34 Reacties

5 jaar geleden

Wij zijn twee week geleden begonnen en begonnen met thee lepeltje, volgende dag 2 thee lepeltjes zo opgebouwd tot half ei per week. Doe het mee in de blender door de groente.

5 jaar geleden

Mijn zoon bijna 6 maand krijgt smiddags een broodje jam en een gebakken ei in kleine stukjes en dat gaat best wel goed hij peuzelt het lekker op

5 jaar geleden

Ik lees graag mee. Ik kreeg jet advies om te starten met ei en pindakaas. Maar het is nog geen succes. Mijn zoontje moet kokhalzen bij pindakaas. Tips heb ik graag!

5 jaar geleden

Ik prak het ei gewoon door de groente! Eerst de groente met de staafmixer tot een grof papje en dan het ei erdoorheen. Ze eet het allemaal heerlijk op!

5 jaar geleden

Reactie op Chrisjanssen

Ik lees graag mee. Ik kreeg jet advies om te starten met ei en pindakaas. M ...
Mengen met banaan? Vindt mijn dochter iig lekker of als je brood geeft met brood en boter

5 jaar geleden

Reactie op Chrisjanssen

Ik lees graag mee. Ik kreeg jet advies om te starten met ei en pindakaas. M ...
Ik smeer het dun op een broodje.. of notenpasta dat vind ze ook lekker. Doe geen dikke laag

5 jaar geleden

Hier vandaag voor het eerst ook ei gegeven. Recept: gekookt aardappeltje, half gekookt eitje en erwtjes gepureerd tot een heerlijk stampotje. Ging er super in!😋 ik begrijp niet zo goed hoe sommige brood eten op deze leeftijd? Mijn dochter van bijna 6 maanden wil geen stukjes. Moet er van kokhalzen. Zelfs als ik het in de wangzak plaats. Dus tips daarover zijn ook welkom.😊

5 jaar geleden

Dit kreeg ik mee van t cb

5 jaar geleden

En deze

5 jaar geleden

Als je googled op introductie pindakaas bij babys komt er een schema van het zuyderlandziekenhuis, waarin staat hoe je veilig Pindakaas en ei kunt introduceren. Pindakaas kan je door banaan roeren en ei door wat groenten mengen.

5 jaar geleden

Reactie op Shahr

Hier vandaag voor het eerst ook ei gegeven. Recept: gekookt aardappeltje, h ...
Brood dopen in bv of kv. Ik doe er roomboter op. Er kan ook appelstroop, jam of banaan op. En ja, kleine stukjes.

5 jaar geleden

Reactie op Shahr

Hier vandaag voor het eerst ook ei gegeven. Recept: gekookt aardappeltje, h ...
Idem hier hoor, als ik zelf groenten maak is het vaak niet 'glad' genoeg en gaat hij kokhalzen. 😅 fruit met ietsje textuur gaat een beetje beter. Maar ik laat brood nog even voor wat het is.

5 jaar geleden

Reactie op ChezZ

Brood dopen in bv of kv. Ik doe er roomboter op. Er kan ook appelstroop, ja ...
Weet je wel hoeveel suiker in jam of stroop zit? Dat is echt niet gezond!

5 jaar geleden

Ik heb vandaag ook ei voor het eerst gegeven. Het dit door een zeef gepureerd word het echt een mousse van. Maar ook dit was qua structuur toch nog niet naar meneertje zijn smaak. Dit papje onder zijn gewone pap gemengd en smullen maar. Misschien ook iets voor jullie 😁

5 jaar geleden

Kan je ook gewoon een stukje ei geven zonder dat het ergens doorheen zit?

5 jaar geleden

Reactie op Purrie 1987

Kan je ook gewoon een stukje ei geven zonder dat het ergens doorheen zit?
Doe ik zelf ook! Of een stukje roerei.

5 jaar geleden

Ik ga zometeen voor het eerst wat roerei geven en kijken wat het doet :) morgen is mijn dochtertje 6 maand en 1 week

5 jaar geleden

Reactie op HannaKatharina

Weet je wel hoeveel suiker in jam of stroop zit? Dat is echt niet gezond!
Beetje suiker kan geen kwaad hoor, mijn moeder deed vroeger een lepel suiker door mijn papfles savonds, ik ben er niks van overkomen😋

VRIEND

5 jaar geleden

Hier vandaag ei geprakt door groentenhap, maar dat was nog geen succes helaas. Morgen nog maar eens proberen.

5 jaar geleden

Ik ben nu bezig met spinazie hapjes maken. Daar doe ik voor het eerst ei doorheen voor ons zoontje van 5 maanden. Pindakaas heb ik een theelepeltje door een banaan gedaan. Ging er goed in