Sinds ik ben bevallen bijna 2 jaar geleden, heb ik serieuze concentratie problemen. Ik merk erg op mijn werk dat ik gesprekken niet kan volgen, dat mijn gedachten ondertussen afdwalen. Ook kan ik het gesprek niet volgen omdat ik gewoon niet begrijp wat er gezegd wordt. Het gaat me te snel. Nu heb ik al best wat werkervaring, maar als iemand me een vraag stelt waarin ik mijn kennis kan delen, ben ik compleet blanco. Er komt geen zinnig woord uit. Ook in een simpel gesprek ben ik mijn tong verloren, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Er zit niks meer in mijn hoofd.
Nu heb ik werk erg onder mijn niveau, maar door de uitdagingen met mijn zoontje ben ik niet op zoek naar uitdaging in mijn werk. Misschien ben ik afgestompt en is dit het gevolg? Of moet ik denken aan een burnout? Depressieve gevoelens heb ik ook af en toe. Met een psycholoog heb ik al eens gesproken, maar specifiek dit probleem niet. Ik weet niet of ik nou te veel of juist te weinig aan mijn hoofd heb. Ik worstel hier dagelijks mee, want vroeger was ik gevat, kennisrijk en had ik een vlotte babbel en duidelijke eigen mening. Daar is niks van over en ik ben mijn identiteit kwijt hierdoor. Is dit herkenbaar voor iemand?