19 Reacties

5 jaar geleden

Hi!! Ik ga er 1 bestellen omdat ik het graag wil proberen.. Baat het niet, dan schaadt het niet. Toevallig dat je deze topic opent want ook ik ben nieuwsgierig 😁

5 jaar geleden

Ik heb er 1, mag volgens mij vanaf 36 weken? Dus ben benieuwd ook nieuw voor mij!

5 jaar geleden

Wat is het precies?

5 jaar geleden

Reactie op Teddy0901

Wat is het precies?
Het is een soort apparaatje met een ballonnetje die je vaginaal inbrengt en de spier langzaam oprekt zodat kans op uitscheuren aanzienlijk veel vermindert. Mn verloskundige raadde dit vandaag aan omdat ik erg angstig ben voor het eventueel hechten

5 jaar geleden

Reactie op sunshine30

Het is een soort apparaatje met een ballonnetje die je vaginaal inbrengt en ...
Okay! Geeft dit ook minder pijn?

5 jaar geleden

Reactie op Teddy0901

Okay! Geeft dit ook minder pijn?
Mn verloskundige geeft aan van wel.. ze zegt dat de meeste bevallingen van vrouwen die dit hebben gebruikt vele malen soepeler gaat

5 jaar geleden

Ik ga gewoon masseren.. hen erover zitten twijfelen maar vind het veeelste duur voor iets waar toch een twijfel bij is of het werkt.. lees gemengde ervaringen erover dus zekerheid geeft het niet en zowel de aniball als de epi no zijn nou niet bepaald goedkoop 😅

5 jaar geleden

Reactie op Iriskepp

Ik ga gewoon masseren.. hen erover zitten twijfelen maar vind het veeelste ...
Mijn verloskundige zei ook dat je beter iedere dag vanaf week 36 een goede perineum massage kan doen, dat dat effectiever is bewezen dan de aniball of epi No. Zon massage is niet heel fijn , maar dan worden wel precies de juiste weefsels losgemaakt.

5 jaar geleden

Reactie op sunshine30

Het is een soort apparaatje met een ballonnetje die je vaginaal inbrengt en ...
Dat hechten voel je amper hoor, de rest van de bevalling doet zoveel meer pijn dat die hechtingen achteraf niet meer zo uitmaken 😬

5 jaar geleden

Reactie op Iriskepp

Ik ga gewoon masseren.. hen erover zitten twijfelen maar vind het veeelste ...
Nee dat weerhield me er ook van om het direct te kopen haha. Flink prijzig!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Ik heb er ook een besteld, start over 5 weken met oefenen. Schoonzus heeft er heel goede ervaringen mee.

5 jaar geleden

Gewoon insmeren met perineum olie. Werkt mega goed. Te koop bij o.a. De tuinen

5 jaar geleden

Hoihoi, er is een toppic (perineum massage) waar de Aniball uitgebreid is besproken! Ik heb de Aniball besteld ipv Epi no ivm dezelfde functionaliteit, maar een stuk goedkoper! Wellicht even toppic opzoeken om vele ervaringen te kunnen lezen! Ik kan nog niets delen gezien ik nog geen ervaringen heb!

5 jaar geleden

Ik heb het gisteren aan mijn verloskundige gevraagd. Maar die was er in het kort gezegd niet laaiend over. Ze gaf aan komt de baby niet dan moet ik toch sowieso een knip zetten..... ook geen fijne verloskundige Maar dat is een ander verhaal.

5 jaar geleden

Ik heb de aniball aangeschaft, over enkele weken mag ik beginnen oefenen. De prijs lijkt me wel ok omdat je het na de bevalling ook kan gebruiken om de bekkenbodemspieren weer strakker te maken!

5 jaar geleden

Hoe werkt dit precies, begreep ik nou goed dat je het ballonnetje opgeblazen en al naar buiten moet persen.. of oefen je gewoon met opblazen en laat je hem dan weer leeg lopen en haal je hem er daarna weer uit?

5 jaar geleden

Mn verloskundige gaf aan dat het vooral goed is voor vrouwen die niet zo bewust zijn van ‘dat gebied’. Ik doe veel yoga met bekkenbodemoefeningen, dus hoop dat ik daarmee ook voldoende heb leren loslaten.

5 jaar geleden

Reactie op N K

Hoe werkt dit precies, begreep ik nou goed dat je het ballonnetje opgeblaze ...
Ik moet me er zelf nog in verdiepen eer ik start, maar het is zeker de bedoeling om op het einde van de oefening de ballon (Die je om de paar dagen wat meer opblaast) naar buiten haalt, maar meer via ademhaling en zonder persen denk ik.

5 jaar geleden

Als je in alle topics zoekt op 'perineum massage' is er een topic met meer dan 100 comments waar je tot in detail alle info kan vinden over Aniball en oefeningen en massage, hoe ver dames zitten, hoe begonnen, hoe uitdrijven, welk soort ademhaling, etc. 😊