze misschien 30-50 ml per voeding. Wij hebben toen hulp gehad van een prelogopedist. Dat heeft ons erg goed geholpen! Nu drinkt ze 80 tot 160 ml per voeding, net waar ze zin in heeft. Ze heeft nogal een eigen willetje 😅

5 jaar geleden

Ik volg je even, heb precies hetzelfde probleem. Hij is nu 5 mnd en heeft met 3 mnd tongriem en lipband gekliefd. Sindsdien lukt de fles niet meer. We zijn al 6 wkn aan het oefenen. Wil ook graag weer werken, maar durf niet de solliciteren.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem. Mijn dochter gaat naar de opvang maar drinkt geen fles. Ze geven haar uit een beker/‘cup’ elke 2 uur drinken. Binnen 2 weken is het gelukt haar daar 50 ml per keer uit te laten drinken. En soms ga ik tussen de middag langs om haar live te voeden. Komt goed! Baby’s kunnen de fles soms overslaan en dan eerder uit een beker gaan drinken. Dit hielp mij in mijn denken: https://borstvoeding.aardig.be/2010/05/van-borst-naar-beker-cupfeeding/ Succes mama’s!