41 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Ah een lotgenoot😅 Ja dat licht scheelt enorm! Hoe laat en lang slaapt hij ...
12uur/half 1 naar bed tot half 3/3uur. Wat ik doe als ik merk als hij tussen 10 en 11 moe wordt is even lekker met hem op ons bed liggen. Even rusten, boekje lezen. En dan na 20 min is hij weer wat fitter en redt tie het prima tot 12uur. Gaat savonds om half 7 naar bed en dan idd half 6/6uur wakker. Geen idee wat ik anders kan doen om hem langer te laten slapen. Deze fase is lastig. Ik laat hem soms ook nog wel eens sochtends om half 10 45min slapen. Bekijk het echt per dag.
2 jaar geleden
Reactie op Jessicav899
12uur/half 1 naar bed tot half 3/3uur. Wat ik doe als ik merk als hij tusse ...
Hier nog een lotgenoot ;) hier slaapt ze vanaf circa 18.15 tot ergens tussen 05.00 en 05.45u. Later naar bed maakt geen verschil. Overdag nu 1 slaapje rond 12u, maar die is vaak heel kort (een uurtje). Soms pakt ze hem langer maar maakt voor vroege wakker worden geen verschil 🤷♀️
2 jaar geleden
Reactie op Mam84
Hier nog een lotgenoot ;) hier slaapt ze vanaf circa 18.15 tot ergens tusse ...
Ja hier ook geen lang slaper smiddags! Daardoor vroeg naar bed en dus vroeg wakker want maakt nachten van 11 uur. Ach het is bijna zomertijd 🤣
2 jaar geleden
Reactie op Julibabygirl
19.00 tm 8.00 slaapt ze en smiddags van 13.00 tm 15.00 😊
Ben ik heus niet jaloers op😅
2 jaar geleden
Reactie op Purrie 1987
Ben ik heus niet jaloers op😅
Oow hier is t ook niet altijd eve makkelijk geweest haha. Het eerste jaar veel gehuil en gebroken nachten gehad, huilbaby en allergieën en reflux. Maar het is nu wel een stuk beter geworden gelukkig. Nu nog als ze sprongetje heeft of iets slaapt ze lastig. Maar merk ook dat ze nu smorgens toch vaker om 7.30 zich al meld. Maar hoe ouder hoe minder slaap ze snachts nodig hebben toch?
2 jaar geleden
8 op 10: Nacht van 20:30 tot 7:30. Dutje van 12-13 tot 15. Mijn zoon soms wil langer overdag slapen maar ik probeer tot 15:30 max houden.
Hij sliep altijd goed. Rond 17-18 maanden waren pittige 6 weken, elke nacht rond 2-3 uur wakker en een uur wakker blijven ( daarna weer slapen), toen was hij wakker rond 8:30. Hij slaapt s nachts meestal 10,5-11,5h, overdag zijn dutje duurt 1,5 tot 3h.
2 jaar geleden
Ze gaat hier savonds rond 20 a 21 uur naar bed, snachts komt ze geregeld en beland vaak tussen in maar dit komt door medische omstandigheden dat ze dit gewend is en proberen dit nu langzaam af te bouwen dat ze weer in d'r eigen bed slaapt gezien ze geholpen is etc en er zijn inmiddels al nachten bij dat ze doorslaapt in d'r eigen bed🥳, sochtend komt ze rond 9 uur meestal en smiddags gaat ze rond 13 uur naar bed tot 15.00 a 15.30 maar gaan we ook inkorten gezien ze savonds ineens weer heel slecht inslaapt moet zeggen het is er 1 met oneindig energie zoals d'r moeder🤣
2 jaar geleden
Hier ook een dreumes van 19 maanden. Gaat om 19:15 naar bed en wordt tussen 7:30 en 8:30 wakker. Middag slaapje van 12:20 tot ongeveer 14:00 of wat langer. Heerlijk ritme zo…moet ook wel zeggen dat ik mijn kids eigenlijk nooit voor 7:30 uit bed haal. Als ze vroeg wakker zijn en kletsen vallen ze vaak gewoon weer in slaap
2 jaar geleden
Als na onze zomervakantie afgelopen augustus overgegaan op 1 dut. Zat tijdens onze vakantie geen ritme in en bij thuiskomst nieuwe slaaptijden ritme.
Rond half 7 wakker en ging rond half 12 naar bed tot half 3/3 uur. Nu gaat hij een half uur later en meestal een lange dut tot half 3/3 uur en s'avonds rond 7 uur naar bed
2 jaar geleden
Hier met 20 maanden nog altijd een vroege vogel. Wakker tussen 5 en 6 (vaker 5u dan 6u). 12.15 weer in bed. En dan is het duimen voor een lang dutje, maar meestal niet langer dan 1 uur en 20 minuten (en dan hebben we geluk, vandaag was het 35 minuten en huilend wakker). Om 18.15u weer in bed.
We hebben echt van alles geprobeerd, lang traject met slaapcoach, 2 slaapjes, 1 slaapje, vroeg naar bed, later naar bed.
Overdag gaat het naar bed leggen vaak ook gepaard met huilen/weerstand en bij een kort slaapje ook huilend wakker worden en niet uitgerust.
Ik ben radeloos als ik jullie ritmes lees. Wat doen we verkeerd??
2 jaar geleden
Reactie op Mam84
Hier met 20 maanden nog altijd een vroege vogel. Wakker tussen 5 en 6 (vake ...
Hier ook geen droomritme. Al bijna 20 maanden niet 😬
We proberen het maar te accepteren en zuchten af en toe flink😅
En we zijn een beetje jaloers op de opvang. Daar gaat hij 1 keer per week naartoe en dan slaapt hij 2,5 uur🙄 Wij zijn al blij met 1,5 uur. Maar vaak is het korter.
Misschien helpt dit nog om te zien dat je kindje gemiddeld wel aan voldoende slaap komt: https://www.eossleep.com/2015/02/12/national-sleep-foundation-updates-recommended-sleep-times-for-different-ages/
2 jaar geleden
Reactie op Mam84
Hier met 20 maanden nog altijd een vroege vogel. Wakker tussen 5 en 6 (vake ...
Hier was de overgang naar 1 dutje niet fijn, ze werd ineens 1,5 uur eerder wakker dan voorheen. Op dagen dat we thuis zijn gaat ze nu rond 11.00u al naar bed en slaapt dan 2 uur. Daarna eten we dan pas brood.
Om 19.00u krijgt ze nog een flesje en dan direct naar bed. Ze wordt nu weer oude tijd wakker.
Misschien helpt het om eerder op bed te leggen?