53 Reacties
5 jaar geleden
Zie mijn (zelfde) vraag in dit topic. Ik heb hetzelfde en ze spuugt ook veel dan. Misschien een keertje flesvoeding bijgeven en kijken of ze dan langer kan? Is het een grote baby? Mijn oudste was 9 pond bij de geboorte en had altijd honger. Moest vanaf het begin bijvoeden naast de bv.
5 jaar geleden
Ik voed ook op verzoek en onze zoon kwam eerst ook elke 2 uur. Gaat vanzelf meer tijd tussen zitten hier. Nu soms zelfs 4 uur als ie een lange dut doet. Hij is nu 10 weken. Rekken doe ik niet, ik eet zelf ook als ik honger heb. Merk vooral 's ochtends dat ie vaak na 2/2,5uur weer wil drinken. Middag vaak 3 a 4 uur ertussen. Ik deed wel soms als ie in slaap viel tijdens het drinken aan z'n voetjes friemelen om hem wat langer wakker te houden om te drinken zodat ie wat meer verzadigd was en langer door kon 😁
5 jaar geleden
Reactie op 23-7
Zie mijn (zelfde) vraag in dit topic. Ik heb hetzelfde en ze spuugt ook vee ...
Ik kan jou vraag niet terug vinden. Maar ze spuugt eigenlijk helemaal niet. Ze was 6 pond bij de geboorte en laatste keer bij het CB ruim 8 pond. Moet morgen weer naar het CB ben erg benieuwd en zal dan ook even naar het bijvoeden vragen
5 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Ik voed ook op verzoek en onze zoon kwam eerst ook elke 2 uur. Gaat vanzelf ...
Het rekken voelt ook niet goed moet ik zeggen.. ik hoop dat het hier straks ook iets beter gaat. Bij ons is het inderdaad ook vaak in de ochtend dat ze vaker wil drinken. Snachts laat ze er gelukkig wel 3 a 4 uur tussen. Hoe gaat het bij jullie snachts?
5 jaar geleden
Ik gaf 15 voedingen per dag en moest ook rekken van cb, was echt een uitkomst! Nu meestal 6, max 7 voedingen per dag (ze is 7 weken, gecorrigeerd 9 weken), 2 weken terug zat ik op 8 voedingen. Het voeden is nu echt weer leuk! Het rekken was maar van korte duur hoor, ze ging al gauw meer drinken en kon daardoor langer doen op 1 voeding. Rekken deden we met wandelen in de kinderwagen en/of speentje. Als je een uur rekken te lang vindt, kun je het altijd met een kwartier of half uur oprekken aan het begin misschien? Onze dochter had gauw door dat ze meer moest drinken als ze wat kreeg en eigenlijk ging het aantal voedingen daarom vanzelf naar beneden.
5 jaar geleden
Reactie op Sippie vdV
Het rekken voelt ook niet goed moet ik zeggen.. ik hoop dat het hier straks ...
's nachts was het idd ook eerst 4 of 5 uur, maar hij slaapt sinds kort in z'n eigen wiegje 's nachts en het lijkt wel alsof ie daarom zoiets heeft van prima maar dan wil ik wel om de 2 uur even drinken 😅 want rond 4 uur valt ie niet meer goed in slaap in z'n wiegje en leg ik hem weer naast me weg en zit er wel 4uur tussen.. ik zie het maar als een fase tot ie gewend is aan z'n wiegje 😁 merk nu overdag sinds ie soms in de box slaapt en meer speelt dat ie ook weer vaker wil drinken. Ik geef er gewoon aan toe. Kost ze ook allemaal veel energie dat opgroeien haha! 's middags en 's avonds doet ie een lange dut in de draagdoek en dan zit er vaak 4uur tussen.. zo kom ik toch weer aan 7 a 8 voedingen per dag
5 jaar geleden
Op hoeveel voeding zit je nu per dag? En hou je dat zelf nog goed vol?
Want elke 2 uur drinken is echt vrij normaal voor deze leeftijd. Ze pakken wat ze nodig hebben en wanneer.
Als rekken niet goed voelt zou ik het ook zeker niet doen. Jou gevoel is belangrijk en laat je niet onzeker maken door het CB!
5 jaar geleden
Reactie op MTB1
Ik gaf 15 voedingen per dag en moest ook rekken van cb, was echt een uitkom ...
Ja ik gaf op een gegeven moment ook ieder 1.5uur voeding.. toen heb ik ook wel geprobeerd te rekken zoals jij zegt. Gewoon een kwartiertje en dan merkte ik al dat ie gulziger ging drinken. Maar CB zei dat er minimaal 2 uur tussen moest zitten en eigenlijk 3.. nou ik ga niet 1.5uur met een krijsend kind rondlopen omdat ie honger heeft! Ik probeerde hem op een gegeven moment actiever te laten drinken door echt op te letten of ie goed aangehapt zat (scheelde ook enorm want met slecht aanhappen krijgen ze ook minder binnen maar kost het meer energie!) En door aan z'n voetjes te friemelen tot ie zelf echt los liet dat ie vol zat.. ik zat met een oververmoeide baby die dus geen energie had om te drinken en vervolgens slecht sliep omdat ie honger had... Zucht.. hoezo vicieuze cirkel!
5 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Ja ik gaf op een gegeven moment ook ieder 1.5uur voeding.. toen heb ik ook ...
Oh ja zo vermoeiend! Wij hadden pas heel laat door dat ze oververmoeid raakte toen haar zicht verbeterde. Ze vond rondkijken zo leuk dat ze slapen vergat. En dan was ze super moe en wilde ze ook nog een voeding.. Uiteindelijk kon ze dan pas drinken als ze eerst geslapen had nadat ze huilend in slaap was gevallen.. Blijft toch elke x weer zoeken wat een baby wil🙈
5 jaar geleden
Reactie op MTB1
Oh ja zo vermoeiend! Wij hadden pas heel laat door dat ze oververmoeid raak ...
Echt hè! Hier idd ook een nieuwsgierig ding.. ik had ook niet door dat ie oververmoeid was tot ie geen prikkels meer kon verwerken en hele dagen huilde en alleen getroost kon worden door aan de borst te leggen.. slopend was het! Ik zei eerst wel eens dat ik zo graag een handleiding wilde maar dat kan niet want die zou dan elke dag herschreven moeten worden! Hahaha.
5 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Echt hè! Hier idd ook een nieuwsgierig ding.. ik had ook niet door dat ie o ...
Haha ja precies dat😂 laatst hele tijd opeens alleen slapen in de draagzak, van de 1 op de andere dag wilde ze opeens juist niet meer in de draagzak. Paar dagen in de kinderwagen zoals de eerste weken, wilde ze weer alleen in de draagzak🙈 loop minstens 10 uur per dag met draagzak rond, maar blij genoeg dat ze goed slaapt en niet meer zoveel huilt😅
5 jaar geleden
Reactie op MTB1
Haha ja precies dat😂 laatst hele tijd opeens alleen slapen in de draagzak, ...
Hier ook inderdaad ineens vechten in de draagdoek en zo op de arm wel in slaap vallen ook zoals de eerste weken. Wat grappig.. hier nu 2 of 3 x een dutje van half uur in de box overdag, langer lukt niet ook niet met tutje. En de rest idd ook in de draagdoek. Ik geniet er maar gewoon van! Voor je het weet zijn ze groot en willen ze niet meer knuffelen haha!
5 jaar geleden
Geef je bij elke voeding 1 borst of 2 borsten?
Ik geef de kleine eerst 1 borst, valt ze soms in slaap maar door haar te laten boeren wordt ze wakker, luier verschonen en dan de andere kant. Dan krijgt ze als het goed is genoeg binnen om het een paar uur vol te houden.
Ze is nu bijna 12 weken en ze redt het nu met 5 voedingen, soms 6.
5 jaar geleden
Ik geef bv en voed gewoon op haar eigen verzoek soms komt ze uurtje eerder soms uurtje later en soms moet je echt op je eigen moeder gevoel afgaan hoor jij kent je kind het beste.. als zij om de 2 uur wil eten gewoon geven lijkt mij hihi
Succes!
5 jaar geleden
Ik voed op verzoek. Niet te doen anders. Hier 9 weken en ze laat 3 tot 5 uur tussen een voeding zitten. Er komt steeds duidelijker een schema in. Ze slaapt door van 9 tot 7. Ze is redelijk zwaar geboren en ik heb het idee dat gewicht meer zegt dan leeftijd.
5 jaar geleden
Reactie op MTB1
Ik gaf 15 voedingen per dag en moest ook rekken van cb, was echt een uitkom ...
Fijn dat het bij jullie een stuk beter gaat! Ik ga dan inderdaad eens proberen om een kwartiertje te rekken en dan steeds iets langer.
5 jaar geleden
Reactie op Ger83
Geef je bij elke voeding 1 borst of 2 borsten?
Ik geef de kleine eerst 1 ...
Ik geef meestal 1 borst maar als ze nog wakker is dan geef ik nog een tweede.