8 Reacties

10 maanden geleden

Goeiemorgen! Heel goed dat je het meteen goed schoon gemaakt hebt, verder gewoon goed in de gaten houden en bij zwelling, roodheid om de wondjes of andere gekke symptomen zeker contact opnemen met de huisarts. Ik ben dierenartsassistente, dus heel vaak gekke wondjes door oa katten gehad, meestal is er gelukkig niks aan de hand. 😊👍

10 maanden geleden

Reactie op FemkevdV

Goeiemorgen! Heel goed dat je het meteen goed schoon gemaakt hebt, verder g ...
Dit! Mijn broertje heeft kattenkrabziekte gehad wat resulteerde in een abces in een lymfeklier. Duurde even voor men erachter was waarom hij een bult in zijn nek/hals had en waarom die steeds groter werd. Het abces is onder narcose verwijderd. Maar ik ben zelf ook eens gekrabd door en kat en ik heb alleen een klein litteken.

10 maanden geleden

Reactie op Ekein

Dit! Mijn broertje heeft kattenkrabziekte gehad wat resulteerde in een ab ...
Had je broertje ook nog andere klachten, behalve de bult in zijn nek.

10 maanden geleden

Reactie op Ekein

Dit! Mijn broertje heeft kattenkrabziekte gehad wat resulteerde in een ab ...
Oh en wilde nog vragen op welke plek op zijn lichaam hij gekrabd was toen?

10 maanden geleden

Reactie op Babybabyy

Had je broertje ook nog andere klachten, behalve de bult in zijn nek.
Het is al wel 10 jaar geleden, maar wat ik nog weet is dat het begon met zich niet lekker voelen. Hij leek dus 'gewoon' ziek. Ook een paar keer bij de huisarts geweest, want mijn broertje was nooit ziek (hij was al een tiener). En ook de huisarts dacht eerst gewoon aan een virus. Maar toen kwam dus die bult en die werd steeds maar groter en groter (groeide met de dag zeg maar). Toen doorverwezen naar ziekenhuis en daar is toen dat abces en de kattenkrabziekte vastgesteld. En waar hij gekrabd was? Dat weet ik niet meer zo goed. Dat was dus ook al een paar weken daarvoor gebeurd. Ik durf dus niet te zeggen of dat op de plek van het abces was of dat het heel ergens anders was, op zijn been bijvoorbeeld. Maar ik dacht dat hij was gekrabd terwijl hij een kat vasthad. Dus het zal wel in de buurt van dat abces zijn geweest. Hoe gaat het nu met je dochter? :)

10 maanden geleden

Als je je nu al zorgen maakt of je kind iets oploopt van buitenaf kun je ook overwegen je kind te laten vaccineren... je kind gaat dit namelijk nog veeeeeeeeeel vaker meemaken.

10 maanden geleden

Reactie op Ekein

Het is al wel 10 jaar geleden, maar wat ik nog weet is dat het begon met zi ...
Dankjewel voor je reactie! Er zijn geen bijzonderheden op dit moment gelukkig. Inmiddels ook al contact gehad met de huisarts en we houden het nog steeds gewoon id gaten.

10 maanden geleden

Als je je nu al zorgen maakt of je kind iets oploopt van buitenaf kun je oo ...
Misschien kun je overwegen om een ander in de waarde te laten met zijn of haar keuzes.