17 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg heel graag. Hier is tandenpoetsen ook elke dag een strijd.

4 jaar geleden

Ik zet hem altijd op het toilet neer zodat hij kan zitten, en dan mag hij mijn tanden poetsen en dan poets ik zijn tanden. Vind hij heel leuk. Wel super kort, dus her is tandenpoetsen in sneltreinvaart 😅

4 jaar geleden

Voor haren doen heb ik geen tips. Ik ren met de gel achter hem aan. Maar dat is met een meisje geen doen

4 jaar geleden

Hij krijgt een tandenborstel in zijn handje en doen het samen. En tussendoor krijgt hij ook weleens een tandenborstel

4 jaar geleden

2 tandenborstels: 1 in zijn hand en 1 in de mijne. Terwijl hij zelf poetst, poets ik hem van de andere kant.

4 jaar geleden

Reactie op Sigu

2 tandenborstels: 1 in zijn hand en 1 in de mijne. Terwijl hij zelf poetst, ...
oh ja tandenpoetsliedjes helpen ook goed!

4 jaar geleden

Ik poets zijn tanden met een liedje en daarna mag hij altijd zelf nog even "poetsen"

4 jaar geleden

Tanden poetsen met het tandenpoets filmpje / liedje van Jokie en Jet op youtube. Ideaal. Hij huilt nu alleen nog als hij nieuwe kiezen krijgt. Hij mag zelf altijd even na poetsen.

4 jaar geleden

Ook hier hebben we twee tandenborstels. Zij een met een leuk diertje erop. Ik een andere. En dan afwisselend een liedje zingen (poetsen, poetsen, poetsen van Jokie), zij mijn tanden poetsen, allebei zo lang mogelijk “Aaaaa” zeggen, en natuurlijk de tandpasta van de borstels afzuigen. Nou, uiteindelijk krijg ik het wel voor elkaar om alle tandjes aan te tippen met mijn borstel. Voor haren hebben we ook nog geen oplossing gevonden. We zijn maar naar de kapper gegaan, nu heeft ze een bob’je. Wel een leuk detail, laatst was een vriendin van ons hier, die mocht gewoon een staartje bij haar maken. Dus misschien elke ochtend de buurvrouw vragen of zij het even komt doen. 😉

4 jaar geleden

Mijn zoontje vind tandenpoetsen geweldig. Hij komt zelf met de tandenborstel aanlopen als hij hem binnen handbereik heeft liggen😁

4 jaar geleden

Tandenpoetsen hier ook drama... het doet vlgs mij ook zeer omdat er steeds wel een tand of kies doorkomt. Dus wil ik ze toch allema even raken moet ze eventjes in de houdgreep (zo noem ik het maar) en daarna mag ze zelf poetsen wat ervoor zorgt dat de tranen heel snel opgedroogd zijn. Haartjes heeft ze nog niet veel dus dat doe ik tijdens het aankleden even op het aankleedkussen. Beetje Zwitsal en een babykrul met een zachte borstel. Haarbandje in en klaar. Zoonlief van 3 vind de gel ook maar niks. Doe ik vaak onder het eten als hij aan tafel zit.

4 jaar geleden

Tandenpoetsen doen we hier altijd zittend op bed, met op de tablet het tandenpoetsliedje van Jokie via YouTube. Als hij zijn tandenborstel ziet pakt hij al meteen de tablet. Totaal geen strijd zo. Daarna speelt de tablet automatisch een filmpje af van Bumba, ideaal tijdens het aankleden, blijft hij tenminste op zijn plek zitten. Dan doe ik ook meteen zijn haartjes.

4 jaar geleden

Hier hier helpt een filmpje bij het tandenpoetsen (van prodent) ook. Eerst poets ik haar tanden en dan mag zij het doen. Het is niet heel erg lang, maar in ieder niet met tegenzin;-) Het maken van een staartje heb ik geen advies voor. Na het aankleden doe ik haar haren en ze blijft vaak keurig zitten.

4 jaar geleden

Bij ons was het ook altijd drama met tanden poetsen. Wij hebben toen een elektrische tandenborstel gekocht. Dat vond ze super leuk en interessant. We hebben haar eerst de tandenborstel zelf gegeven en en haar een beetje mee laten spelen en nu vind ze het prima, en doet ze haar mondje zelfs al open als we zeggen dat we gaan poetsen.

4 jaar geleden

Hier ook strijd met poetsen en staartje… ik poets haar liggend op het aankleedkussen. En terwijl ik haar in een soort houdgreep met 1 hand/arm houdt poets ik met mijn andere hand terwijl ik een vrolijk tandenpoetsliedje zing… haren lukt de ene dag wel de andere dag niet (dan maar met een grote krullenbol de dag door). Ik ga binnenkort ook maar eens een electrische borstel proberen

4 jaar geleden

Ik doe haar haartjes meestal als ze op hert eetstoel fruit aan het eten is. Ze vindt het heerlijk, en terwijl ze met haar vorkje bezig is met stukjes fruit prikken, kan ik zelfs vlechtjes maken. In het begin rende ik achter haar aan tijdens het kammen😅

4 jaar geleden

Hier bij verzet zelf laten poetsen en eigenlijk van de 1 op andere dag mochten wij poetsen. Nu soms verzet ze een beetje maar en zeg ik altijd: mama tandjes poetsen, we stoppen nog niet 1x boven en 1x onder. Daarna dans ik op het tandenpoetsen lied van juf roos haha vind ze geweldig