Mijn dochter van 5maand heeft een enorm droge huid. Het cb wou het nog aankijken tot de volgende controle ( februari )
Wij zelf zijn al van alles aan het proberen. Ze gaat in bad met inoli . Bepanthen smeren , shea boter voor baby's, van alles proberen wij nu.
Heeft iemand een tip ?
La Roche posay lipikar! Is lekker smeerbaar en huidje wordt er zacht van. Mijn zoontje heeft extreem droge huid tegen eczeem aan. Met La Roche blijft zijn huidje mooi zacht.
Kost wel wat maar dan heb je ook wat!
Hi mijn zoontje had t ook! Het schilfert ook een beetje. HA spreek niet uit dat ecxeem is ,maar puur droge huid. Het kwam dat ik me zoontje vaak in bad deed met teveel zeep. Ik gebruik babyvaseline en via de ha een zalfje gekregen ( net vaseline alleen wat vetter) misschien kan je via de HA proberen
Mijn zoontje begon ook met droge huid, later al wat rode vlekken.. ik smeer nu vaselinelanette-creme FNA... Bij de apotheker te krijgen, werkt als een tiet!
Ik vind Inoli badolie en Crème echt super fijn!! Je voelt dat het huidje gevoed wordt. Dit kun je gewoon bij de drogist kopen en die zijn ook nog open. Ik had gewild dat ik dit bij mijn eerste twee Kids ook had gebruikt!! Echt een aanrader!!!
Onze meisje van 5 heeft het ook. Ik was naar de dokter gegaan. Hij zei vet houden met een vette creme of vaseline anders krijgt je meisje eczeem. vertrouwd op mijn eigen gevoel en probeer haar huidje vet te houden met vaseline of je vraagt je huisarts voor een vette creme.
Onze dochter heeft ook een hele droge huid met zelfs in de eerste maanden neiging tot eczeem. Wij gebruiken La Roche Posay Lipikar AP+ M, 2x per week in bad (met neutral shampoo en wasgel) en het is nu veel minder!
Na het wassen de kleine masseren met amandelolie. Gewoon van kruidvat eigen merk. Fantastisch spul 👌
Niet te vaak in bad (1 a 2 keer per week max) en verder gewoon wassen op het aankleedkussen scheelt ook tegen een droog huidje.
Mijn dochter heeft ook een hele droge huid! Ik gebruik voor haar lichaam Bee baby pot die is heerlijk! En voor haar gezicht gebruik ik NAÏF vette crème voor droge baby huid. Ik leg haar niet in bad, dat kan ook de reden van een droge huid zijn voor baby! En ik gebruik ook Bee shampoo😊
Mijn dochter van 5maanden heeft er ook enorm veel last van gehad en het bleek eczeem te zijn,doe der nu ook maar 2x per week in bad me inoli en smeer der 2 a 3 keer per dag helmaal met cetomacrogol vaseline en wss der kleertjes enzk met naturel wasmiddel en moet zeggen nu 3 weken later ziet t er al wat beter uit.
Mijn dochter kreeg ook een hele droge plek aan de zijkant van haar hoofd, werd steeds groter. Twijfelde of het misschien eczeem zou zijn, maar begonnen met vaseline smeren en het is na 2 dagen al stukken beter!
Wij gebruiken vaseline cetamacrogol crème fna en doen hem 1 maal per week in bad met balneum badolie. Er zit wel pinda in de balneum badolie maar onze zoon reageert er heel goed op... Hij heeft nu geen jeuk meer en de droge plekken worden minder...
Ik kreeg als tip moedermelk. Vond het een beetje vreemd, maar helpt hier wel. Het is goed vettig. Potje in de vriezer en af en toe wat afschrapen. Als je in de gelegenheid bent om moedermelk te gebruiken uiteraard.