28 Reacties

één jaar geleden

Klinkt vervelend.. ik zou alleszins proberen het nm dutje in te korten. 2a3u is best lang, misschien is ze niet mee genoeg. Hier slaapt onze dochter van 2.5 max 1u15 (weekend), tijdens schooldagen slaapt ze een klein uurtje. Ik maak haar dan wakker. Succes ! 🍀

één jaar geleden

Hier was de nacht ook super onrustig totdat onze zoon zelf niet meer wilde slapen in de middag (draaaama met naar bed brengen, boos, verdrietig, schreeuwen). Toen gingen de nachten ineens veel beter! Wij dachten dat hij echt nog niet zonder middagdutje kon en hij is 's avonds ook echt helemaal afgedraaid, maar slaapt vervolgens snel in en de nacht door. Momenteel helaas flink verkouden en dus ook in de nacht veel wakker.. maar 's middags slapen zit er echt niet meer in. Dus wij lassen een rust moment in op ons bed met een filmpje en als hij echt kapot moe is valt hij in slaap en maken we hem na een uurtje weer wakker. Wij hebben ook zo'n slimme rakker waarbij je niet teveel moet veranderen 😉 Troosten doen wij ook in zn eigen bed (hier al wel een peuter bed). Maar we merken wel dat we steeds beter dingen uit kunnen leggen en hij het dan ook snapt 😁 laatst 's morgens vroeg wel een keer bij ons in bed gelegd en gezegd dat we nog wel even gingen slapen en dat deed hij toen ook netjes 🥰

één jaar geleden

Reactie op MomOfVinAndRho

Klinkt vervelend.. ik zou alleszins proberen het nm dutje in te korten. 2a3 ...
Dankje, gaan we proberen!

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Hier was de nacht ook super onrustig totdat onze zoon zelf niet meer wilde ...
Gaat hij dan nu ook eerder naar bed 's avonds? En heeft de overgang naar het peuterbed erbij geholpen? Fijn dat door het weghalen van het middagslaapje, de nachten beter gingen! Beterschap, hopelijk knapt ie snel op!

één jaar geleden

Die van ons slaapt al 2,5 jaar slecht dus wat dat betreft geen tips. Maar hij zegt sindskort ook geregeld dat er een spook is. Dat herkent hij denk ik van "Booba" (YouTubeKids). We hebben er van gemaakt dat het een lief spook is en nu nodigt hij lief spook uit om ook op de kamer te komen en mee te lezen 😅 Hij zit nu ook in de fase dat hij met zijn knuffels praat en dat zijn knuffels terugpraten (dat doet hij zelf of moeten wij doen), dus praten met een niet bestaand lief spook past er helemaal bij🤣

één jaar geleden

Hier hetzelfde probleem gehad met mijn peuter van 2.5jr, totdat: - hij slaapt nu in een peuterbed. Hij komt er niet uit, was hier inderdaad ook bang voor. - middagslaapje max 1.5u - slaaptrainer met licht aangeschaft. "Schaap". Dit werkt bij hem heel goed. Rood is slapen, oranje is half uur voordat hij groen wordt en groen is wakker. Mijn zoon had het concept snel door en heeft na een aantal nachten geen verdriet meer gehad en wacht nu netjes tot "schaapie wakker!" is

één jaar geleden

Reactie op Girlsmom7

Gaat hij dan nu ook eerder naar bed 's avonds? En heeft de overgang naar he ...
Ja hij gaat nu rond 19uur naar bed, dit was voorheen 21uur als hij 's middags nog sliep.. Wij hebben sowieso een slechte slaper, maar de overgang naar peuterbed hielp wel aan betere slaapjes ja!

één jaar geleden

Reactie op Ekein

Die van ons slaapt al 2,5 jaar slecht dus wat dat betreft geen tips. Maar ...
Hier komt de spook van Paw Patrol, toen Marshall verkleed was 🙊. Hopelijk komen hier tips waar jij ook iets aan hebt!

één jaar geleden

Reactie op MANDY-27

Hier hetzelfde probleem gehad met mijn peuter van 2.5jr, totdat: - hij sl ...
Bedankt voor je antwoord! Zo'n schaapje is inderdaad niet zo'n slecht idee. Neem ik mee!!

één jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

Ja hij gaat nu rond 19uur naar bed, dit was voorheen 21uur als hij 's midda ...
Thanks, geeft al hoop!

één jaar geleden

Oh ja hier ook hele slechte nachten. Enorme drama’s rond een uur of 10.. en dat kan wel een half uur aanhouden. Helemaal overstuur tot hij gaat spugen. Je mag hem niet aanraken, dan wordt hij alleen maar bozer. Lijkt een beetje op nachtangsten, alleen hij heeft het ook geregeld bij naar bed gaan.. en ook sinds november. Heel vermoeiend. We hebben ook een kleine van 2 maanden dus dacht eerst dat het wellicht de verandering is, maar ik denk nu ook dat dat middagdutje langzaamaan gaat verdwijnen (“nee slapen”, aldus meneer zelf) Ben benieuwd of het bij jou werkt om het te verkorten. Hier nog geen succes geweest met korte dutjes helaas..

één jaar geleden

En is het een ideetje om voor het slapen samen de spook en de spin weg te jagen? Mijn zoontje werd altijd wakker omdat er een kikker onder de kast zat. Mijn vriend en ik hebben een soort toneelstukje opgevoerd dat we de kikker hebben gepakt en dat we hem bij de eentjes en visjes los hebben gelaten. Daarna schrok hij soms nog wakker. Maar als je dan vroeg waar de kikker was. Gaf hij gelijk aan bij de visjes en de eentjes en was het ook goed. Nu hoor ik hem er helemaal niet meer over.

één jaar geleden

Reactie op Gerda2504

Oh ja hier ook hele slechte nachten. Enorme drama’s rond een uur of 10.. en ...
Oh wat naar zeg, dat hij zo overstuur wordt! We hebben ons ook suf gezocht op internet en vonden ook dat ze nu in een slaapregressie kan zitten. Deze staat omschreven voor kinderen van 2 jaar, maar kan ook bij 2.5 jaar optreden (net hoe de ontwikkeling loopt). Veel van deze punten herkennen we. Hopelijk haal jij hier ook tips uit die kunnen helpen!

één jaar geleden

Reactie op Liz5792

En is het een ideetje om voor het slapen samen de spook en de spin weg te j ...
Dat is ook een goed idee ja. Neem ik ook mee!

één jaar geleden

Ik lees mee, hier ook 1 groot drama met het slapen gaan.

één jaar geleden

Wij hebben wen nachtlampje (uiltje te googlen onder de naam 'oscar') die de spoken verjaagt en goed kan opletten met zijn grote ogen! Deze kan hij zelf aan zetten en gaat na 10 minuten vanzelf uit. De batterij is via oplaadkabel, dus daar zijn geen gevaren. Ook mijn neefje (4j) had last van spoken en na een weekje met het uiltje niet meer. Als het een 'monster' zou zijn geweest zou ik het peogramma 'lief monster' aanzetten en laten zien dat monsters niet eng zijn.

één jaar geleden

Ik ken het die van ons schreeuwt de laatste tijd ook veel in de nacht ik neem m dan bij mij in bed en dan gaat het beter maarja das ook nie de bedoeling

één jaar geleden

Monsterspray kan ook werken! Ik had wat water met lavendeldruppels in een sprayflesje gedaan en sprayde dat rond haar bedje en andere plekken waar volgens haar monsters zaten. ‘Woesh, daar gaat nog eentje!’ Dat had wel succes mbt de monsters. Onze dochter slaapt nu ook een tijdje rommelig, toch ook veel dromen enzo. Of we haar nou een middagdut laten doen of niet. Misschien is het een sprong rond 2,5.

één jaar geleden

Ik lees graag mee! Wij hebben hetzelfde probleem al weken🥹

één jaar geleden

Wij hebben dit probleem ook net weer achter de rug. En het enige wat bij ons nu ook weer werkt (net als vaak tijdens lange periodes van slaapgedoe) is dit; https://www.bachbloesemmix.nl/bachbloesems-voor-kinderen-die-niet-slapen Wordt speciaal op maat gemaakt adv een vragenlijst en is tot nu toe elke keer onze lifesaver!