136 Reacties

4 jaar geleden

Toen wij met 5 maanden naar de CB zijn gegaan, woog mijn dochtertje 7,040🥰

4 jaar geleden

Zoontje is enkele dagen geleden 5 maanden geworden. Gemeten op 68cm en 8.3 kg. Stevig baasje 😁 Misschien krijgt je meisje binnenkort een sprong in de lengte en dat trekt dat gewicht dan weer recht. Was laatste keer bij ons ook dat hij iets te stevig zou zijn maar is dan in lengte weer opgeschoten tegen volgende afspraak 😊 Eens ze veel beginnen bewegen, verbranden ze sowieso al weer wat meer denk ik dan.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Mijn dochter woog op exact 5 maand 8.200 kg en was 69 cm groot

4 jaar geleden

Mijn zoon met 5 maanden is 7900

4 jaar geleden

Mijn zoontje was 7.3 bij 5 maanden. Was precies gemiddeld

4 jaar geleden

Hallo Zkia, ik heb precies hetzelfde meegekregen van cb. Over twee maanden moet ik terug komen voor controle. Mijn kleine is net 5 maanden en weegt 7250. Mijn zoontjes dronk laatste tijd wel slecht dit ivm sprongetje waar hij in zat en heeft twee doorkomende tandjes.

4 jaar geleden

Mijn dochter was vorige week bij 5 maand en 2 weken 7140.

4 jaar geleden

Hoezo opletten onze zoon is gister bij cb geweest en ze zeggen dat die goed op schema licht. 68 cm en 7.680 gram

4 jaar geleden

Ik ben vandaag geweest. Mijn dochter is ook 5 maand en weegt 7660. Krijgt 4x per dag 180 ml en hapjes.

4 jaar geleden

Die van mij is 69cm en weeg 6800. Veel last van reflux gehad, tijdje niet aangekomen en drinkt door de reflux ook geen liter, nooit aan de liter gekomen. Vind het voor hem een mooi gewicht ☺️
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Mijn zoon is 4,5 maand en weegt 9,7 kilo. Nu is hij geboren met 4,5 kilo en 55 cm dus het is nooit een kleine baby geweest. Ons werd verteld dat zolang de curve van het gewicht redelijk gelijk op gaat aan die van de lengte dat ze zich geen zorgen maken. Ik denk dat je je instinct moet volgen. Jij als moeder kan zelf wel inschatten of je kindje te hard gaat qua gewicht of niet

4 jaar geleden

Lieze weegt 8.150 kg 64cm en net 5 maanden oud en krijgt borstvoeding, groentehapjes en sinds gisteren ook fruitpapje

4 jaar geleden

Mijn dochtertje was met een maand of 5 67cm en 8115gr

4 jaar geleden

Ik heb een zoontje die ook nog 5x 180 ml krijgt en met 4 maanden en 1 week 7860 woog, hij is nu 5 maanden en bijna een week dus ik denk dat hij nu echt weer wat zwaarder is 🙈. We zijn bezig ok de avondfles af te bouwen dus dat is inmiddels 150ml/5 geworden en de fles van 19:00 uur daar doen we nu wat rijstebloem in. Ook onze kleine krijgt proefhapjes maar daar wil hij ook wel meer van kortom een flinke eter. Hij is daarentegen ook vrij lang. 68,5 cm met vier maanden en 1 week. Met drie maanden kregen we al te horen dat we de avondfles er wel af konden doen maar toen werd hij steeds om 3 uur wakker dus die hebben we vrij snel er weer aan toegevoegd en ook toen werd hij steeds vroeg wakker. Al spijt van dat ik dat gedaan haf want daarvoor sliep meneer heerlijk door tot half 8 😬 en nu niet meer.

4 jaar geleden

Toevallig gisteren ook bij het CB geweest. Onze zoon weegt nu met 5maandn 8200. Het dubbele van zijn geboorte gewicht.

4 jaar geleden

Vandaag geweest en nu 5 maanden en 2 dagen oud, 6.8kilo en 65 cm😊 was 5weekjes te vroeg en inimini maar helemaal bij getrokken💪

4 jaar geleden

7000 ongeveer met bijna 6 maanden Geboren met 2240

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 5 maanden en 2 weken, krijgt 4 flessen van 210 fruithapje en groente hapje en weegt 8582

4 jaar geleden

Mijn zoontje is gisteren gewogen bij cb, morgen precies 5 maanden 7840 en 70 cm

4 jaar geleden

Fijn om jullie berichten te lezen, ik ben meteen wat gerustgesteld 😊 Tuurlijk moet je als moeder je eigen instinct volgen, maar als je dat van cb hoort, blijft het toch in je hoofd spoken. Het advies was ook om van 180ml naar 150ml te gaan, maar heb meteen gezegd dat ik dat niet ga doen. Mijn dochtertje heeft nu echt een fijne ritme (eten, slapen), ik ga dat niet verstoren.