35 Reacties

5 jaar geleden

Ik was behoorlijk in de war gebracht! Mijn verloskundige zei wachten tot 42 weken en in het ziekenhuis wilden ze diezelfde dag nog een ballonnetje plaatsen. Onder controle heb ik afgewacht tot vandaag 41+4 en heb ik vanmorgen een ballon katheter gekregen. Bedenk voor jezelf hoe lang je wilt wachten. Dat had ik niet goed gedaan!

5 jaar geleden

Reactie op Anela

Ik was behoorlijk in de war gebracht! Mijn verloskundige zei wachten tot 42 ...
Oh dat is wel een goede ja.. dan word je opeens verrast! Ik had al zo een vermoeden dat het dan opeens heel snel kan gaan

5 jaar geleden

Bij mij geen voorkeur, hun bepalen hoe en wanneer. Heb wel aangegeven dat ik zsm wilde en dat gaf ze wel aan bij degene die het in plande..maar uiteindelijk kiezen hun de dag dat er plaats is. Uiteindelijk is het de avond ervoor nog verzet naar een dag later en dat was wel echt rot..

5 jaar geleden

ik ben toevallig vandaag ook in het ziekenhuis geweest met 41.4 om de opties te bespreken mbt inleiden en de kleine even extra testen. Ik kreeg een ctg scan, echo om vruchtwater te bekijken en ze heeft inwendig gekeken hoe de stand van zaken daar was (heb door VK 2 pogingen gehad tot strippen maar mijn baarmoedermond was nog niets verweekt) helaas bleek dat nog steeds het geval dus hebben we opties door besproken om en wanneer een ballon plaatsen zou kunnen. ze stuurde aan op 42 weken te doen, maar aangezien ik zelf het idee heb dat er toch niets gebeurt daar binnen heb ik gevraagd of het eerder zou kunnen. (een ballon plaatsen geeft geen garantie nog direct en kan zelfs 1-3 dagen nodig hebben) dus voor mij persoonlijk liever vandaag dan morgen want wil niet 42 en nog wat zijn en dan weekend er weer tussen etc. dus besloten zsm ballon afspraak plaatsing te maken alleen in het ziekenhuis hadden ze hier deze hele week geen plek meer voor mij. dus ze hebben andere ziekenhuizen gebeld en mag me nu woensdagochtend melden ergens anders waar ze dan weer geen ballon plaatsingen doen maar weer met tabletten werken en dan moet ik daar blijven. Bij ballon plaatsing had ik thuis mogen afwachten. was een lange zit vanmiddag, nu moet ik wel zeggen dat mijn VK had doorgegeven aan ziekenhuis een consult voor opties inleiden en controles baby en ik weet niet of een consult alleen weer anders werkt

5 jaar geleden

Ik mocht alles precies zelf aangeven. Welke dag en hoe ik het voor me zie. Echter geven ze wel aan dat ze in het weekend niet inleiden tenzij medisch noodzakelijk. Omdat ik maandag 42 ben en ik dat echt spannend vind heb ik gezegd, de laatste optie voor het weekend. Zij hebben gekeken wanneer en plek was en zo zijn we eruit gekomen. Duidelijk zijn in wat je wil en hoe je het wil. Kon ook aangeven dat ik graag de mogelijkheid wil om te bewegen etc etc. Heb het gesprek als prettig ervaren.

5 jaar geleden

Reactie op Anela

Ik was behoorlijk in de war gebracht! Mijn verloskundige zei wachten tot 42 ...
spannend!! duim voor je dat het effect heeft direct eerste keer

5 jaar geleden

Ik ben vorige week donderdag ingeleid (39+1). Zou eigenlijk vrijdag zijn, maar ook ik moest uiteindelijk toch een ballon. Tijdens het ballonnetje werd ik om de 4/5 uur aan de CTG gelegd. De volgende ochtend ballonnetje eruit gehaald en kreeg ik een pilletje om wat weeen op te wekken omdat de kleine nog niet optimaal lag. Om 1 uur zijn mijn vliezen gebroken en kreeg de kleine een naaldje in zijn hoofd om de hartslag beter de controleren. 11 uurtjes later was de kleine ter wereld 😊 Je wordt goed in de gaten gehouden dmv filmpjes en controles, dat vind ik heel fijn. Ook deden ze bij mij niets overhaast, omdat het toch zo veilig mogelijk moet zijn voor de kleine. Daardoor heb ik wel 2,5 dag gelegen ipv 1,5 dag. Je bent in goede handen en als je je ergens niet goed bij voelt kan je dit altijd aangeven. Succes met de laatste loodjes 😊

5 jaar geleden

Reactie op Baby_girl

spannend!! duim voor je dat het effect heeft direct eerste keer
Dankjewel! Dat zou heel fijn zijn! Ik heb iig wel al de hele dag krampen/ weeën. Hopelijk zorgt het voor voldoende ontsluiting om morgen de vliezen te kunnen breken! Heb jij al een idee hoe en wat verder?

5 jaar geleden

Reactie op Anela

Dankjewel! Dat zou heel fijn zijn! Ik heb iig wel al de hele dag krampen/ w ...
nee alleen dat ik me woensdagochgend om 7 uur al moet melden in het ziekenhuis en dan pilletjes krijg ipv ballon. ze gaven aan ook voor de zekerheid mn spullen mee te nemen omdat ik met pilletjes niet naar huis kan.. bij jou gaat het inleiden dus morgen echt gebeuren! spannend hoor.. zie je er tegen op?

5 jaar geleden

Ik had dit vandaag. Ik kreeg eerst een gewicht/bloeddruk meting. Toen 30min een ctg scan, daarna een gesprek met de gyn die nog een echo maakte om te kijken naar de ligging en hoeveelheid vruchtwater. Ze deed een schatting kwa gewicht en lengte (4100 gram - 56cm... Joepie 😉) En we maakten een afspraak voor morgenvroeg de inleiding te starten. Deze was op eigen verzoek, niet medisch noodzakelijk, maar ik kreeg de mogelijkheid hiervoor te kiezen vanaf 41 weken dus doe ik graag ivm complicaties vorige bevalling. Succes!😘

5 jaar geleden

Ik had met 41+3 controles en gesprek. Had 2 cm ontsluiting maar alles was nog stug. Nou had ik bij de eerste precies hetzelfde en toen werd ik ingeleid met een ballon. Diezelfde dag was mijn dochter geboren na een super snelle bevalling. Nu dus weer hetzelfde verhaal maar vanwege de 2 cm ontsluiting zou een ballon geen zin hebben. Ze hebben de volgende dag mijn vliezen gebroken om half 10 en om 12 uur al serieuze weeën. Vervolgens om 14 uur pers weeën die ik weg moest puffen want er zat nog een randje. Vervolgens mocht ik persen en 2 minuten later is hij geboren. Ik had nog mogen wachten tot de 42 weken maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Beide keren. Het kan namelijk altijd nog een paar dagen duren voor het inleiden gaat werken.

5 jaar geleden

Reactie op R-25

Ik had met 41+3 controles en gesprek. Had 2 cm ontsluiting maar alles was n ...
Mooi verhaal💖

5 jaar geleden

Reactie op Baby_girl

nee alleen dat ik me woensdagochgend om 7 uur al moet melden in het ziekenh ...
Ja dat hoop ik wel! Als ballonnetje z’n werk doet..ik heb wel wat spanning maar wil vooral m’n meisje gezond in m’n armen hebben! Geef dr eerst een paar tikken op die kleine billetjes omdat ze mama zo lang laat wachten!

5 jaar geleden

Zojuist gesprek gehad.. as vrijdag ballonnetje plaatsen ivm dat ik 0 ontsluiting heb 😟 en dan zaterdag inleiden. Vind het erg spannend allemaal!

5 jaar geleden

Reactie op sunshine30

Zojuist gesprek gehad.. as vrijdag ballonnetje plaatsen ivm dat ik 0 ontslu ...
hoe ver ben jij dan vrijdag? het is ook spannend, ik wilde voor ballonnetje gaan maar in ziekenhuis waar ik nu heen ga doen ze alleen tabletjes.. dus morgen schakelen en afwachten wat dat precies in houdt. (41.5 weken vandaag)

5 jaar geleden

Reactie op Baby_girl

hoe ver ben jij dan vrijdag? het is ook spannend, ik wilde voor ballonnet ...
Vrijdag ben ik 41+4. Ahh ja pilletjes doen ze bij mij als ballon niet werkt en dan moet ik ook gelijk int ziekenhuis blijven als je die pilletjes krijgt. Vreemd al die andere manieren van werken overal toch.. jij veel succes ook

5 jaar geleden

Reactie op sunshine30

Vrijdag ben ik 41+4. Ahh ja pilletjes doen ze bij mij als ballon niet werk ...
jaa.. hoop zo dat de tabletjes zn werk doen en ik niet naar huis gestuurd wordt weer en het morgen gewoon gaat starten

5 jaar geleden

Succes! Ik kreeg gistermiddag met 40+4 een ballon geplaatst omdat ik 1,5 cm ontsluiting had en 2 cm nodig is. Gisteravond bloedverlies, maar gelukkig niets aan de hand met de baby. Ballon er weer uit en zit nu tussen 2 en 3 cm ontsluiting en de baarmoedermond bleek nou wel rijp te zijn (zo snel in een paar uurtjes 😬). Straks om 7 uur melden in het ziekenhuis en dan worden als het goed is de vliezen gebroken en de bevalling ingeleid. Ik ben nu toch wel nerveus 😅 Overigens word ik ingeleid op verzoek, want de zwangerschapspijn is steeds minder verdraagbaar. Ze deden er helemaal niet moeilijk over bij mijn controle gisteren. Ik werd eigenlijk zelfs gevraagd of ik ingeleid wilde worden

5 jaar geleden

Spannend! Succes vandaag! Ik moest me gisteren om 7u melden voor de inleiding. Helaas nog onvoldoende ontsluiting en een niet ingedaald kind, dus konden ze geem vliezen breken. Ik kreeg een tabletje ingebracht en vanaf toen is mijn lichaam zelf de bevalling begonnen. Ik kreeg elke minuut een wee die steeds krachtiger werd. Om 15u is mijn zoon uiteindelijk geboren dus viel echt reuze mee gelukkig 😊

5 jaar geleden

Reactie op Ils_

Spannend! Succes vandaag! Ik moest me gisteren om 7u melden voor de inleid ...
ik duim hiervoor!! hoop dit vandaag ook zo mee te maken. krijg als het goed is vanmorgen ook tabletjes ivm baarmoeder geen verweking