21 Reacties

5 jaar geleden

Vroeg ik me dus nu net oook af haha😂

5 jaar geleden

Het mag niet 🥺 Zeker niet doen! ❤️

5 jaar geleden

poedermelk: ja: maximum 1 keer binnen het uur dat het flesje gemaakt is.groetjes

5 jaar geleden

Je kan hem nog een keertje opwarmen mits je eerst alleen het water heb opgewarmd en daarna de poeder erin doet! En het beste is dan om gekookt water of water uit een fles. Wel in de koelkast bewaren als je dat doet 😊

5 jaar geleden

Reactie op maryke-24

Het mag niet 🥺 Zeker niet doen! ❤️
Ah oké was een twijfelgeval bij mij. Weet j ook misschien waarom dat ni mag?

5 jaar geleden

Als ze het half uur of Max uurtje later nog op wilt drinken geef ik het gewoon koud of ik maak nieuwe

5 jaar geleden

Volgens de kinderarts kan het geen kwaad binnen het uur

5 jaar geleden

Wij doen altijd barleduc water opwarmen in de magnetron en dan pas de poeder erbij. Maar nu twijfel ik ook. Ik doe wel vaker als het wat langer duurt allemaal met de luier enzo de fles in heet water zette. Maar is dat dan het zelfde als opwarmen in magnetron of flessenwarmer?

5 jaar geleden

Ik doe voor een deel gekookt water en koud kraanwater erbij en als laatste de poeder

5 jaar geleden

Als ze hier de fles niet in 1 keer leegdrinken, bied ik het restje soms gewoon een half uurtje later nog aan. Ik warm het dan niet nog een keer op. Ze drinken het prima op! 😊

5 jaar geleden

Reactie op JMdeB

Ik doe voor een deel gekookt water en koud kraanwater erbij en als laatste ...
Heeft jouw kleine geen last van darmkrampen? De kraamzorg gaf aan dat het water gewoon kraanwater mocht zijn. Wekenlang heeft hij krampjes gehad. Daarna spa water gebruikt en gelukkig geen last meer van gehad. D8 zeg het maar voor de zekerheid. Hoeft natuurlijk niet bij alle baby's zo te zijn🙂

5 jaar geleden

hier maak ik de flessen altijd in de ochtend (of avond fewoon 4 tegelijk) en gaan ze de koelkast in (gewoon kraanwater en mixen in een glas en dan de fles in) zodra ze komt even kort in de magnetron en drinkt ze lauw op. soms blijft er wat over en na half uurtje wil ze nog beetje dan is het dus koud.. is ze 11 weken. groeit goed en nooit krampjes gehad.

VRIEND

5 jaar geleden

Magnetron dood alles wat leeft😳 Nooit voeding in de magnetron doen alsjeblieft!!!

5 jaar geleden

Ik warm het water op in de magnetron en doe dán pas het poeder er bij. Zo heb ik het geleerd vd kraamzorg. Zij gaf aan dat je een fles waar al poeder in zit nóóit in de magnetron mag doen. En een flesje dus ook geen 2e keer mag opwarmen. Weet niet waarom hoor, maar ik volg dit maar keurig zo op

5 jaar geleden

Reactie op Rooss

Ik warm het water op in de magnetron en doe dán pas het poeder er bij. Zo h ...
Zo is het mij ook geleerd. Opnieuw opwarmen mag niet omdat in een warme omgeving alle bacteriën in de fles super snel kunnen delen en de baby deze bacteriën niet kan verwerken. Dit gaf de kraamzorg aan

5 jaar geleden

Reactie op AnBlok1

Magnetron dood alles wat leeft😳 Nooit voeding in de magnetron doen alsjebl ...
onze kraamzorg (40bjaar ervaring) warmde de melk in de magnetron op juist

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Baby_girl

Oke, Lang ervaring betekend niet dat het automatisch goed is. Je mineraalwater opwarmen in de magnetron kan wel maar niet met de voeding er in. Borstvoeding al helemaal niet opwarmen in de magnetron. Het beste is au bain marie / flessenwarmer en dan tot 35°C. Maar goed we zijn allemaal groot geworden.. 😉 Maar de vraag was is het verstandig om het in de magnetron op te warmen? Nee dat niet. Maar het kan wel

5 jaar geleden

Reactie op AnBlok1

Oke, Lang ervaring betekend niet dat het automatisch goed is. Je mineraalw ...
google (alle baby info sites inclusief 24baby) geeft dit gewoon aan als opties ook mbt flesvoeding voorbereiden. maar inderdaad zijn allerlei methodes en iedere baby reageert er misschien weer anders op.

5 jaar geleden

Reactie op Baby_girl

kun je me aangeven waar deze info te vinden is? zoek het op maar komt nergens wetenschappelijk bewezen naar voren?

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Baby_girl

google (alle baby info sites inclusief 24baby) geeft dit gewoon aan als opt ...
Oke, misschien moet je zoeken op de wetenschap hoe vocht verwarmd wordt in de magnetron. Welk proces de moleculen ondergaan. Dan zal je zelf tot een conclusie komen ☺️