50 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op BMDL
Ik heb een rookiedraagzak en onze jongen past er perfect in. Hij is bijna 6 ...
Draagzak lijkt mij een stuk makkelijker dan een draagdoek klopt dat?
5 jaar geleden
Zelf gebruik ik sinds mijn zoontje 4 weken is een draagzak. Hij is nu 7 weken en het gaat prima.
5 jaar geleden
Het ligt eraan wat voor draagzak je hebt. Als het een ergonomische draagzak is staat het gelijk aan een doek. Mits beiden goed gebruikt.
Op FB heb je een pagina die heet draagpraat. Hele fijne groep waar je ook tips en tricks kan vragen. Er zitten ook draagconsulentes.
Dat je kindje zakt komt omdat je waarschijnlijk niet goed afknoopt. Of de doek niet goed hebt gespannen.
Ik heb geen draagzak, maar mijn doek heb ik na twee weken oefenen binnen 5 min om. Dus ook redelijk snel denk ik, als je het vergelijkt met een draagzak.
5 jaar geleden
Ik gebruik een draagzak voor mn zoontje van nu 7 weken, begonnen toen hij 4 weken was. De ergobaby embrace heb ik en is ook gemaakt voor newborns
5 jaar geleden
De draagdoek is best voor hele kleintjes. Ik heb deze. Heel tevreden over. https://www.google.com/search?q=draagfoek+swing&oq=draagfoek+swing&aqs=chrome..69i57j0l4.3563j0j4&client=ms-android-samsung-gj-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8# ik steek een tetradoek achter het hoofdje. Zo heb je ook je een kant vrij om huishoudelijke taken te doen. Ik heb niet de indruk dat mijn kindje wegzakt.
5 jaar geleden
Reactie op ChezZ
Ik heb een draagdoek voor mijn 6 weken oude dochter. Deze kan ik zelf aansp ...
Een wipstoeltje en een ergonomische draagzak of doek zijn wel degelijk anders. Als je de juiste draagzak of doek hebt, zou je kindje technisch gezien een groot gedeelte van de dag hierin mogen. (Ze moeten natuurlijk wel hun spieren kunnen oefenen en vrijheid hebben, maar dat even terzijde)
Een wipstoeltje en maxi cosi samen maximaal 2 uur. Anders ontwikkelt je kindje zich niet goed.
5 jaar geleden
Ik heb toevallig net de draagzak weer van zolder gehaald (Tula Free To Grow Explorer). Onze zoon van 2 weken was er na 2 minuten al in vetrokken. Zo ontzettend fijn! Bij de eerste heb ik de eerste weken nog met een draagdoek gelopen, maar dat was idd wel even een dingetje met goed leren knopen... ik vind de draagzak persoonlijk zooooveel makkelijker! En als je er een hebt waar ze vanaf de geboorte in kunnen: ideaal!
5 jaar geleden
Heb bij mijn eerste een doek gehad maar het is mij hooguit twee keer gelukt deze goed te knopen dat ze bleef zitten. Nu heb ik ook de tula free to grow in Ben helemaal fan! Vind hem zo fijn ze is nu zes weken en vandaag een best stuk kunnen wandelen met plu 😊
5 jaar geleden
Hier zit zoontje van 6 weken in een draagzak maxi cosi easia. Er zit een speciale verkleiner in.
5 jaar geleden
Als je kiest voor een draagdoek, raadpleeg dan misschien een consulent. Ook het materiaal van de doek (elastisch of geweven) speelt een rol...
ik heb een geweven doek en vind het heel makkelijk knopen, en mijn dochter die te vroeg geboren en dysmatuur is, zat er al heel snel in. Heerlijk!
VRIEND
5 jaar geleden
Dat verschilt per draagzak. Ik heb de mini van babybjörn die is vanaf de geboorte tot ongeveer een jaar (kun je aanpassen op lengte). Anders even nakijken welke draagzak je hebt en wat er word aangegeven.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op jessynaomi
Dat verschilt per draagzak. Ik heb de mini van babybjörn die is vanaf de ge ...
Deze kun je gebruiken vanaf 3,2 kg, dat woog hij na twee weken toen heb ik hem ook voor het eerst gebruikt.
5 jaar geleden
Ik heb een draagzak van ergo baby met een ver kleiner die je er in kan zetten voor de baby tijd, vanaf 3.2kg. Heel fijn ding, zelfs mijn peuter kan er nog in. En daarnaast net een draagdoek aangeschaft, 2x nu gebruikt maar moet daar nu nog aan wennen... Draagzak was sowieso een succes..
5 jaar geleden
Ik heb een draagdoek, ringsling en draagzak. Draagdoek vind ik wel even gedoe met knopen, vind de ringsling fijner. Makkelijker om te doen, minder stof om ons heen helemaal met het warme weer afgelopen weken. Hij is ook nog eens van hydrofiele stof erg fijn. Draagzak heb ik die van de Lidl, meningen over verdeeld kwa ergonomisch heb ik nu begrepen. Maar goed pas 2x gebruikt voor een rondje om het huis tijdens het huiluurtje. In principe heb ik de ringsling altijd bij me, daar kan ik ook in voeden wat ik erg prettig vind.