13 Reacties

5 jaar geleden

Wij hebben een proefpakket gebruikt en konden daardoor kiezen wat we fijn vonden. Dat waren de kleinste maatjes die je maar kort gebruikt. We kozen voor popilini, one size waarbij je een overbroekje moet gebruiken die ze wel in hele toffe kleurtjes hebben! Uiteindelijk hebben we die luiers maar weinig gebruikt omdat het helemaal nat is bij verschonen en je dus echt wel vieze handen krijgt.Je wil dan eerst je handen wassen voordat je verder gaat. En het was een heel groot pakket om zijn billen :p Vorige week nog 1x aan gedaan, het paste veel beter maat jij kreeg wel hele dikke billen. Het leek wel een kegeltje🤭toen wisten we weer waarom wegwerp fijn is, geen vieze handen. Voordeel van wasbaar is wel dat je bijna geen afval hebt. Na onze proefperiode in de eerste weken moesten we op eens weer regelmatig restafval wegbrengen.

5 jaar geleden

Hier een groot fan van wasbare luiers! Wij gebruiken vanaf de geboorte al totsbots bamboozle. Je hebt maat 1, daar begin je mee en vanaf ongeveer 5 kg kun je over op maar 2. Ons dochtertje lekt zelden door en we hebben er zelf inmiddels (ook met oefenhapjes en daardoor veranderde poep) zo een systeem ontwikkeld dat het heel hygiënisch gaat. Als je bedenkt hoe slecht wegwerp luiers te recyclen zijn, vind ik dit zo een kleine moeite! Maar goed, uiteraard eigen keuze. Je merkt alleen dat wij enthousiast zijn;-)

5 jaar geleden

Wij hebben AIO luiers! We hadden eerst Happy Flute. Deze zijn fijn in gebruik, alleen waren ze met maatje 74-80 eigenlijk al te klein. Wel prima voor smalle billetjes. Hierna gekozen voor Bambino Mio Miosolo. Heel vergelijkbaar met de Happy Flute, wat ons erg trok vanwege de goeie ervaring. In beide gevallen hebben we specifiek gekozen voor klittenband sluiting, omdat dit beter passend te maken is. Happy Flute haalden we via AliExpress, voor zo'n €9 per luier. Dus minder dan €250 voor een voorraad luiers. De Bambino Mio kochten we 4 pakketten van 6 van zo'n €115 per stuk. Wij zijn uitgegaan van wat geadviseerd werd, 25 luiers. Maakt dat je de tijd hebt om te wassen c:

5 jaar geleden

Reactie op EMFvanAtten

Wij hebben AIO luiers! We hadden eerst Happy Flute. Deze zijn fijn in gebru ...
O via ali, slim. Waar zocht je op?

5 jaar geleden

Reactie op Carmenb

O via ali, slim. Waar zocht je op?
Degenen die wij hebben, zocht ik als Happy Flute diaper. Ze zijn er met drukknopen en met klittenband. Wij zijn voor klittenband gegaan. De Bambino Miosolo heb ik het goedkoopst op kidzstore.eu gevonden (zelfs goedkoper dan hun eigen website!).

5 jaar geleden

Reactie op EMFvanAtten

Degenen die wij hebben, zocht ik als Happy Flute diaper. Ze zijn er met dru ...
Dankjewel

5 jaar geleden

Wij hebben little Lamb maat1 en 2. Maat 1 ongeveer tot 8 maanden daarna maat 2. Nu voor de tweede hetzelfde systeem. De overbroekjes van little Lamb lekte altijd door, dus overgestapt op Happy bear en daar tevreden over! Met verschonen inleg vel in een hondenpoep zakje bij restafval en verder de plasluiers direct in een afgesloten emmer van totsbots. We werken nu al twee jaar met wasbare luiers en het was even zoeken naar juiste systeem maar verder tevreden. Eerste zes maanden is het een groot pakket aan de billen maar na zes maanden kloppen de verhoudingen veel beter en is het prima! We nemen een maatje groter qua broekjes. Snachts gebruiken we wel wegwerp omdat de nachtluiers niet zo goed bevielen ivm geur in de ochtend.

5 jaar geleden

Hier ook een grote fan. We gingen voor aio van Bambino Mio. Vooral omdat deeze voor het kinderdagverblijf en haar grootouders even gemakkelijk in gebruik zijn dan een wegwerpluier. Tijdens de nacht zijn ze wel niet lekvrij. Ik kocht nachtluiers maar zelfs daarmee was ze 1/2 nat dus ben ik terug wegwerp beginnen gebruiken in de nacht.

5 jaar geleden

Reactie op Vogeltje 86

Wij hebben little Lamb maat1 en 2. Maat 1 ongeveer tot 8 maanden daarna maa ...
Wij hebben ook little lamb (bamboe luier met overbroekje), maar nog geen lekkage gehad (na bijna 7 maanden). Wel kon maat 1 na 3 maanden niet meer gebruikt worden (kon tot 9 kilo ongeveer, maar hier vanaf 6,5 kilo al niet meer). Dat was wel zonde, want wegwerpluiers waren voor die eerste fase dus goedkoper geweest. Maarja we deden het ook voor het milieu en hij heeft nu eenmaal wat meer spek om de beentjes;)

5 jaar geleden

Hier nog een groot fan van wasbare luiers! Ik gebruik voor mijn dochter sinds de geboorte Bamboozles van TotsBots: eerst maat 1, daarna maat 2! Eigenlijk nooit doorlek problemen oid! Ook met veranderde ontlasting bij proefhapjes gaat t heel goed, met inleggers! Wij hebben ze aangeschaft via Kaatje Katoen, aanrader! Je kunt daar ook n advies gesprek aanvragen bij n consulente... in coronatijd online, maar heel duidelijk!

5 jaar geleden

Oja en als overbroekje gebruik ik de Peenut Wraps van TotsBots! Ook echt top!

5 jaar geleden

Reactie op Josë

Hier nog een groot fan van wasbare luiers! Ik gebruik voor mijn dochter sin ...
Same here! Ideaal. En de was merk je ook bijna niet .

5 jaar geleden

Hier ook fan van de totsbots bamboozles en het liefste wel met peenut wraps. Ik heb ze tweedehands gekocht en daardoor een groot pakket van 20 in maat 1en 40 in maat 2. Ideaal want daardoor liggen er ook bij de opa en oma luiers. Maar zeker geen must, 20 a 25 luiers met een stuk of 5 overboekjes zou ook voldoende zijn. We hebben eerst pocket luiers van pandabeer gehad, maar ik vond het niet fijn dat die drukknopen had en ze pasten in het begin niet goed om zijn komt waardoor we telkens ongelukjes hadden. Toen zijn we over gegaan naar de totsbots. Wij wisselen wel af, als we gaan wandelen dan doen we wegwerp luiers aan vanwege het gemak en dat je die wat langer aan kunt laten na een plasje. En s nachts ook nog vaak een wegwerp omdat mijn vriend anders denkt dar hij wakker gaat worden als de luier nat is. Onze zoon wordt even goed nog vaak wakker, dus of dit echt zo is betwijfel ik. En als we nu ongelukjes hebben is het altijd met de gewone luiers. Ik heb al vaak gedacht, als hij nu een gewone luier aan had, zat t tot over zijn oren en nu is alles erin gebleven. Ook fijn dat je beter idee hebt hoeveel hij heeft geplast (onze zoon is iets te licht en drinkt niet altijd goed). Zou het zeker aanraden!