23 Reacties
6 jaar geleden
Hi! Wat enorm vervelend om te horen dat je al een week in het ziekenhuis ligt 馃槪! Ik heb zelf het geluk gehad dat ik dat niet hoefde opgenomen te worden (ik ben "maar" 5 kilo aangekomen door de OHSS) maar moest wel elke dag komen bloedprikken totdat de klachten verminderden. Mijn klachten begonnen ook een week na de terugplaatsing en mijn OHSS ontstond ook door een zwangerschap (heel fijn natuurlijk maar je voelt je goed beroerd...). Momenteel ben ik 8 weken zwanger en ga ik nu om de week naar het ziekenhuis voor een echo om te zien hoe het gaat. Mijn eierstokken zijn momenteel nog beiden 7 bij 7 cm groot (neemt af, maar nog niet de normale 2 bij 2 cm) en ook mijn bloedwaarden zijn inmiddels stukken beter. Ik drink nog veel (3L per dag) en heb af en toe nog flinke steken van de eierstokken. Hoe ver ben jij nu? Heel veel sterkte!! Hopelijk mag je snel weer naar huis!
6 jaar geleden
Vervelend zeg dat je hiervoor bent opgenomen in het ziekenhuis. Ik hoop dat he gauw naar huis mag, en dat de klachten gauw mag afnemen. Ik had na de terugplaatsing ook veel last van mijn eierstokken. Ik heb er nog steeds last van. Ben nu 2 maanden zwanger. Bijna 2 weken terug had ik zoveel buikpijn dat ik 's nachts niet eens fatsoenlijk van mijn ene zij kon draaien naar de andere. Omdat ik toen al zwanger was, moest ik voor een echo komen en bloed prikken. De waardes waren goed, maar mijn eierstokken waren nog steeds erg groot. Ik heb van de gynaecoloog begrepen dat het 3 maanden kon duren. Maar ik geloof dit niet, want in het begin gaven ze aan dat dit hooguit een aantal weken kon aanhouden. Ben benieuwd, want fijn is anders. Wat hebben ze jou qua advies hierover gegeven?
6 jaar geleden
Vervelend zeg dat je hiervoor bent opgenomen in het ziekenhuis. Ik hoop dat ...
Onze fertiliteitsarts gaf aan dat het ook wel ongeveer drie maanden kan duren (hij had het over ongeveer 10 weken) 馃槪.
6 jaar geleden
Vervelend zeg dat je hiervoor bent opgenomen in het ziekenhuis. Ik hoop dat ...
Wij zijn ongeveer even lang zwanger en ik ben wel benieuwd wat jouw klachten nu zijn 馃槉? Heb jij nog dagelijks last van de overstimulatie? Ik herken de pijn die je beschrijft... ik wist door de pijn niet meer waar ik het moest zoeken. Kon alleen maar op mijn rug liggen en zo min mogelijk bewegen.
6 jaar geleden
Wij zijn ongeveer even lang zwanger en ik ben wel benieuwd wat jouw klachte ...
Leuk! Gefeliciteerd! Ik heb nog dagelijks last, voornamelijk als ik ' s nachts op bed lig. Dan heb ik het meest last van mijn buik. Is dan lastig met draaien. De onderbuik en de pijn in mijn eierstokken is wel (gelukkig) afgenomen.
Knap dat je nog steeds 3 liter drinkt. Dat was ook wel geadviseerd 2 tot 3 liter. Drink meestal net 2 liter water. Waar heb jij nog last van?
6 jaar geleden
Onze fertiliteitsarts gaf aan dat het ook wel ongeveer drie maanden kan dur ...
Oh toch wel. Vond het lastig aan te nemen wat de gynaecoloog had gezegd. Omdat eerder anders was aangegeven. Dus nog even volhouden馃槪
6 jaar geleden
Leuk! Gefeliciteerd! Ik heb nog dagelijks last, voornamelijk als ik ' s nac ...
Dankjewel! Jullie ook! Wanneer mag jij weer voor een echo? Ik moet zeggen dat ik heeeeel erg moeite heb met de 3L water haha, plas me echt helemaal suf 馃槄 wil het graag afbouwen naar normale hoeveelheden. Ik mag morgen weer op controle en hopelijk dan overschakelen naar het "normale" zwangere leven. Bij mij zijn het voornamelijk nog flinke steken en buikpijn waar ik last van heb. Ook heb ik nog best een opgezette buik. De klachten zijn wel beduidend minder dan in het begin. Ik hoop dat we er snel van af zijn... ik vond het wel heftig na de hele behandeling. Jij ook? Verder ook wel last van de normale zwangerschapskwaaltjes (misselijkheid, gevoelige borsten).
6 jaar geleden
Ik heb vorige maand mijn punctie gehad met ook een flinke overstimulatie.
Hierdoor had ik veel vocht in mijn buik en ook hele grote eierstokken.
Mijn bloedwaardes waren tegen het randje aan van opnemen.
Maar de waardes waren voor mij toch wel een beetje normaal daar ik ook reuma heb, dus moesten ze het toch meer van de echo hebben.
Ze hebben hierna besloten om de terugplaatsing niet direct te doen maar een maand later.
Wel moest ik om de dag terug komen om bloed te prikken en een echo.
En ook minimaal 2 liter water drinken.
Gelukkig was alles na 2 weken al minder en mochten we verder.
Nu heb ik 2 weken geleden een terug plaatsing gehad en had ik dit weekend een positieve test.
Dus nu maar fingerscrossed dat het goed mag blijven gaan.
6 jaar geleden
Dankjewel! Jullie ook! Wanneer mag jij weer voor een echo? Ik moet zeggen d ...
Haha, dat geloof ik dat je veel moet plassen.
Bij mij staat geen vervolgafspraak meer in het ziekenhuis. Maar als ik jullie verhalen zo lees, ga ik daar nog wel over informeren. Ik heb volgende week een afspraak bij de verloskundige. Dan krijg ik een echo.
Na de punctie was het zeker heftig. Veel buikpijn, maar dat nam ik voor lief. Alhoewel mijn geduld enigzins op begint te raken. Omdat je naast die klachten ook de zwangerschapskwaaltjes erbij krijgt. Wat je zegt opgezette buik,daar heb ik ook last van. Ik lijk nu al 3, 4 maanden zwanger 馃槚Ik ging geregeld op de hometrainer fietsen. Dat kan ik nu absoluut niet doen. Heb meerdere pogingen gewaagd, maar helaas. Merken jullie dat ook met sporten of bewegen wat nu helemaal niet gaat? En hoe heftig of niet heftig vonden jullie de punctie zelf?
6 jaar geleden
Reactie op Selina1987
Ik heb vorige maand mijn punctie gehad met ook een flinke overstimulatie.
H ...
Gefeliciteerd! Moet jij nu nog terug voor controles?
6 jaar geleden
Gefeliciteerd! Moet jij nu nog terug voor controles?
Ik heb 17 december mijn eerste echo staan in het ziekenhuis tussendoor geen controles. Maar wel doorgaan met de utrogestan capsules
6 jaar geleden
Reactie op Selina1987
Ik heb 17 december mijn eerste echo staan in het ziekenhuis tussendoor geen ...
Ja, ik ook! En dagelijks een trombose injectie. Dat is wel weer minder. Door de overstimulatie zit ik in een risico groep.
6 jaar geleden
Reactie op fayelingg
Ik heb het niet meegemaakt , maar ik kan me best voorstellen dat je alles o ...
Dankjewel!
6 jaar geleden
Hi! Wat enorm vervelend om te horen dat je al een week in het ziekenhuis li ...
Bedankt voor je reactie. Ben sinds dinsdag weer thuis gelukkig en val per dag 1,5 kg af. Dat gaat dus gelukkig vrij snel! Moet er 14 in totaal.
Mijn bloedwaarden herstelden zich goed en ik ben net weer geweest voor bloedafname zodat ze het in de gaten kunnen houden.
Ik ben net 5 weken zwanger en heb 5 december de eerste echo. Ontzettend spannend. Ze gaan dan ook kijken hoe m'n eierstokken zich herstellen.
En hoe voel jij je verder nu? Last van kwaaltjes of valt het mee?
6 jaar geleden
Haha, dat geloof ik dat je veel moet plassen.
Bij mij staat geen vervolgafs ...
Ben benieuwd hoe je echo zal zijn 馃! Ik ben maandag weer langsgeweest en mijn eierstokken zijn nog helemaal niet gekrompen. De arts gaf aan dat een verloskundige hier ook meteen van zal schrikken en zal roepen: mevrouw er is iets goed mis ik verwijs u door (hij had het zelf over de diagnose eierstokkanker omdat je dan blijkbaar ook grote eierstokken kan hebben). Maar het is gelukkig niet van invloed op de zwangerschap zelf dus geen reden tot paniek haha 馃槉. Waren jouw eierstokken ook zo groot? Ah die buik ja!! Ik pas mijn normale kleding niet meer! En bewegen is ook nog steeds pijnlijk... helaas 馃槪. De puncties (twee keer nu gehad) vond ik zelf wel te doen... het is geen fijn gevoel maar ik probeerde er zo positief mogelijk in te staan. Heb zelf een pijnstiller gekregen middels een pil en een prik. Hoe vond jij het?
6 jaar geleden
Reactie op Olliewollie
Bedankt voor je reactie. Ben sinds dinsdag weer thuis gelukkig en val per d ...
Wat fijn om te horen! Nu thuis aan het herstellen? Ik heb me destijds wel ziekgemeld op werk, voelde me goed beroerd. Neem lekker de tijd voor jezelf om aan te sterken en bij te komen van alles!
En wat spannend dat je op 5 december een echo hebt! Hoop dat alles goed zal groeien verder (en de eierstokken gaan krimpen 馃槄).
Ik heb zelf last van de gebruikelijke kwaaltjes zoals misselijkheid (niet per se in de ochtend maar de hele dag) en heel erg moe 's avonds. Van de overstimulatie ongeveer een of twee keer per dag last met flinke steken tot gevolg. Maar jullie zullen het vast wel herkennen: het is het allemaal waard na zo'n behandeling. Mentaal merk ik dat ik langzaam aan een beetje de oude word, heb de behandeling vanaf het begin een beetje onderschat maar daar denk ik nu wel echt anders over...
6 jaar geleden
Wat fijn om te horen! Nu thuis aan het herstellen? Ik heb me destijds wel z ...
Hoe lang ben je ongeveer thuis geweest in totaal?
Fijn te horen dat je je beter begint te voelen. Heeft ook tijd nodig om het allemaal geestelijk en lichamelijk te verwerken.
6 jaar geleden
Reactie op Olliewollie
Bedankt voor je reactie. Ben sinds dinsdag weer thuis gelukkig en val per d ...
Fijn dat je weer thuis bent. Veel fijner om thuis aan te sterken dan in het ziekenhuis. Spannend, je kan de kleine bijna zien. Veel succes en plezier, want het is ongelofelijk mooi om de kleine voor het eerst te zien 馃槏
6 jaar geleden
Ben benieuwd hoe je echo zal zijn 馃! Ik ben maandag weer langsgeweest en m ...
Oh dat is nog behoorlijk nieuws wat de arts aangaf, gelukkig dat het verder geen kwaad kan voor de zwangerschap. Had de arts bij jou aangegeven wanneer je eierstokken kunnen gaan slinken? Of is dat giswerk?
Ik heb geen afspraken meer staan in het ziekenhuis. Vorige week niet gelukt om het ziekenhuis aan de tel te krijgen. Bel ze nog wel op, het liefst wil ik dan begin volgend jaar terug om te kijken of mijn eierstokken zijn geslonken. Ja, die van mij zijn ook nig erg groot + vocht in mijn blaas. Dus ben erg benieuwd Hoe lang dit bij elkaar gaat duren.
Ik heb 1 keer een punctie gehad, ook pijnstillers gehad. En het viel reuze mee. Ik was juist meer gespannen daarvoor dan daarna. Ik vond dat ze mij erg "bang" hadden gemaakt voor de pijn en dat bet erg pittig was. Dat was het uiteraard ook wel, maar had het vele malen erger verwacht. Het enige wat ik niet had zien aankomen dat zolang zou duren was de buikpijn 馃槚. Heb jij nog vervolgsfspraken in het ziekenhuis of heb je al een afspraak staan bij de verloskundige?