37 Reacties
6 jaar geleden
Niet ervaring met hetzelfde, mijn contract loopt ook 1 oktober af en ik hoor 1 maand van te voren of ze mijn contract gaan verlengen, eerder willen ze geen uitspraken daarover doen.
Indien je akkoord gaat zou ik wel aangeven dat je graag zwart op wit wilt hebben dat je terug mag komen en niet dat je na dat half jaar alsnog moet gaan zoeken naar wat anders (tenzij dat uiteraard geen probleem is).
6 jaar geleden
Geen ervaringen mee maar ze mogen dit volgens mij wettelijk niet doen en zijn ze je dan verplicht een vast contract aan te bieden. Ik zou er wat van gaan zoeken op internet.
6 jaar geleden
Hallo,
Mijn contract word ook niet verlengd terwijl er wel vanalles een soort van toe gezegd was.
Ik zou het even goed na kijken voor jezelf als je daar mee akkoord gaat of je in dat halve jaar wel recht hebt op een uitkering of iets dergelijks. En of het dan al zwart op wit kan staan dat je dan na een half jaar weer terug kan komen.
6 jaar geleden
Ik heb dat jaren geleden ook gehad. Ben er niet mee akkoord gegaan. Zo kan je over een halfjaar weer opnieuw beginnen met halfjaar/jaar contract etc. en duurt uitzicht op vast weer langer.
VRIEND
6 jaar geleden
Sowieso alles zwart op wit zetten. Enige nadeel is wel dat wanneer je terugkomt na dat half jaar je tijdelijke contracten weer gaan tellen. Je vaste contract is zo dus weer verder weg. Als je dat geen probleem vindt, prima. Ik denk wel dat er rechtspraak hierover is wat zegt dat je werkgever dit wettelijk niet kan doen. Maak voor jezelf dus even de afweging of je nu een vast contract wil of dat je het niet erg vindt dat dit pas weer na 2 jaar is. En alles zwart op wit wat je afspreekt!!
6 jaar geleden
Reactie op Tweede-ukkie
Geen ervaringen mee maar ze mogen dit volgens mij wettelijk niet doen en zi ...
Ik heb hier helaas wel ervaring mee. Ze mogen je er helaas gewoon uitgooien. Als je er een half jaar of langer tussen uit ben, begint het gewoon weer van voor af aan. Dus mogen ze je weer drie keer een contractverlenging aanbieden voor je een vast contract krijgt. Ik zal eens goed met jouw baas overleggen en inderdaad alle afspraken op papier zetten. Mijn contract liep ook af en die is niet verlengd omdat mijn “visie” niet meer het zelfde zou zijn, ik krijg natuurlijk een kind en dat betekend werk op de tweede plaats. Lees je asjeblieft goed in, vraag desnoods om juridisch hulp bij het juridisch loket oid. Werkgevers kunnen schoften zijn en je hebt meer recht op dingen dat je soms zelf weet. Succes!
6 jaar geleden
Dit heet draaideurconstructie en mag volgens de wet niet. Ik zou hier niet mee accoord gaan
6 jaar geleden
Veel bedrijven willen in deze onzekere tijd geen vast geven. Zou er mee akkoord gaan en lekker iets andere zoeken en als dat bevalt niet terug gaan 😜
6 jaar geleden
Ja, heb ik ook gehad. Ik heb genoten van de tijd die ik thuis had en heb een andere baan gezocht.
Het mag officieel niet wat ze je voorstellen. Het betekent dat je dan weer twee jaar geen vast contract aangeboden krijgt. Wat alleen maar voordelen heeft voor je werkgever. Jij blijft langer in onzekerheid. Je kan vragen of de intentie er is om je een vast contract te geven. Anders even hulp/advies vragen bij vakbond of juridisch loket
6 jaar geleden
Hi,
Iets soortgelijks meegemaakt tijdens mijn eerste zwangerschap. Mijn contract zou per 1 okt omgezet worden naar onbepaalde tijd, mijn bevallingsverlof zou tot eind oktober zijn. Na mijn bevalling kreeg ik te horen dat ik alleen fulltime terug kon komen (terwijl daarvoor altijd was gezegd dat 3 dagen geen probleem zou zijn). Fulltime werken was voor mij geen optie en ‘moest’ dus na mijn bevallingsverlof op zoek naar een andere baan. Ik heb nooit zonder werk gezeten en was dat ook nu niet van plan, maar op aanraden van mijn omgeving heb ik juist wel de tijd genomen om te genieten van mijn kleintje. 6 maanden ben ik thuis geweest. Een tijd waarvan ik intens heb genoten. Na die 6 maanden was ik er ook echt weer aan toe om aan het werk te gaan. In no time had ik een nieuwe baan, waar ik het nog steeds erg naar mijn zin heb. Maar ik heb echt genoten van die extra tijd met mijn kleintje en had het voor geen goud willen missen!!
Ik vind het niet netjes van een werkgever dat ze zo met je omgaan en als ik jou was zou ik mezelf afvragen of je wel voor/bij zo’n bedrijf wil blijven werken, maar dat is natuurlijk persoonlijk en helemaal aan jou! Maar als je de kans krijgt om langer bij je kleintje te zijn, zou ik dat zeker doen!
6 jaar geleden
Ik heb het bij de vorige ook gehad. Zou ook een vast contract moeten krijgen. Maar contract niet verlengd en na een half jaar weer terug in dienst. Vond het zelf heel fijn om een half jaar bij de kleine man te zijn. Nu zelf aan gegeven dat ik niet terug kom na mijn zwangerschapsverlof. Wil fulltime mama zijn tot dat de oudste naar de peuterspeelzaal mag.
6 jaar geleden
Beetje vreemd, scheelt hun een hoop gedoe. En is natuurlijk de vraag of je nog terug kan komen. Vraag is wel, als je hier niet mee akkoord gaat word je contract ook niet verlengd... ik zou via je werkgever wel via het UWV een zwangerschapsverlof en bevallingsverlof aanvragen. Je hebt ook recht op WW. Je zou je daar even goed in moeten verdiepen hoe dit precies zit.
Zou er dan vooral van genieten en voel je vooral niet verplicht om terug te keren als je een andere kans krijgt.
Succes !
6 jaar geleden
Als je na een half jaar weer terug komt, begin je weer van voren af aan met je contract.ze mogen je dan weer twee jaar zo aan het lijntje houden....
6 jaar geleden
Reactie op Steph24
En wat is daarmee dan als ik vragen mag?
Als er een halfjaar of langer tussen jouw contracten zit, dan kan de werkgever weer 3 tijdelijke contracten met jouw aangaan. Het is een mogelijkheid om de wet te omzeilen. Daarnaast lijkt het er sterk op dat ze het 'risico' wat een zwangere vrouw op zou kunnen leveren niet willen dragen. Je hebt dan te maken met zwangerschapsdiscriminatie, dat zie ik helaas in mijn praktijk heel veel en is verboden, maar komt veel voor.
6 jaar geleden
Ik zou dit niet willen. Ze willen me ja of nee. Je word gewaardeerd met een vast contract , of ze kunnen me uitzwaaien. Zo krom