24 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb in het ziekenhuis en thuis (gehuurd) een symphony gebruikt en dat gaat erg goed. Daarna een medela flex gekocht (omdat huren wel erg duur wordt na een tijdje), maar na bijna 10 minuten hing er 1 druppeltje aan 1 tepel, terwijl ik met de symphony dan al op minimaal 10ml zit. Heb vandaag een afspraak bij de lactatiekundige in het ziekenhuis, dus hopelijk krijg ik daar meer tips! Ze zeggen wel dat de medela flex in principe hetzelfde werk moet kunnen doen, alleen is deze wat minder krachtig. Dat is in ieder geval wat tegen mij gezegd is in het ziekenhuis.
5 jaar geleden
Ik sluit aan op de vorige reactie.. ik heb ook eerst de symphony gehad en ivm de huur kosten daarna de flex Freestyle aangeschaft maar vind ook de werking stukken minder! En voor de huurprijs en de aanschafprijs van de flex had ik beter kunnen blijven huren.. mijn kleintje is inmiddels 6.6 weken en ik kolf alleen (omdat aan de borst niet lukte en inmiddels drinkt ze beter uit de fles omdat ze dit zo gewend is) maar mijn productie is afgenomen en ik overweeg zelfs om te stoppen met kolven omdat ik het inmiddels zo veel gedoe begin te vinden en niet uitkom met mijn tijd..
5 jaar geleden
Ik heb de philips avent dubbele borstkolf na gebruik van medela sypmhony.
Als je verzekerd bent bij de zilveren kruis krijg je zelfs nog 40% korting erbij!
5 jaar geleden
Ik heb de philips avent dubbele borstkolf na gebruik van medela sypmhony.
...
Moet dan wel aanvullend 2 sterren zijn!
5 jaar geleden
Ik heb 2 weken de symphony gebruikt en daarna medela freestyle flex gekocht, want wil graag straks op mijn werk ook gaan kolven. Best tevreden, productie gaat goed, kolf 1 a 2 x per dag zodat we de nachtvoeding met flesje kunnen doen ( doet mijn man 3 ;)), overdag geef ik gewoon borstvoeding.
5 jaar geleden
Reactie op Neferatem
In het ziekenhuis gebruikte ik een medela. Thuis gebruik ik de ardo calypso ...
Ik heb een omgekeerde ervaring. Vanuit het ziekenhuis de Ardo gehuurd, drama. Nu de Medela en een stuk beter (meef productie, minder pijn). Bleek achteraf dat ze vanuit het ziekenhuis verkeerde maat borstschild hadden meegegeven bij de Ardo 😡
5 jaar geleden
Ik heb de freestyle flex en vind hem heel fijn. Is stil, dubbel, op accu dus je hoeft niet bij een stopcontact in de buurt te zitten... ideaal!
5 jaar geleden
Reactie op PJ85
Ik heb 2 weken de symphony gebruikt en daarna medela freestyle flex gekoch ...
Wat ik me altijd afvraag, hoe doen jullie dat met het opwarmen van afgekolfde melk? Op welk moment doen jullie dat (als je baby begint te smakken of op een vast tijdstip?) en met welke methode? Het lijkt mij ook fijn als mijn man kan voeden in de nacht maar het grote voordeel van direct uit de borst is dat je direct kan geven zodra de kleine begint te pruttelen terwijl als je het eerst nog moet opwarmen het kan escaleren tot gekrijs XD
5 jaar geleden
Ik heb een tijd gekolfd met een gehuurde symphony omdat mijn dochter mijn borsten niet goed leegdronk en ik hevige stuwing en borstontsteking aan het ontwikkelen was. Uiteindelijk bleek de ontsteking erg hardnekkig waardoor opnieuw oefenen met aanleggen teveel energie van mijn lichaam vroeg en hebben we besloten om fulltime te gaan kolven. Sinds kort daarom een eigen kolf aangeschaft, ik gebruik nu de Horigen beature. Echt spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan! Werkt krachtiger dan de symphony omdat het gebruik maakt van verschillende technieken (niet alleen dat zuigen zoals de symphony doet maar ook masseren van de tepelhof) en heeft een siliconen borstschild, dat is zoveel comfortabeler dan die harde schilden van medela. En deze kolf is veel kleiner en kan je met USB aansluiten op een powerbank, dus kan nu zelfs rondlopen terwijl ik kolf. Hij is wel eenzijdig, omdat ik nog maar uit 1 borst melk krijg, maar ze hebben ook een dubbelzijdige kolf als je dat liever wil.
5 jaar geleden
Ik gebruik phillips avent dubbele kolf, heb ik op de site van Phillips gekocht met extra korting. Mijn bostvoeding kwam super snel op gang en kolf nu 1x per dag zodat mijn vriend ook altijd een flesje kan geven.
De melk verwarmen we door in een bakje te zetten met kokend water uit de quooker.
5 jaar geleden
Reactie op BabyBobo
Ik gebruik phillips avent dubbele kolf, heb ik op de site van Phillips geko ...
Tip: verwarm borstmelk niet op een te hoge temp. Boven de 40°C gaan alle eiwitten (antistoffen zijn ook eiwitten) kapot/verloren.
In kokend water zou ik dus niet doen..
5 jaar geleden
Tip: verwarm borstmelk niet op een te hoge temp. Boven de 40°C gaan alle ei ...
Goed punt. Dus als je een flesje gekolfde melk uit de koelkast haalt dan verwarm je het au bain marie in een bakje met 37 a 40 graden? Hoelang doe je dat? Ik heb het gevoel dat het flesje heel snel afkoelt.
Ik ben trouwens heel blij met alle reacties.
5 jaar geleden
Reactie op 1ekind2020
Goed punt. Dus als je een flesje gekolfde melk uit de koelkast haalt dan ve ...
Juist, je hebt flessenverwarmers met een speciale borstvoedingstand dat is het handigst. Maar je kan natuurlijk ook je hand of een badthermometer gebruiken.
Ik denk zo een 4 min au bain marie. Zo lang doe ik de melk ook in de flessenverwarmer.
5 jaar geleden
Van Symphony in ziekenhuis naar Freestyle Flex thuis. Nooit gedacht dat die nog beter zou zijn dan de pro versie! Mooi sluitende schelpen, nauwelijks geluid géén bloed als je po verkeerd hebt gezet en accu gaat paar kolf beurten mee. Zo blij mee! Opwarmen mag nooit in magnetron ik gebruik een warmer.
5 jaar geleden
Reactie op Sigu
Wat ik me altijd afvraag, hoe doen jullie dat met het opwarmen van afgekolf ...
Als ik kolf en de melk binnen 4 uur geef dan zet ik het niet in de koelkast en warm ik het met dit warmere weer ook niet op. Dan is het dus oo kamertemperatuur. Zeker voor in de nacht vinden we dit fijn want dat opwarmen in warm water duurt toch best even.
Onze dochter vind dit ook prima haha
5 jaar geleden
Heb je ook een eigen set gekocht al? Schilden, flesjes etc? Wij wel; omdat we hem eerst een weekje thuis gehuurd hebben. Vond het zonde van de €40,- aangezien je met een gekochte Medela kolf er niks meer aan hebt. Na een tijdje zoekt bij horigen uitgekomen, daar kun je de eigen gekochte Medela slangetjes aan koppelen! Scheelt veel geld, en werkt bij mij goed.