14 Reacties
6 jaar geleden
Ik heb pcos (wat samen gaat met cystes in je eierstokken). Natuurlijk is ieder mens anders maar in mijn geval zijn cystes (want ik heb er tientallen) iets wat bij mij hoort en niet echt kwaad kan. Hopelijk een geruststelling voor jou!
6 jaar geleden
Ja is normaal, ik had dat bij mijn eerste zwangerschap ook. Het is een goed teken juist en kan de hele eerste trimester blijven zitten. Daarna zal het gaan krimpen.
Misschien dat het bij de vorige keer niet opviel. Niks om je zorgen om te maken in ieder geval!
6 jaar geleden
Bij mijn eerste echo met 7w1d had ik ook enkele cystes. Bij mij waren ze gegroeid door de hormonen (zwanger geraakt via IVF), maar vandaag waren ze niet meer zichtbaar. Als het goed is krimpen ze door invloed van je huidige hormonen ook weer. Hopelijk zijn ze over een tijdje weg!
6 jaar geleden
Bij mij zat er vorige zwangerschap ook een cyste op een eierstok. Ik had toen twee echo's vrij kort na elkaar en de volgende echo was de cyste inderdaad weg, zoals de VK ook had gezegd. Oftewel: het hoeft niks te betekenen. Het schijnt echt vaker voor te komen, ook buiten zwangerschappen om. En de VK en anderen weten heel goed wat het verschil is tussen een normale cyste als zo eentje, en eentje die mogelijk wat anders betekent. Dat kunnen ze zien aan formaat en vorm.
6 jaar geleden
Ik had grote cystes, zelfs van 7cm. Kon geen kwaad zeiden ze. Kon ook juist door het HCG zijn ontstaan. Tijdens operatie (helaas bbz) hebben ze ze lekgeprikt.
6 jaar geleden
Ik heb ook een cyste maar dan in mijn baarmoeder, deze drukt van binnenuit tegen mijn eierstok aan.
Bij mij zorgt het regelmatig voor een vervelend gevoel, de vk zal kijken hoe de cyste zich ontwikkelt en als de pijn verergert kan dit makkelijk verwijdert worden.
Ik begreep dat het pas een probleem is als de cyste voor veel pijn zorgt of als het groter dan 10 cm is.
Spannend he.. zoiets in je lijf terwijl er ook een baby groeit...