7 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde gehad een aantal weken geleden en ze is nu net 23 maanden. Zelfs het eten wat ze normaal heerlijk vond en binnen 2 tellen op had at ze niet meer. Het duurde bij ons ongeveer een week. Hier was het soms ook omdat ze te moe was om te eten, maar wel honger had. Maar de andere dagen had ik echt geen idee wat het was. Heel frustrated als ze opeens stoppen met eten.
Nu is het weer normaal, maar heeft nog steeds af en toe weigerd ze nog steeds haar eten te eten.
2 jaar geleden
Reactie op simone89
Hier hetzelfde gehad een aantal weken geleden en ze is nu net 23 maanden. Z ...
Mag ik vragen hoe jij dat doet met haar slaapje?
Maak je haar wakker na twee uur of laat je haar zelf wakker woorden?
Want hier, is het zo maak ik hem wakker dan Chagarijnig niets is goed... Maar laat ik hem zelf wakker woorden is hij wel wat gezelliger hahahahaha
2 jaar geleden
Als hij honger heeft dan eet hij vanzelf wel. Drinken is belangrijker. Alex eet soms ook ineens niet, en dan geven we hem een of twee crackers met boter, soms wat fruit erbij.
2 jaar geleden
'S nachts is ze een geweldige slaper, maar overdag helaas niet. Ze is te druk met van alles en nog wat en heeft geen tijd voor slaap. Ze slaapt gemiddeld 45 minuten. Ook gaat ze naar kdv waar ze erg druk is. Daar slaapt ze iets meer, maar ze is dan zo moe van alle indrukken aan het einde van de dag. We en kvd laten haar altijd zelf wakker worden, ze wordt nooit gewekt
2 jaar geleden
Fases…volgens mij maken ze dan een sprongetje (ontwikkeling) door. Zal nog wel vaker voorkomen. Wij zitten er hier ook al middenin. Ik weet niet eens meer hoe lang. Z’n brood eet ie wel ‘s ochtends en ‘’s middags en als je denkt: “Als ie niet ziek is, gaat ie als ie honger heeft vanzelf wel eten” wordt het een stuk relaxter voor jezelf. Tegen m’n oudere kids zeg ik ook: prima als je niet eet, maar geen gezeur aan tafel en geen koek en snoep. Ennnn geen toetje. Als je geen honger hebt (en niet minimaal het aantal happen van je leeftijd eet…voor hem dus 6), past een toetje er ook niet bij in. Onze jongste snapt dat nog niet en hij krijgt dus wel altijd toetje.
2 jaar geleden
Hier is het eten supergrillig sinds hij 1 jaar oud is. Ik bied genoeg aan, ook qua variatie, maar meneer komt niet verder dan een vijftal groentes (zoete aardappel, doperwten, pastinaak, wortel en mais) en geen of amper interesse in vlees of vis. Hij leeft op koolhydraten (brood met pindakaas, aardappel, rijst, couscous, quinoa), zuivel (griekse yoghurt, volle melk, belegen kaas, geitenkaas, ei) en fruit (banaan, appel, bramen, frambozen). Hij is bepaald niet zwaar, maar wel duidelijk langer dan gemiddeld. Ik probeer er maar relaxed mee om te gaan: als hij honger heeft, dan eet hij echt wel. En dat terwijl hij als baby werkelijk alles accepteerde wat ik aanbod.