18 Reacties
2 jaar geleden
Herkenbaar met onze meid bijna 2 ook word er moedeloos van soms😅
2 jaar geleden
Ik volg deze vraag graag. Onze Bram wil namelijk alleen maar die, Die, DIE!!!, wat dan 9 van de 10 keer iets is wat hij niet mag. En als hij zijn zin dan niet krijgt, volgt een vergelijkbaar verhaal. Ben benieuwd naar tips,!
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Naishelly
Zijn onze kids niet in de beginnende nee fase? Haha de mijne kan er ook wat ...
Beginnend? HAha hier is het al een paar weken standaard eerst nee! En als hij iets niet mag of als het niet gaat zoals hij wil is het een groot drama en heel hard schreeuwen, dingen weg gooien van kwaaiigheid. Soms duurt het ook Ff voor hij er uit is maar dan ineens is het alsof er niks is gebeurd 😅. Slapen in de avond idem, nee niet slapen. Uit! In oktober komt de tweede hoop dat deze periode dan weer een beetje voorbij is. Maar de peuterpuberteit kan wel tot 4 jaar duren 😱.
VRIEND
2 jaar geleden
Soms nemen we hem even mee naar een andere ruimte (als er veel andere mensen in de buurt zijn) en proberen we uit te leggen waarom iets niet mag. En als we alleen met hem zijn probeer ik zelf ook nee te vermijden maar meer uitleg te geven waarom en wat anders aan te bieden. Maar Soms is er ook geen beginnen aan hoor, weigert je aan te kijken en blijft maar schreeuwen. Dan zeg ik gewoon dat ik hem snap en dat hij maar even uit moet razen en dat mama in de buurt is. Kost wel veel geduld hoor (en mijn man kan er helemaal niet tegen, dus die gaat zeuren omdat hij zeurt, dubbel op dus haha).
VRIEND
2 jaar geleden
Oh en nog eentje, ik vond dit wel een interessant artikel: https://www.cjg043.nl/peuterpuberteit-ik-ben-2-en-zeg-nee-6-tips/
Ik probeer hem ook vaak “keuzes” te geven uit 2 dingen (schoenen/kleren/ontbijt (fruit of boterham)). En begrip tonen is ook heel belangrijk.
2 jaar geleden
Ik geen hem altijd 2 keuzes. Of je loopt nu de trap op, of mama tilt je naar boven. 1, 2, 3 en 9 van de 10 keer rent hij dan toch nog vrolijk naar de trap. Tegenwoordig gaat hij zelf al tellen 😅 en bij hevige driftbuien als er toch niet tegen te praten valt gaat hij voor een minuut de gang op. Vaak is het dan goed. Als dat niet zo is en hij doet weer precies hetzelfde gaat hij weer voor een minuut de gang op. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd erg goed gaat. Maar hij begon ook al wel echt vroeg met zijn Genee. Ik zei altijd, ik ben nog geen 1.5 en ook ik zeg alleen maar neee nee neee 😅
2 jaar geleden
Reactie op Naomii
Hoe doe je dat dan als je hem op de gang zet? Hier laatste geprobeerd maar ...
Die momenten hebben wij ook gehad idd of dat hij de trap op klom. Dan zette ik hem weer op de kont op de grond. Blijven zitten. Maar soms gaat hij inderdaad klieren. Hij is vaak dan weer vergeten wat er is gebeurd. Als hij het dan vervolgens niet nog een keer doet vind ik het goed.
2 jaar geleden
Reactie op Naomii
Vind het lastig om het te 'straffen'. Probeer met hem te praten en hem daar ...
Is ook voor ieder kindje weer anders hoor. Bij mijn zoontje werkt dat in ieder geval tegenovergestelde. Hij heeft echt duidelijkheid nodig anders blijft hij maar doorgaan met een big Smile 😅
2 jaar geleden
Ow hier ook, en hij is ook zo ontzettend vroeg wakker ineens weer, herkennen andere mama's dat ook? Heel anders dan paar weken terug. En zo dwars af en toe. Hij kan mij ook echt slaan als hij zijn zin niet krijgt (doet hij alleen bij mij, niet bij zijn vader), en met alles gooien, kreeg vanmorgen nog een houten puzzel op mijn hoofd 😪, wordt dan echt heel boos maar het doet hem niet veel. Ik denk vaak als hij nu al zo reageert, of niet reageert eigenlijk, hoe moet dan dan later, hij wordt 11 juli... ben daar zo bang voor, dat ik zo'n kind heb die nergens naar luistert en geen respect heeft terwijl ik zo mijn best doe dat bij te brengen 🥺
2 jaar geleden
Reactie op Annemiekvd83
Ow hier ook, en hij is ook zo ontzettend vroeg wakker ineens weer, herkenne ...
Ja hier ook (eind juli twee), heel vroeg wakker, vandaag half 6, terwijl hij tot ongeveer een maand geleden bijna elke ochtend tot 7 uur sliep. Hij kan heel boos worden, maar slaat en schopt me vooral uit enthousiastme, als spelletje. Als ik dan boos word is het ook alleen maar heel erg grappig, ik weet echt niet hoe ik hem duidelijk kan maken dat het dan ernst is.
2 jaar geleden
Dit is zo herkenbaar, mijn zoontje wordt volgende week 2 en begint sinds deze week met hele heftige driftbuien, slaan en weglopen. Ik probeer het te negeren maar hij doet net zolang door. Afleiden lukt niet op dat moment.
Ook kan het dan zo weer om slaan en is hij weer lief.
Ik vind heel moeilijk hoe ik daarmee om moet gaan.
Maar blijf wel ‘streng’ en geef er niet aan toe.
2 jaar geleden
Oh mijn God! Wat vreselijk dit!! Hier hetzelfde. Levi wordt morgen 2. KRIJSEN als hij zijn zin niet krijgt. Echt een driftbui. En hij heeft een mega harde stem. Ik kan heel veel hebben maar hier word ik echt gek van. Wat helpt?? Of… moeten we hier gewoon doorheen… 😂🙈
2 jaar geleden
Reactie op Ilse29
Dit is zo herkenbaar, mijn zoontje wordt volgende week 2 en begint sinds de ...
Onze dochter heeft dergelijke momenten al een hele tijd.
Wat hier vooral helpt is niet te streng zijn.
De emotie laten zijn en bevestigen van bijvoorbeeld: ja, je mag hier boos over zijn maar nu kan dat niet. Een ander keertje misschien. Of: ja, je mag het jammer vinden dat je dit niet mag.
Ik probeer op dezelfde hoogte te gaan zitten tot de emotie een plaats heeft gekregen en soms woorden te geven aan wat ik denk dat er gaande is.
Als ze in de winkel op de grond gaat liggen, ga ik hier bijvoorbeeld ook niet echt op in. Ik zeg dan ook gewoon dat ze het jammer mag vinden of verdrietig mag zijn.
Zo gaat het naar mijn gevoel ook het snelste voorbij.