25 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb het bij mijn dochter enkel gehad dat de eerste keer 1 oortje niet goed was. De tweede keer wel. Ik kan je er dus helaas niet bij helpen.
5 jaar geleden
Ik heb hetzelfde mee gemaakt met mijn dochtertje. Gelukkig was de derde test wel goed. Mijn dochtertje was 2 weken te vroeg geboren en zat nog dik in de smeer. Waarschijnlijk heeft dit nog een tijdje in haar oortjes gezeten waardoor de eerste 2 testen niet goed waren.
De derde keer meten ze of de hersentjes reageren, toen was het zo klaar gelukkig.
Ik begon me ook zorgen te maken hoor! Maar onthou wel dat als de derde test nog niet lukt het nog niet zo heel veel zegt.
Ze testen dan met 35 decibel, dat is heel zacht. Misschien dat hij dat dan net niet hoort maar een iets harder geluid wel.
Maar ik begrijp je zorgen zeker!
5 jaar geleden
Bij mijn zoontje moest ze de rest 3 keer opnieuw laten lopen omdat hij zogezegd ook niet geslaagd was. Probleem was dat hij veel te alert is voor zijn leeftijd en de aparte hersengolven niet werden gedetecteerd op het toestel omdat hij te actief naar vanalles aan het kijken was. Pas de 4e keer lag hij bijna in slaap op mijn arm waardoor de test wel was gelukt.
Was het zoiets dat is misgegaan? Of was er duidelijk iets mis met het gehoor van je kindje?
5 jaar geleden
Bij ons is die ook onvoldoende. Mijn zoontje heeft schisis dus wisten dat er wat met zijn oortjes kon zijn. Volgende week moeten we naar het audiologisch centrum
5 jaar geleden
Ik weet dat zo’n test heel gevoelig is qua omstandigheden. Zo moet het kindje stil liggen, kan je zelf niet praten... ons zoontje was verkouden tijdens de test en lag dus niet stil. Ik heb vaker gehoord dat ze terug moeten komen omdat de test niet lukt, maar dat het aan de omgeving ligt en niet aan de oortjes. De test was bij ons uiteindelijk goed. Ik zal inderdaad nog even de derde afwachten :) succes!
5 jaar geleden
Dit was bij ons ook het geval bij zijn rechteroortje. 3 keer moeten testen en bij de 3e gelukkig wel snel goed via de meting van de hersengolven. Er kan zoveel aan de hand zijn zoals oorsmeer of water in het oor. Soms moet het allemaal nog een beetje groeien. Maar ik weet hoe je je voelt, ik was al in tranen nadat het de eerste keer niet goed ging. Die 2 eerste testen zeggen in ieder geval nog niks.
5 jaar geleden
Reactie op Flam
Dit was bij ons ook het geval bij zijn rechteroortje. 3 keer moeten testen ...
Hier vandaag ook veel tranen. Het ene moment kan ik het prima relativeren en bedenk ik me dat er niets aan de hand hoeft te zijn; het andere moment kan ik alleen doemscenario's bedenken. Heeft vast ook te maken met slaaptekort en hormonen... Ik zal het moeten afwachten, maar juist dat wachten iedere keer is zo frustrerend!
5 jaar geleden
Reactie op Astrid32
Ik weet dat zo’n test heel gevoelig is qua omstandigheden. Zo moet het kind ...
Ons zoontje lijkt ook ietwat verkouden, maar niet heel erg ofzo. Hij niest wel vaak naar mij idee en soms zit er n klein opgedroogd snotje in z'n neusje. Verder geen echte snottebellen ofzo ;). Maar mogelijk is dit al genoeg voor het niet slagen van de test.
5 jaar geleden
Reactie op Jacquelinepiene
Bij ons is die ook onvoldoende. Mijn zoontje heeft schisis dus wisten dat e ...
Bij jullie kwam de uitslag dus wat minder onverwacht, maar je had waarschijnlijk toch gehoopt op een betere testuitslag... Veel succes bij het audiologisch centrum met jullie zoontje!
5 jaar geleden
Reactie op J_dc
Bij mijn zoontje moest ze de rest 3 keer opnieuw laten lopen omdat hij zoge ...
Ons zoontje lag beide keren gewoon heerlijk te slapen, dus daar kan het niet aan hebben gelegen. We zullen dus helaas gewoon moeten afwachten en hopen dat we ons nu zorgen maken om niets.
5 jaar geleden
Reactie op Maryk
Ik heb hetzelfde mee gemaakt met mijn dochtertje. Gelukkig was de derde tes ...
Mijn zoontje is 'gewoon' met 40 weken geboren, maar hoop dat het bij hem ook te maken heeft met oorsmeer/vocht in de oortjes waardoor de test 2x niet geslaagd is. Tot die tijd zal ik moeten afwachten, maar daar ben ik helaas niet zo goed in...
5 jaar geleden
Reactie op CookieM
Ons zoontje lag beide keren gewoon heerlijk te slapen, dus daar kan het nie ...
Idd gewoon even afwachten tot de volgende keer en zeker niet gaan doemdenken. Die tests zijn zooo ultra gevoelig aan andere zaken die het resultaat kunnen verstoren. Ik duim alvast mee op laatste keer goede keer 🥰🤞🍀🕯
5 jaar geleden
Bij mijn dochter waren de eerste 2 testen ook negatief (bij 1 oor) en de uitgebreide test (met plakkertjes) was positief! Dus niet teveel zorgen maken. Waarschijnlijk toch wat vocht of oorsmeer in haar linker oortje. Succes!
5 jaar geleden
Reactie op karin veldwijk
Bij mijn dochter waren de eerste 2 testen ook negatief (bij 1 oor) en de ui ...
Hoop dat het zoiets ook is bij onze zoon idd! Probeer me niet teveel zorgen te maken, maar zolang er geen uitsluitsel is, ga je jezelf toch dingen in je hoofd halen helaas....