18 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Kellebell
Ja zeker en is heel normaal
Het zijn altijd educatieve filmpjes die ook gaa ...
Nee hoor kijken gewoon bing en bumba
VRIEND
2 jaar geleden
Bij ons kijken ze maar af en toe, meestal staan er wel liedjes op en als ze op het potje oefenen een filmpje.
2 jaar geleden
Wat is met regelmaat?
Ik heb 11 jaar op kdv en bso gewerkt en daar keken we af en toe op een regenachtige dag ook wel eens een filmpje met de oudere kindjes.
Maar wij hadden altijd een programma klaar liggen, dus hadden altijd wat te doen. Dus was meer sporadisch als bv de planning anders liep vanwege het weer o.i.d.
2 jaar geleden
Voor zover ik weet bij ons op de opvang nooit. Ze zijn veel buiten en als het weer dat niet toelaat hebben ze heel veel activiteiten. Zou het niet zo erg vinden, wij zijn niet zo tegen schermen. Maar ik weet dat anderen daar ook anders over denken.
Weet je of het structureel in het programma zit? Wat het idee erachter is? Hebben de PMer dan 'pauze'? Zijn ze met baby'tjes bezig? Is het vooraf met je besproken?
2 jaar geleden
Begrijp me niet verkeerd ik ben niet tegen schermtijd. Maar is nooit overlegt en kan me voorstellen dat er ouders zijn die dit niet willen. Ik vroeg me gewoon af of dat bij andere ook zo was.
Het is hier bijna elke keer dat ik dr ophaal wel dat ze met hun neusjes op een scherm zitten youtube te kijken
2 jaar geleden
Bij ons gebeurt het soms wel, maar alleen aan het einde van de dag als de kindjes bijna worden opgehaald geloof ik...
2 jaar geleden
Bij ons volgens mij ook niet maar ik zou er op zich geen probleem mee hebben als het educatief en niet te lang is. Wij kijken juist heel bewust samen filmpjes met haar. En mede daardoor telt ze nu al tot 10 in 3 talen. Weet ze het alfabet in 2 talen en kan zichzelf uitten in 2 talen. Filmpjes hebben ook voordelen 😉 het is maar net hoe je het inzet. Het is een ander verhaal als ze uren tekenfilmpjes zouden kijken op de opvang. Daar zou ik wel een probleem mee hebben
2 jaar geleden
Reactie op JVB1712
Bij ons volgens mij ook niet maar ik zou er op zich geen probleem mee hebbe ...
Het hangt er wat vanaf hoe filmpjes worden ingezet en ter vervanging van wat ze worden gebruikt. Fijn dat het voor jullie werkt!
Wij geven hier de voorkeur aan heel veel boekjes lezen, liedjes zingen, etc.
Er wordt hier af en toe ook wel eens een filmpje gekeken maar we proberen dit zoveel mogelijk te beperken dus als ze dit op het KDV zouden opzetten dan valt het buiten onze controle en weten we niet hoeveel en wat.
2 jaar geleden
Bij ons vaak aan het einde van de dag als het slecht weer is of wanneer ik in het laatste uurtje kom ophalen. De kindjes die er dan nog zijn krijgen allemaal wat te knabbelen en zitten voor de tablet moe naar een schermpje te kijken. Opzich wel logisch, gezien je dan ziet hoeveel ze al actief zijn geweest die dag :)
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op leandra hailey
Begrijp me niet verkeerd ik ben niet tegen schermtijd. Maar is nooit overle ...
Ik zou daar niet blij mee zijn, klinkt als een beetje gemakzuchtig met de kindjes omgaan. Bij ons kdv nog nooit gezien of gehoord, daar worden de kindjes gewoon voorgelezen of lezen ze een boekje aan tafel of tekenen ze wat