19 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg Voedingscentrum en daar geven ze aan dat je ieder fruit kunt geven vanaf dat je begint. Mijn dochtertje heeft van de week frambozen gegeten en ze vond het super lekker.

5 jaar geleden

In het boek van Stefan kleintjes staat ook vanaf 12 maanden

5 jaar geleden

hier eet ze ze al vanaf 7.5 maand

5 jaar geleden

Hier eet ze er ook lekker van! Voedingscentrum zegt vanaf 6 maand

5 jaar geleden

Hier ook al frambozen gehad, halve kan ze prima zelf kauwen en vond ze heel lekker! Op het consultatiebureau zeiden ze bij mij dat ze al het fruit mag eten. :)

5 jaar geleden

Hier gewoon gelijk gegeven maar hij vindt het niks, misschien de structuur 🤷🏻‍♀️ verder eet hij echt alles met plezier haha ik vind het een rare keuze maar heb ze lekker zelf opgegeten 😆

5 jaar geleden

Hier ook al frambozen vanaf de start van fruitpap gegeven

5 jaar geleden

Wat is de reden dat ze zeggen dat het pas vanaf 12 maanden kan?

VRIEND

5 jaar geleden

Hahah die heeft ze al vanaf 5 maanden gepureerd in een gemixt fruithapje gekregen af en toe. 😋 wist niet dat hier regels voor waren

5 jaar geleden

Reactie op Annemiek1990

In het boek van Stefan kleintjes staat ook vanaf 12 maanden
Ik heb al kiwi (uit hetzelfde rijtje) gegeven. Ging goed. En ik zie ook dat hij officieel volgens deze lijst geen rundergehakt mag. Heb ik ook al gegeven. In overleg met CB. Ook deels je gevoel volgen.. Die van ons is nu ruim 7,5 mnd

5 jaar geleden

Reactie op theHead

Ik heb al kiwi (uit hetzelfde rijtje) gegeven. Ging goed. En ik zie ook da ...
Hihi! Ik zie meer dingen staan die ik al een hele tijd geef, incl kiwi, ananas, bos bessen, rundergehakt en kip. Welk anders vlees zou je anders onder de 10 maanden kunnen geven? 😂🤔

5 jaar geleden

Misschien is het advies bij kleintjes-methode anders dan fruitpap. Hier ook gewoon al vanaf 6 maanden, net als kiwi en kip/rund.

5 jaar geleden

Reactie op fleurtje-24

Hihi! Ik zie meer dingen staan die ik al een hele tijd geef, incl kiwi, ana ...
Hier ook gehakt, aardbeien, ananas, kip en weet ik veel wat nog meer 🤷‍♀️ gaat allemaal goed, mevrouw vind het lekker en ze lijkt er nog niet 'minder' op geworden te zijn dus zal wel loslopen

5 jaar geleden

Hier eet hij het al vanaf 6 maanden.

5 jaar geleden

Ik wist niet dat het vanaf 12 maanden mocht. Ik dacht is fruit en dan mag het. Mijn zoontje krijgt framboos en kiwi al vanaf 6 maanden. 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Ilse_-_

Hier ook gehakt, aardbeien, ananas, kip en weet ik veel wat nog meer 🤷‍♀️ ...
Volgens de regelgeving van Kind en gezin in België mag dit ook allemaal vanaf 6 maanden, dus veel kwaad kan het zeker niet 😅.

5 jaar geleden

Fruit met een haartje wacht maar een jaartje. Bij de Stefan Kleintjes methode, geef je inderdaad pas na een jaar kiwi, framboos etc. De rede hiervan is dat fruit met een haartje allergische reacties kan veroorzaken en in verband met de darmprijpheid. Wij kiezen ervoor om het schema bijvoorbeeld wel te volgen, maar je kind zal er niet minder van worden wanneer hij/zij wel kiwi etc eet voor het jaar.

5 jaar geleden

Ooo ik geef dit al vanaf 5 of 6 maanden.. maar dikke prima, hij vind het lekker

5 jaar geleden

Die van mij gisteren voor het eerst maar ze vond het wat zuur.. beetje banaan erdoor geprakt en toen vond ze het heerlijk. Ik kijk gewoon een beetje wat ze aankan en proberen kan geen kwaad. (Denk ik)