Hi lieve mama’s,
Hoelaat gaan jullie kindjes naar bed? En hoelang slapen ze over dag? Onze Meisje van 23 maanden die is al een tijdje rond 5 uur uur wakker en daarna gaat ze niet meer in slaap vallen.
Middag dutje: 11:45 tot 14:00-14:30
Savonds Rond 19:15 op bed
(Onze eerste dochter is ook heel vroeg wakker. Ze is 8 jaar maar toen ze kleiner was, was ook zelfde verhaal.)
Hey
Ik denk dat het middagslaapje de boosdoener is.
Ik zou die inkorten.
K ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ging tot 2 weken geleden best wel goed! Laatste weken is ze heel vroeg wakker maar daarvoor was ze gewoon 6:30 wakker. Slaap vallen savonds is wel lastig laatste 2 weken maar daarvoor ging wel goed.
Ik zal het proberen 😊
Ja vaak is dat een teken dat middagslaapje wel korter kan...
Hier precies hetzelfde verhaal hoor op moment.
Hier werken we erna toe helemaal geen middagslaapje meer.
Uurtje slapen smiddags is hier al te lang.
Succes!
hier slaat ze middagslaap 3/7 x per week over maar dat scheelt niets in de wakkertijd 's morgens. altijd tussen 5 en 6... zegt dus niet altijd wat (en prima in deer doen zonder of met die middagslaap.. gewoon een vroege vogel, ik zelf heb ook weinig slaap nodig)
Herkenbaar, hier ook een vroege vogel. En soms als t middagslaapje korter is (bijvoorbeeld in de auto) dan wil hij wel eens later wakker worden idd. Maar tis geen garantie. Ook wanneer ik m dan na een uurtje wakker maak, wil hij ook wel eens naar wakker worden en onrustig zijn (huilerig en was bozig)
Bij ons was dit ook zo. Truc was het middagslaapje pas om 12.30/13.00 te beginnen. Heb vaker gelezen dat te vroeg weer in bed leggen ervoor zorgt dat ze vroeg wakker worden omdat ze dan ‘leren’ dat ze ook op tijd weer op bed gaan. Bij ons werkte het iig!