Hi dames,
nieuwsgierig hoe het zit met jullie gewicht laatste weken. ik was erop ingesteld dat in deze laatste weken weegschaal wel omhoog zou gaan omdat de baby elke week harder groeit. tot mijn verbazing weeg ik elke keer hetzelfde terwijl ik mn buik wel zie groeien nog.
laatste 4 weken niks bijgekomen en over laatste 18 weken zelfs maar 3 kilo. ben nu 38 weken
tot nu toe las ik overal in laatste teimester gaan de kilos het snelst
hoe zit dat bij jullie?
Same here ook laatste 5 weken niks aangekomen. Je leest ook best vaak doordat al je ingewanden beetje opgekropte zitten en maagzuur dat je minder gaat eten.
Tot de 20 weken kwam ik wat aan. En eigenlijk daarna nog amper wat bijgekomen.
Elke keer als ik gewogen word verwacht ik dat er nu wel kilo’s bij zijn gekomen, dit is elke keer niet het geval. 🤷♀️
Volgens mij kan het per vrouw heel sterk verschillen en zelfs per zwangerschap. Een vriendin van mij heeft meerdere kinderen en haar gewichtstoename was steeds erg verschillend en toch zijn het allemaal gezonde kindjes🥰👍🏼
Ondanks alle vreetbuien, die niet heel gezond waren, nu al 2 weken geen grammetje er aan. Nouja ik hield wat vocht vast met het hete weer maar dat is er weer af nu. Volgens mij vrij normaal om niet meer aan te komen, ik hoor ook dat mensen de laatste weken afvallen.
Hier ook niet de laatste weken, maar inderdaad, je eet minder, want je zit vol van baby hahaha.. en ik had ook veel last van brandend maagzuur, voordat ze ingedaald was, nu wel weer iets meer het hongergevoel terug, maar kleine porties zijn nu echt voldoende. Dan krijg je minder calorieën binnen dan je lichaam eigenlijk nodig heeft, want je lichaam werkt op volle kracht. Dus je verbranding ligt hoger, ook al doe je niks en de baby blijft pakken, dus zo kun je de laatste weken juist wat gewicht verliezen of blijven hangen. Ik ben er alleen maar blij mee hahaha 🤣
Bij mij gaat het best hard nu. Denk zeker een kilo per week. Heb ook ineens heel erge honger heel de dag door 🙈
Maar zit nog op 13.5 kilo, dus het valt me mee. Morgen 39 weken
Ik net wel. De voorbije maand toch een kilo of vier aangekomen en heel veel honger. Constant honger. Sinds een week heb ik last van maagzuur en dat begint ervoor te zorgen dat ik iets minder eet, maar de honger blijft. Nu 38+2.
Er wordt juist gezegd dat gewicht in de laatste weken minder hard omhoog gaat, het kan zelfs zo zijn dat je gewicht iets afneemt in plaats van toeneemt. Hier ook al 2/3 weken eigenlijk op 't zelfde gewicht gebleven (op een paar grammetjes schommelingen na)
Ik eet me suf de laatste weken! Ben nu 38 weken en juist de laatste weken veel aangekomen! Combi van de groei van m’n meisje en de constante trek in alles wat niet gezond is! En op een of andere bijzondere wijze heb ik genoeg plek voor m’n maag:)
Hier nu 37 weken maar ook ineens de hele dag (en nacht!) door honger! Ik blijf eten. Probeer het zo gezond mogelijk te houden maar lijkt wel of ik maar heel kort verzadigd blijf. Ik gok dat er nog wel wat kilo’s bij komen die laatste weken..
Ik ben redelijk constant aangekomen vanaf halverwege zwangerschap ofzo. Nu ongeveer 8 kg totaal, vrijdag 40 weken zwanger.. Mijn buik is ook enorm gegroeid maar geen extra gewichtstoename.
Toen ik zwanger raakte woog ik 80 kilo. Tot 25 weken ging mijn gewicht snel omhoog. Woog toen 103 kilo. Ik ben nu 38 weken zwanger en zojuist even op de weegschaal gestaan, weeg nu 106 kilo. 2 weken geleden woog ik nog 103 dus afgelopen 2 weken nog 3 kilo erbij gekomen. Maar vind dat niet gek want heb afgelopen 2 weken ook weer extreem veel honger. Meer zal ik niet aankomen want ik wordt vanmiddag ingeleid.
Het is normaal tegen het eind. Baby groeit heel weinig in gewicht en wat meer in lengte. Eten doe je waarschijnlijk zelf iets minder ( ik wel). Dus daarom lijkt het zo dat je niets aankomt. Baby komt maar paar gram per dag aan. Ik ben zelf ook rond hetzelfde gewicht gebleven sinds de afgelopen maand.
Volgens mij gaat in de laatste weken de groei van de baby ook af van de hoeveelheid vruchtwater. De baby krijgt dus minder ruimte en zal gaan indalen.
Mijn gewicht staat ook sinds een week echt stil en ben nu 37 weken
Nu bijna 37 weken en al 4 weken niet meer aangekomen, in totaal tot nu toe 7.5kg aangekomen. Verloskundige zegt dat dat allemaal prima is zo lang ik me goed voel.
Nu 36+5 en ik ben niets bijgekomen tussen 20w en 32w. Buik en baby groeide nochtans goed. Nu sinds 32w nog zo'n 2kg aangekomen. Gyn verwachte niet dat er nu nog veel gewicht zal bijkomen.
Laatste weken is het normaal dat je gewicht redelijk stabiel blijft.
Was 24 kg aangekomen tot 34 weken, maar laatste 4 weken juist 2 kg afgevallen, dus dat is fijn. Terwijl ik veel minder beweeg en niet het idee heb dat ik minder eet..