16 Reacties

4 jaar geleden
Het lichaam van zwangere vrouwen maakt vet, waarom? Voor melkproductie. Heb je borstvoeding gegeven?! Dan zou het minder worden. Vet verbranden gaat alleen met sporten( calorieën verbranden) en minder calorieën binnen krijgen weg. Als je nog borstvoeding geeft dan moet je uitkijken voor je calorieën want je lichaam heeft die calorieën nog nodig voor melkproductie.

4 jaar geleden
Reactie op saharnaz
Het lichaam van zwangere vrouwen maakt vet, waarom? Voor melkproductie. Heb ...
Ik heb 4 maanden borstvoeding gegeven maar helaas is mn buik niet weggegaan.. het is een hele bolle buik alsof ik nog steeds 5 maand zwanger ben.. Ik ben nooit een sporter geweest maar was ook nooit dik of had een buik.. maar nu helaas wel een buik..verder nog steeds niet dik. Sporten zit niet in mij dus ik heb helaas een nieuwe garderobe moeten(willen) aanschaffen. Doordat ik nu kleding heb wat goed zit en wat verdoezeld zit ik gelukkig al iets beter in mn vel😊🎊

4 jaar geleden
Reactie op Smt82
Ik heb 4 maanden borstvoeding gegeven maar helaas is mn buik niet weggegaan ...
Ja natuurlijk! Met borstvoeding gaat je vet percentage minder worden maar je buik gaat niet weg🙈 probeer maar elke dag een nieuwe oefeningen te doen via YouTube. Dan krijg je meer motivatie van😇 Ik weet ook niet hoe je gezond eet… eten en 2 liter alleen maar water drinken is heel belangrijk om af te vallen. Als je wil je buik weg gaat moet gewoon vet verbranden… buikvet is moeilijkste gedeelte van het lichaam!!! Echt waar🙈 Als ik je kan helpen qua eten en sporten hoor ik het graag. Ik heb veel ervaringen en wil gewoon met iemand delen. Vind het leuk om iemand zo te kunnen helpen🙆🏻♀️😇

4 jaar geleden
Reactie op saharnaz
Ja natuurlijk! Met borstvoeding gaat je vet percentage minder worden maar j ...
Ik weet dat ik moet sporten, maar dat zit gewoon echt niet in mij.. beter eten moet ook, tenminste ik eet op zich best gezond als ik het snoepen maar laat. Echter ben ik sinds de bevalling overbelast en in gesprek met een psycholoog. Eerst wil ik geestelijk in orde zijn, daarna focus ik mij wel op mijn lichaam.. Ik kan allebei nu niet aan😅 als ik een 'off day ' heb dan moet ik chocola of snoep🙈haha..
Vandaar eerst mn garderobe aangepast, dat helpt al iets😁😊

4 jaar geleden
Reactie op Smt82
Ik weet dat ik moet sporten, maar dat zit gewoon echt niet in mij.. beter ...
Lichaam is verband met geest🙈 actief zijn bv dansen gaat je adrenaline om hoog trekken en die vrolijke hormonen gaat gemaakt worden in je lichaam:)
Je kent je lichaam beter dan de andere. 💪🏼

4 jaar geleden
Reactie op saharnaz
Lichaam is verband met geest🙈 actief zijn bv dansen gaat je adrenaline om ...
Ik zal er eens over nadenken😉 heb dansen altijd leuk gevonden maar weet nu niet waar ik de tijd vandaan moet halen.. (Dit heeft ook met de overbelasting te maken, alles is al snel teveel)😓

4 jaar geleden
Hier precies hetzelfde, ook 18 kilo toen totaal eraan en nu blijft er 6 kilo (lijkt wel alleen daar) in mijn buik hangen. Het voelt ook niet echt als vet maar meer als zo een losse huid. Ik was ook echt buik zwanger, die werd als enige echt mega. Voor zwangerschap ging ik 2/3 keer per week naar sportschool, maar zou niet weten wanneer ik nu zou kunnen en willen. Als er tijd is wil ik met mijn gezin leuke dingen doen of even tijd voor mezelf, en niet in zo een zweet sportschool staan. Ik ben ook begonnen met nieuwe garderobe. Maar als ik dan mijn oude zie word ik verdrietig van mijn nieuwe kleding. Dus ik weet precies hoe je je voelt

VRIEND
4 jaar geleden
Heb ik ook. Ik was 24 kg aangekomen. Nu nog 5 -6 kg te zwaar maar alles zit op m'n buik. Lijkt wel alsof ik 17 weken in verwachting ben!! Nu kan ik wel weer fietsen gelukkig. Mn herstel duurde wat langer. Maar ik moet ook eerlijk zijn: ik hou van een lekker hapje en drankje haha

4 jaar geleden
Soms denk ik wat maakt het ook uit, dan maar iets meer buikje, maar inmiddels 3 x een opmerking gehad ... ; gelukkig heb jij ook een buik, ben ik niet alleen meer...; hoe lang duurt dat eigenlijk voordat je buik weg is? En van mn man zijn peetdochter met 6 jaar; waarom is je buik nog steeds zo dik😅... andere lachen erom maar ik had het ook graag anders gewild maar krijg het niet voor elkaar:)

4 jaar geleden
Reactie op Kimz
Soms denk ik wat maakt het ook uit, dan maar iets meer buikje, maar inmidde ...
Dat denk ik ook soms.. mijn vriend heeft er ook totaal geen moeite mee bijvoorbeeld. Echter kwam ik laatst bij mn moeder en toen klopte ze even op mijn buik en fluisterde 'nou..daar moet je ook even wat aan doen hè'
Ik heb verdorie maat 38 (met een buik..) zij heeft maat 44🤷🏼♀️🤨
Vond het misschien nog vervelender omdat het van mn moeder kwam

4 jaar geleden
Herkenbaar! Best lastig te accepteren hè… Ben toevallig gister een nieuwe garderobe wezen scoren, zodat kleren nu weer fijner zitten :)
Het kan zijn dat je buik wordt veroorzaakt door diastasis rectie, komt veel voor na zwangerschap. Hier kun je er wat over lezen: https://www.google.com/amp/s/conveybeauty.com/diastasis-recti-genezen-met-deze-simpele-thuisoefeningen/amp/