31 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben met 35 weken opgenomen in het ziekenhuis met het hellp syndroom. Ik ben echt doodziek geweest. Met 36 weken bevallen van een gezond jongetje!
Ik ben nu 7 weken verder en ik kan nog erg weinig. Conditie is erg slecht, maar ook mijn hoofd laat het erg afweten. Ik kan weinig prikkels verdragen, heb een slechte concentratie en heb veel rust nodig. Das best lastig met zo'n klein jongetje... Ik heb gelezen dat het herstel lang kan duren.
Ik denk dat we vooral goed naar ons lichaam moeten luisteren en het belangrijk is om voldoende rust in te bouwen. Het kan alleen maar beter worden!!
5 jaar geleden
Reactie op Hestes
Ik ben met 35 weken opgenomen in het ziekenhuis met het hellp syndroom. Ik ...
Ik heb me ook echt hondsberoerd gevoeld. Ik zei nog tegen mijn vriend, ik doe liever nog 10 bevallingen dan dat hellp syndroom 🙈
Ik ben nu vier weken verder en merk inderdaad dat concentratie ook wel een dingetje is. Ze zeiden in het ziekenhuis dat je daar nog zelf een half jaar last van kan hebben. Ik merk dat ik in het begin vooral moeite had met accepteren en beseffen wat er met mij gebeurde. Ik kreeg het dus pas na de bevalling. Wij stonden op het punt om naar huis te gaan en toen werd in ineens super ziek.
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor je weer de oude bent. Maar inderdaad, rustig aan, luisteren naar je lijf en vooral geduld hebben. Beterschap voor jou en geniet van je kleine man 😊
5 jaar geleden
Ik heb bij mijn oudste een post partum eclampsie gehad. (Zo’n epileptische aanval door te hoge bloeddruk, zwangerschapsvergiftiging) Dit was dus ook na de bevalling. Herstel duurt bij mij lang. En mijn concentratie en geheugen is altijd minder gebleven. En zo heb ik altijd nog steeds makkelijk last van prikkels. Maar wel na 10 weken aan het werk gegaan. Veel onbegrip voor de situatie. Bij de 2e nergens last van gehad. En nu 7 weken geleden van de 3e zoon bevallen en die is voor de zekerheid eerder gehaald ivm oplopende bloeddruk.
5 jaar geleden
Reactie op Boys Mama
Ik heb bij mijn oudste een post partum eclampsie gehad. (Zo’n epileptische ...
Bij jou ook na de bevalling dus, dat hoor je namelijk niet zo vaak. Bizar om te lezen dat zoiets blijvende ‘schade’ kan houden. Hopelijk gaat alles goed met jullie en met de kleinste!
5 jaar geleden
Reactie op DanaeClaes
Bij jou ook na de bevalling dus, dat hoor je namelijk niet zo vaak. Bizar o ...
Ik was wel blij eigenlijk dat het na de bevalling was. Zo had de kleine er geen last van. Ik ben door die aanval in coma geraakt en je hersenen krijgen daardoor een flinke opdonder. In mijn geval is de 'schade' daardoor wel te verklaren. Verder gaat alles gelukkig weer prima. Hopelijk ben je snel weer de oude.
5 jaar geleden
Reactie op Boys Mama
Ik was wel blij eigenlijk dat het na de bevalling was. Zo had de kleine er ...
Ja dat is ook weer zo. Voor mij was het gewoon zo bizar om te beseffen dat er iets goed mis was met me. Na de bevalling ging alles super goed en ik mocht wat eten, douchen en dan mochten we lekker naar huis. Totdat ik al mijn eten eruit gooide en toen ook bleek dat ik enorm veel bloed aan het verliezen was. Dus voor mij was het mentaal in het begin echt heel zwaar. Daarna kwam het besef dat het echt niet goed ging met me. Gelukkig gaat het al veel beter nu. Af en toe nog wat laag in energie en conditie.
Fijn dat met jou/jullie alles weer goed gaat!
5 jaar geleden
Ik heb bij beide kinderen het hellp syndroom gehad bij de eerste met 37 weken en mijn tweede met 38 weken. Bij de eerste hebben ze me zolang door laten lopen (vanwege dat m’n dochter in stuit lag) dat ik echt al slecht was op de dag van de bevalling. Het herstel duurde ook echt wel lang en vond het maar moeilijk om te accepteren dat ik zo weinig kon doen en hebben. Ik voelde me na een half jaar denk ik pas weer de oude. Bij de tweede hebben ze me redelijk snel ingeleid en waren alle waardes nog beter, het herstel ging ook veel vlotter. Ik ben nu 4 weken terug bevallen en voel me nog niet de oude maar voel me wel een stuk beter fysiek als bij de eerst. Ik wist niet eens dat het ook na de bevalling nog kon komen. Heel veel sterkte met het herstel, het heeft z’n tijd nodig. Doe vooral rustig aan want het is niet niks wat je hebt meegemaakt.
5 jaar geleden
Reactie op ligny02
Ik heb bij beide kinderen het hellp syndroom gehad bij de eerste met 37 wek ...
Wat vervelend dat ze je bij de eerste zolang door hebben laten lopen. En ook balen dat je het bij de tweede weer kreeg. Schijnbaar kan het tot 8 dagen na de bevalling opspelen, bizar hè! Wist ik zelf ook niet. Ik voel me fysiek redelijk, maar merk wel dat ik inderdaad echt rustig aan moet doen. Niks voor mij, en dat maakt het af en toe zo lastig 🙈 jij ook veel sterkte met het herstel en geniet van je kleintje!
5 jaar geleden
Hier ook met 38+3 ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging, bij de bevalling (uiteindelijk spoed keizersnede met complicaties) 1750ml bloed verloren. Nu 4 weken verder. Slik extra ijzer om het niveau weer goed te krijgen en verder merk ik inderdaad dat ik nog veel vermoeid ben en veel minder kan hebben. Ook m’n scherpte is nog niet helemaal terug (geestelijk). Hoop dat er de komende weken nog wel flink wat verbetering in zit. Wandelingen maken dagelijks van minimaal 30 minuten voor het opbouwen van m’n conditie werd iig aangeraden, dus dat doe ik nu al 2 weken netjes.
5 jaar geleden
Hier ook met 38+3 ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging, bij de bevall ...
Jeetje zeg ook zoveel bloed verloren ik had met een spoed keizersnede 2 liter bloed verloren voel me ook erg vermoeid nog het is nu twee weken en vier dagen geleden maar kan echt nog geen 30 minuten lopen dan wordt ik heel erg duizelig vind het knap dat jou dat wel lukt.
5 jaar geleden
Hier ook met 38+3 ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging, bij de bevall ...
Jeetje dat is veel bloedverlies! Ik had ook veel bloedverlies, rond de 1500 volgens mij. En slik ook ijzertabletten bij. Maar iedere dag 30 min. Wandelen is mij niet verteld. Maar zal ik ook maar eens mee beginnen als dat hete weer voorbij is 😅 Beterschap! Hopelijk voel je je snel beter!
VRIEND
5 jaar geleden
Geen hellp syndroom maar wel 3500ml bloedverlies 🙄 twee dagen ziekenhuis. Ze is met 39.0 geboren en is vandaag 6w1d oud.
Ik slik gentle iron van Solgar want mn Hb (ijzer) is van 8.5 naar 5.6 gegaan. Ik ben erg ziek geweest voelde me heel erg slap en mensen hebben getwijfeld of het wel goed zou komen..
Ik slik buiten de ijzer preparaten ook drie keer per dag hoog gedoseerd vit C en magnesium.
1 x per dag organische multivitamine en visolie.
Ik zag ook witte vlekken voor mn ogen en ik kom moeilijk concentreren (niet lezen, geen aandacht erbij houden, veel te snel te overprikkeld)
Het lijken veel supplementen die ik tot me neem maar ik voelde me er wel veel beter door. Ik kan gelukkig van mn dochter genieten !
Gentle iron van Solgar is echt heel goed en vit C een paar keer per dag doet ook erg goed. (En kan geen kwaad!)
Je lichaam heeft een mega prestatie geleverd, wees lief en help haar een beetje dan voel je je zelf ook beter! 😘
Veel succes meid ik hoop dat je je gauw weer een beetje beter voelt..
5 jaar geleden
Reactie op AnBlok1
Geen hellp syndroom maar wel 3500ml bloedverlies 🙄 twee dagen ziekenhuis. ...
So dat is extreem veel bloedverlies! Kan me voorstellen dat dat heel heftig is. Mijn hb waardes waren hetzelfde als bij jou en slik daarom ook iedere dag een ijzer tabletje. Vitamines niet, maar wellicht is dat inderdaad wel slim om te gaan doen. Mijn kleine is vandaag precies een maand oud, dus moet gewoon nog geduld hebben en mijn lijf rustig laten herstellen.
Geniet van je dochter en nog veel beterschap gewenst!
5 jaar geleden
Reactie op DanaeClaes
Jeetje dat is veel bloedverlies! Ik had ook veel bloedverlies, rond de 1500 ...
Ik probeer met dit weer of ‘s ochtends vroeg of s avonds na 9 uur een stuk te lopen, dan is het nog wel “goed te doen” haha! Succes met je herstel ook!
5 jaar geleden
Jeetje zeg ook zoveel bloed verloren ik had met een spoed keizersnede 2 lit ...
Gewoon rustig aan en goed naar je eigen lichaam luisteren! Succes met je herstel ook!
5 jaar geleden
Gewoon rustig aan en goed naar je eigen lichaam luisteren! Succes met je he ...
Dankjewel. Doe ik! Maar af en toe is mijn hoofd het er niet mee eens. Dan wil ik zo graag nog van alles doen, maar fysiek gaat het gewoon niet. En daar baal ik dan enorm van. Het is nou eenmaal zo, maar merk dat ik het daar af en toe nog lastig mee heb.
5 jaar geleden
Ik probeer met dit weer of ‘s ochtends vroeg of s avonds na 9 uur een stuk ...
Dan is het inderdaad nog wel enigszins te hebben. Dankjewel!
5 jaar geleden
Ik heb dit in 2015 gehad met zwangerschap van tweeling met 25 weken is de zwangerschap afgebroken dmv een bevalling zonder levende kindjes. 9 maanden moest ik herstellen, maar was na 6 wk fysiek al veel beter. 3 mnd later opnieuw een positieve test in handen. Nu 2 prachtige dochters en 2 vlindertjes. Het herstel kan heel snel gaan, maar ook maanden duren.
5 jaar geleden
Ik had voor de bevalling hellp syndroom waardoor ik een spoed keizersnede kreeg afgelopen mei terwijl ik in juli uitgerekend was. Ik doe gewoon nog rustig aan en merk dat ik nog niet de oude ben, snel moe en overprikkeld
5 jaar geleden
Gewoon rustig aan en goed naar je eigen lichaam luisteren! Succes met je he ...
Dank je wel vandaag uitslag gehad met bloedprikken van 5 HB in twee weken naar 7 HB gegaan met floradix elixer gaat al boven verwachting de goeie kant op. Jij ook heel veel succes met je herstel😄