7 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook! Hij wil zijn winterjas niet aan en ook zijn winterslaapzak niet aan. Ook een dekentje mag ik niet over hem heen leggen in bed. Wordt nog wat als het koud wordt. 🙄
Vandaag schoenen gaan kopen met hem erbij en hem een ijsje beloofd als hij goed mee zou werken in de winkel. Dat ging wonderbaarlijk goed. Misschien omdat we hem erbij betrokken?
Bij nieuwe kleren wil hij niet passen in de winkel of thuis zo lang er nog kaartjes aan hangen. Dan huilt / krijst alles bij elkaar en roept "mama au! Nee!!" Terwijl we hem geen pijn doen. Dus daar werkt het erbij betrekken in de winkel niet. 😆
Maar hoe we hem op een normale manier in zijn winterjas of slaapzak kunnen krijgen weet ik ook niet zo goed. Kunnen hem moeilijk blijven belonen met ijs 😂 Ik hoop ook op een goede tip, maar ben stiekem al blij dat we dus niet de enige zijn!
2 jaar geleden
Ik ken de situatie niet maar lijkt me erg stressvol na alles wat jullie al geprobeerd hebben.
Wel heb ik wat ideeën wat misschien zou kunnen helpen?
Idee 1: vertel hem waarom we soms moeten veranderen van kleding ((het word konden, kun je ziek worden, je word groter waardoor je nieuwe aan mag). Zing aankleedliedjes met hem. Deze kun je makkelijk vinden op YouTube over zomer en winterkleding. Dan leert hij misschien het verschil.
Idee 2: doe samen zijn jasje (die hij niet los kan laten) samen aan bij zijn lievelingsknuffel/pop en leg uit dat die ook een jasje nodig heeft anders word ie ziek.
Probeer er een klein spelletje van te maken of om te buigen.
Heel soms heeft mijn dochtertje dit ook met haar schoenen, maar door het spelenderwijs aan te pakken lukt het 9 van de 10 keer wel om te buigen.
Ik hoop dat je hier wat mee kan
❤️
2 jaar geleden
Oh onze dochter kan soms ook van die momenten hebben.
Wat hier kan helpen is haar hysterisch laten wenen, naast haar op ooghoogte gaan zitten en erkennen dat ze het moeilijk heeft maar zeggen dat de jas echt moet. Als er teveel gebeurd is kan zo een moment wel een halfuur of meer duren, maar nadien is het dan meestal voorbij.
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Een hele mooie winterjas gekocht voor ons zoontje, ook 2 jaar en 3 maanden. En wat we ook proberen hij wil hem niet aan.
Zelfs opa en oma lukt het niet (daar neemt hij normaal gesproken alles van aan). Gelukkig nu nog niet zo koud. Maar binnenkort zal hij het toch aan moeten.