17 Reacties

5 jaar geleden

Ik had het zelfde met me dochter alleen bij mij zij de cb dat ze van kv maar 1keer in de week een poep luier moet hebben

5 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook erg last van zijn ontlasting. In de kraamweek al, na overleg met VK olie in de fles gedaan, dit gaat goed maar zodra we stopte, stopte hij ook qua ontlasting. Toen de kraamhulp weg was ben ik naar de huisarts geweest na weer 4 dagen geen ontlasting, en zij schreef ook lactulose voor. Dit werkt ook goed! Ik kreeg als tip dat het aan de voeding zou kunnen liggen. Wij gaven Kruidvat eigen merk maar zijn nu sinds een paar dagen over naar Hero standaard. Hopelijk werkt dit maar tot nu toe nog niet echt. Vanmorgen maar weer wat lactulose gegeven. Zo zielig om te zien dat het zoveel pijn doet en zoveel moeite kost 😞 Zijn ontlasting is gelukkig niet hard maar het lukt hem gewoon niet goed om het eruit te krijgen..

5 jaar geleden

Mijn zoontje van nu 6 weken poept tot nu toe nooit elke dag. Elke keer zit er 3 tot 4 dagen tussen laatst zelfs 5. Hij lijkt er niet veel last van te hebben en de dag dat hij moet poepen krijg ik meerdere volle luiers. Ik heb gehoord dat dit per kindje kan verschillen.

5 jaar geleden

Je moet je hepar water halen en hiervan een flesje geven... dan gaan ze vanzelf 😊

5 jaar geleden

Reactie op ashxleyx94

Mijn zoontje heeft ook erg last van zijn ontlasting. In de kraamweek al, na ...
Ik heb dat dus ook, ze poept wel elke dag bijna .. maar het kost haar de hele dag om het eruit te krijgen. Ze zit echt zodra ze wakker is te persen,drukken, huilen. En zodra het er eindelijk uit is begint ze gelijk met persen voor de volgende ronde, maar dat duurt minimaal 24uur...

5 jaar geleden

Reactie op ashxleyx94

Mijn zoontje heeft ook erg last van zijn ontlasting. In de kraamweek al, na ...
Nee hier was het dus vorige week na die 4 dagen ook niet hard gewoon dun zeg maar... hoe gaf jij die lactulose? Gewoon puur uit dat maatbekertje? :)

5 jaar geleden

Reactie op proudmama

Ik had het zelfde met me dochter alleen bij mij zij de cb dat ze van kv maa ...
Okee dus het is niet heel raar als er soms 4 dagen niets is...

5 jaar geleden

Probeer eens Omneo 1 kv. Die gebruik ik nu ook voor mijn kleine mannetje. Had veel last van krampjes en dagen geen ontlasting meer. Nu ik hem Omneo 1 geef heeft hij geen krampjes meer en heeft hij weer normaal ontlasting.

5 jaar geleden

Reactie op Living The Good Life

Nee hier was het dus vorige week na die 4 dagen ook niet hard gewoon dun ze ...
Ik heb er een spuitje bij gekregen en dan moest ik 2x 2 ml geven, het gaat op ml/kg. Mijn zoontje was toen bijna 4 kg en mocht dus 4ml op een dag

5 jaar geleden

Wij hadden het met onze dochter de eerste dagen. Via de Duitse apotheek een wonder middeltje besteld tegen krampjes.. het heet sab simplex en het werkt super 👌

5 jaar geleden

Ons meisje van 6,5 week heeft ook moeite met haar ontlasting. Zijn van hero standaard, naar Hero comfort gegaan met infacol erbij. Dit hielp eerst goed. Maar na een paar dagen weer hele harde ontlasting. Dus nu ook lactulose. Na dag 1 al een dunne poepluier. Hopelijk zet dit door. Ze had er zoveel pijn aan, was echt krijsen om haar ontlasting eruit te krijgen.

5 jaar geleden

Reactie op MirandaH

Probeer eens Omneo 1 kv. Die gebruik ik nu ook voor mijn kleine mannetje. H ...
Is speciaal voor krampjes en moeizame ontlasting. Ik heb de Omneo 1 van Nutrilon

5 jaar geleden

Reactie op Nicole-ace

Mijn zoontje van nu 6 weken poept tot nu toe nooit elke dag. Elke keer zit ...
Zelfde hier. Volgens de huisarts kan het normaal zijn voor een baby met flesvoeding om maar 1 keer per week te poepen. De vraag is of de ontlasting soepel is. Zolang het een beetje soepel is, is er geen probleem. Als het harde keutels zijn, moet je wel even aan de bel trekken.

5 jaar geleden

Reactie op MirandaH

Is speciaal voor krampjes en moeizame ontlasting. Ik heb de Omneo 1 van Nut ...
Wij ook om de reden van weinig ontlasting overgestapt naar nutrilon omneo. Mocht je evt al hero hebben dan is er volgens mij de hero nutrasense comfort, werkt hetzelfde.

5 jaar geleden

Mijn zoontje had ook om de 3 à 4 dagen ontlasting. Bij hem was het niet hard. Maar hij had enorm veel last van darmkrampjes. Wat echt goed werkt is Probiotica. Dit zou ik echt adviseren. Sindsdien heeft hij om de dag en soms elke dag(lees soms 2x op een dag) ontlasting! Dit nagevraagd bij de cb en mocht het geven. Staat dat je het 2x per dag mag geven. Zelf doe ik 1 schepje.

VRIEND

5 jaar geleden

Mijn zoontje had ook om de 3 à 4 dagen ontlasting. Bij hem was het niet har ...
Hi Roosje, Wat voor probiotica geef jij hem en hoe? Ik neem zelf probiotica van Orthica sochtends op een nuchtere maag. Capsule open maken en in water op kamertemperatuur oplossen. Weet jij of dit ook helpt? Ik geef volledig borstvoeding en mijn dochter is vandaag 7 weken. 😊

5 jaar geleden

Ik gebruikte lactulose na mijn eerste bevalling om de ontlasting zacht te houden ivm de hechtingen die ik had en de ijzertabletten die ik moest slikken. Is een soort zoetig drankje, kan verder weinig kwaad. Ook gebruikte ik tpen nutrilon omneo (die is voor krampjes en beetje lastige darmen als ik het me goed herinner)