27 Reacties

6 jaar geleden

Hahah jaa lekker laten waaien en niet druk om maken.. heb t contact met de schoon familie verbroken om deze reden. Heb geen zin in drama.

6 jaar geleden

Lastig is het, schoonmoeders als je de verkeerde treft 😅. Ik heb alleen voor nu de tip denk aan jezelf en je kleintje deze stress is niet goed, overleg het met je partner en vertel wat je dwars zit. Gelukkig heb je al aangegeven wat je wilt voor nu zou ik der gewoon even links laten liggen en even je rust vinden die je nodig hebt.

6 jaar geleden

Negeer haar zorg dat je geen stress hebt op dit moment 😊 jij hebt netjes uitgelegd dat je ruimte wilt en dat ze je wat met rust moet laten 👍

6 jaar geleden

Dat is kut!!! En herkenbaar (behalve het buurvrouw verhaal) Ik denk; krassende plaat. Bij jezelf blijven en blijven herhalen wat jij wil. (“Ik merk dat ik het lastig vind ....”) En zorgen dat je vent achter je staat. Is verhuizen een optie?

6 jaar geleden

Jeetje, geen fijne situatie en zeker niet met 36 weken. Jammer dat ze niet inziet dat jij degene bent die rust nodig heb. Zij heeft vroeger waarschijnlijk ook gedaan hoe zij het wil, jammer dat ze nu niet naar jou luistert. Ik weet niet hoe de relatie tussen jouw schoonmoeder en jouw vriend/partner is. Maar ik denk eens goed met hem praten en rustig vertellen wat voor gevoel zij jou geeft en vragen of hij, of jullie samen, eens een goed gesprek met haar kan gaan. Dat ze de buurvrouw is maakt het nog extra lastig. Ik hoop dat hij kan helpen in deze situatie. Heel veel sterkte nog deze laatste zware loodjes!

6 jaar geleden

Oei ik ken het verhaal, maar dan bij mijn schoonvader. Hij dacht dat ik express zwanger ben geworden zodat hij voor mijn partner en mij alles “moet” betalen. Hij heeft me weken lang als een stuk vuil aangekeken. Mijn partner en ik heb en alles gekocht en gedaan en niet een keer om hulp gevraagd. Nu bijna 30 weken en nu pas is mijn schoonvader blij omdat ie nou heeft gezien dat we zijn geld helemaal niet nodig hebben.. heel vervelend z’n situatie. Houd je rustig tel tot 10, en denk aan jezelf!❤️

6 jaar geleden

Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar de beste tip die ik je kan geven is: niks van aantrekken. Gewoon ok (en in je hoofd: whatever) zeggen en niet de confrontatie opzoeken. Sorry dat ik het zeg maar wat een vervelende (=zwak uitgedrukt) vrouw dat ze jou opzadelt met deze sh* terwijl je hoogzwanger bent. Ken natuurlijk de achtergrond niet, hoe lang je al samen bent met je partner, hoe lang je al naast haar woont, hoe jullie relatie normaal gesproken is, en hoe jij reageert, maar van wat jij vertelt klinkt ze als een lastige bemoeial die niemand en niets goed genoeg vindt voor haar kind, jouw partner. Dat is een zeer lastige situatie. Soms is radiostilte de beste manier om iemand te laten weten dat je gekwetst bent. En heb je dit besproken met je partner? Hoe hij/zij erin staat is ook een zeer belangrijke factor.

6 jaar geleden

Het enige wat belangrijk is dat ben jij en je kindje. Neem afstand en kies voor jezelf. Vooral nu heb je deze extra stress niet nodig. En voor in de toekomst miss naar andere huizen kijken?

6 jaar geleden

Wow Naast je schoonmoeder wonen! Kan ik het me niet voorstellen! Ik zou verhuizen als je een kans straks krijgt nadat de kindje iets ouder is

6 jaar geleden

Ik dacht dat het dit niet in Nederland gebeurt ! Wow 😳 ik ben een beitje geschrokken door deze verhalen . . . Dacht dat hier moeders vaders en schoonmoeders en schoonvaders meer ruimte aan hun kinderen en partners laten om hun keuzes in leven te maken en dan te doen wat ze zelf prettig vinden. . . Dat is het beste van de Nederlandse karakteristieken.

6 jaar geleden

Schoonmama op negeer-stand zetten! En zoals ik hier al zie staan, zorgen voor afstand. Jouw leven, jouw kind, jouw regels.

6 jaar geleden

Ze had aan mij een goede gehad... Ik had de 'paarse krokodil' uitgespeeld! Haar een paar blaadjes papier en een pen gegeven, gezegd dat ze alles in blokletters op moest schrijven en morgen tussen 9-10 uur bij haar zoon in kon leveren. Daarbij had ik haar nog even gewezen op Funda, zodat ze een nieuwe buurvrouw uit kon zoeken. Daarna mocht ze mij 'arrogant' noemen. Kortom: even schijt aan hebben en laat je partner de communicatie maar doen zolang buurvrouw schoonmoeder niet normaal in gesprek kan. Ps. Geen normaal gesprek is voor mij ook geen normaal contact, dus dan zal ze het moeten doen met een foto van haar kleinkind.

6 jaar geleden

Daar moet je gewoon kortemette mee maken. Stuur desnoods je man erop af, deze stress is slecht voor jou en je kindje en jullie twee zijn nu het belangrijkste en niet zij. Vreselijk zo’n iemand en dan woont ze ook nog eens naast je..

6 jaar geleden

Bekend verhaal Mijn schoonmoeder is wel aardig Maar ze wil overal mee bemoeien Word gek van ze wil alles op haar manier Gister was ik ff zat en heb duidelijk gemak is mijn kind en ik samen met me man bepaald hoe en wat Zelfs naam voor ons kindje wil ze bepalen Ik ben 33 week En ik wil geen discussie met haar maar ik voel aan mijn zelf dat fout gaat Ik had ook gezegd dat ik liever niet wil dat ze elke dag langskomen Want daar was ze ook van plan Ik wil mijn man teleur maar ik krijg veel stress hiervan

6 jaar geleden

Reactie op M&P boes

Bekend verhaal Mijn schoonmoeder is wel aardig Maar ze wil overal mee bem ...
Begrijpelijk. Niemand wil ruzie en discussies aangaan, maar je wilt ook gewoon jezelf zijn en je eigen plan trekken. En de stress is zeker niet gezond! Lastige situaties pff

6 jaar geleden

Reactie op Juf1991

Begrijpelijk. Niemand wil ruzie en discussies aangaan, maar je wilt ook gew ...
Zeker lastig Ze gaat zo ver dat ze baby kleedig heb meegenomen om t wassen 🧼 En gister ik ging ophalen En ze wil niet terug geven 🤦🏻‍♀️ Ik heb toch meegenomen Ik weet niet wat in haar hoof is Maar volgens mij denk ze dat die kind van haar is En btw is haar eerst kleinkind 🤷🏻‍♀️

6 jaar geleden

Reactie op M&P boes

Zeker lastig Ze gaat zo ver dat ze baby kleedig heb meegenomen om t wassen ...
Och jeetje. Terecht dat je het terug gehad hebt! Ik doe af en toe alle deuren en ramen op slot om haar buiten te houden maar met dit weer is dat ook niet wenselijk. Mijn schoonmoeder wilde vroegtijdig weten wat de naam is zodat ze wist hoeveel ze kon sparen voor de tattoo die ze wil laten zetten... Dacht het dus niet! Dit is haar derde kleinkind, eerste van haar zoon dat wel. Die overigens volledig aan zijn mama's kant staat tot mijn frustratie. Doet de hele dag niks anders dan pc spelletjes spelen... Probeer niet gefrustreerd te zijn maar is lastig.heb een medische indicatie voor zkh bevalling en wordt ingeleid maar wil eigenlijk naar mijn moeder vluchten! Maar die woont Aan de andere kant van het land :(

6 jaar geleden

Reactie op Juf1991

Och jeetje. Terecht dat je het terug gehad hebt! Ik doe af en toe alle deur ...
Heb je geprobeerd om met je vriend t praten ? Als ik jou was Zal gewoon met hem praten en laat weten dat je zat ben Bij mij gellukig mijn man kies mijn kant en snap me helemaal hij probeert alles aan t doen om mijn niet stressen Maar is lastig want is ook zijn moeder

6 jaar geleden

Reactie op Juf1991

Och jeetje. Terecht dat je het terug gehad hebt! Ik doe af en toe alle deur ...
Zou ik een extra lange naam doorgeven 😂 En dan niet degene die het perse wordt 🙈 sorry beetje recalcitrant van alle hormonen En een paar daagjes naar je moeder, als dat kan, gewoon doen!

6 jaar geleden

Reactie op M&P boes

Heb je geprobeerd om met je vriend t praten ? Als ik jou was Zal gewoon met ...
Ja helaas al meerdere onsuccesvolle pogingen gedaan. Het is zijn moeder en die staat op 1. En dat kan in hem niet kwalijk nemen dat heb ik ook, naast de kinderen. Maar mijn moeder zou nooit(!) Zoiets zeggen of zich zo gedragen. Gelukkig heb jij je man !