12 Reacties

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde geval.. Als ze verkouden is (echt heel vaak op het moment) gaat dit altijd gepaard met veel hoesten. Waardoor ze soms gewoon niet in slaap komt omdat ze steeds gestoord word door de hoest. Het frustreert haar dan enorm en ons uiteindelijk ook omdat die nachten dan een hel zijn. Een beetje honing, wat drinken, bedje schuin, We proberen dan alles… maar het is zo heftig en die hoest gaat dan door merg en been.. Ik sta dus nu op het punt om inderdaad langs een kno arts te gaan. Ik lees je berichtje en het is zo herkenbaar…. Zullen die neusamandelen echt het verschil maken? Ik volg heel graag.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is begin november met 15 maanden geopereerd aan der neusamandelen. Dit omdat ze heel erg snurkte en daarbij slaap apnoe had. Ook het verhaal van constant verkouden etc speelde een rol hierbij. De ingreep is echt heel kort. Van moment van narcose tot wakker worden is ongeveer 15 min. Het is echt routine werk om het maar zo te zeggen. Ze hebben bij mijn dochtertje een grote amandel verwijderd, dus het was ook echt nodig. Na de operatie is ze hooguit 30 min een beetje van slag geweest en daarna liep ze alweer vrolijk rond alsof er niks was gebeurd😅 denk dat ik er die dag meer moeite mee had haha. Ook de dagen erna heeft ze er geen last meer van gehad. Het snurken is nu helemaal over, dus dat is echt top! Wel is ze amper 3 weken na de operatie weer onwijs verkouden geworden en hoeste ze ook weer der longetjes uit der lijfje. Volgende week moeten we terug voor nacontrole, dus dan ga ik dat ook wel even bespreken. Maar al met al is het een korte ingreep waar ze weinig last van hebben. Keelamandelen zijn heftiger qua pijn en herstel

4 jaar geleden

Hier zijn net na dr eerste verjaardag buisjes geplaatst en d’r neusamandel is geknipt. Het is zo gepiept, maar het onder narcose gaan vond ik wel een erg naar gezicht. Hier stuiterde ze na 10 minuten alweer door de speelkamer op de kinderafdeling heen😅 Of het veel heeft geholpen… ze is nog steeds non stop verkouden met regelmatig oorontstekingen helaas🤦🏼‍♀️

4 jaar geleden

Ik lees mee.. Zoontje ok naar kno arts en mis buisjes en wou mis ok neus amandelen laten knippen

4 jaar geleden

Reactie op Purrie 1987

Hier zijn net na dr eerste verjaardag buisjes geplaatst en d’r neusamandel ...
Hoe praat jou kleine dan..

4 jaar geleden

Reactie op Anonieme Mama

Hoe praat jou kleine dan..
Nou ze praat nog niet echt😅 Ze is nu 17 maanden dus zegt een paar woordjes. Klinkt niet anders dan daarvoor

4 jaar geleden

Ik volg even mee , mijn dochtertje van 18 maanden staat op de wachtlijst voor de neusamandelen , ze heeft apneu en snurkt heel erg , ze zou 6 dec de operatie krijgen maar helaas kregen we alle corona en voor ons zelf mee gevallen voor haar helaas niet door die amandelen, nu moeten we opnieuw weer wachten maar ben wel benieuwd wat het voor kindjes heeft gedaan in de zin met evt afname van problemen.hier is ze dan niet verkouden gelukkig verder eigenlijk maar klinkt wel vol altijd alsof ze verkouden is. Praten doet ze nog niet op brabbelen en nu sinds enkele dagen papa en mama en hap na ,en ze stopt zo vaak met ademen en ze raakt er hier elke keer van in paniek , ze snurkt onwijs veel en wel zo nu en dan last van d'r oren.

4 jaar geleden

Reactie op Mama Van Jailey

Ik volg even mee , mijn dochtertje van 18 maanden staat op de wachtlijst vo ...
Mijn meisje is laatst geopereerd aan der neusamandelen ook ivm snurken en slaap apnoe...dit heeft haar heel goed geholpen!! Ze hebben een grote amandel verwijderd en nu snurkt ze niet meer en ook geen apnoe meer!!! Letterlijk een hele verademing! Ook zij raakte altijd in paniek in der slaap daardoor en dat is nu over! Dus al met al is het echt nodig geweest dat ze die operatie heeft gehad!

4 jaar geleden

Mijn dochter is het al met 10 maanden verwijderd. Vond het ook echt niks maar ze had zoveel last er van samen met haar oren. Dus buisjes en neusamandelen eruit. Tweede nacht was niet leuk toen had ze veel pijn maar daarna is het zoveel beter geworden. Als ze een keer verkouden is, is het maar 3 dagen. Bij onze dochter heeft het echt geholpen

4 jaar geleden

Reactie op Mindl

Mijn meisje is laatst geopereerd aan der neusamandelen ook ivm snurken en s ...
Super fijn om te horen!! Ja we zijn hier al zo 8 maanden bezig voor een operatie en door zorgen over de bloed etc mocht ze niet geopereerd worden nu was eindelijk alles goed en stond tie ingepland ons geluk kregen we corona en nu zijn de ok's dicht en worden we volgend jaar gebeld zodra ze weer gaan opstarten dus zal nog wel even duren maar als ik t zo lees is me hoop er wel dat ze hopelijk straks gewoon heerlijk kan slapen en een wat vrolijker kindje is🙏🙏 dankjewel voor je berichtje🥰

4 jaar geleden

Dankjulliewel voor jullie ervaringen en goed om te lezen dat het in elk geval meevalt als het moet gebeuren! M'n zoontje is nu een maand niet naar de opvang gegaan door omstandigheden, wat een verademing was dat! Geen klachten! Nu gaat hij naar een andere opvang waar ze veel meer buiten spelen, dus ik hoop dat dit samen met het feit dat hij nu wat ouder is er hopelijk voor zorgt dat de klachten weg blijven / minder blijven. Maar als ik jullie ervaringen lees is het anders ook minder heftig dan ik dacht om ze wel weg te laten halen :)

4 jaar geleden

Inmiddels is de kleine meid hier 3 weken terug geopereerd, vond het allemaal reuze mee vallen achteraf , alleen na de ingreep vond ik t wel even slikken en ik had er meer moeite mee dan de kleine dame🤣 in t ziekenhuis wilde ze niet drinken na de ingreep op kleine gedwongen spuitjes water na maar ze bleef droog kwa nabloeden en eenmaal thuis begon ze meteen te dansen en te drinken alsof er niks gebeurt was haha en dagen erna heeft ze nergens last van gehad helaas moeten wij wel terug volgende week het heeft enkel d'r ademstops vermindert de rest is helaas niet verdwenen dus vermoeden toch de keel amandelen waarvan we weten dat die ook erg vergroot zijn als sinds de geboorte maar ze wilde eerst dit proberen in de hoop dat het voldoende zou zijn dus als het tegen zit moet ze binnenkort weer ditmaal voor haar keel amandelen😅